A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-ben ugyanakkor biztosak abban, hogy a legjobb szakmai döntést hozták, de megvárják, hogy érkezik-e panasz az ügyben, illetőleg a döntőbizottság döntését a panaszokat illetően, és ezt követően fogják megkötni a szerződést. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az MTI érdeklődésére közölte, hogy a miniszter felkérésére elindították a vizsgálatot, hiszen az ajánlatok között több milliárd forint különbség van. Megjegyezték: Magyarországon a tapasztalatok azt mutatják, hogy a tender vesztesei meg szokták óvni az eredményt.
Aggályos döntés vagy alkalmatlan pályázók
Az Index szerdai cikkében arról írt, hogy a Tárnok és Székesfehérvár közötti 40 kilométeres vasúti pályaszakasz uniós támogatással megvalósuló felújítására kiírt tendert a Strabag-érdekeltségű konzorcium úgy nyerte el négy pályázó közül, hogy csak a harmadik legjobb árat kínálta, a vetélytársakat az eljárásból kizárták. Bajnai Gordon az MTI kérdésére válaszolva elmondta: az Index írása felvet olyan szempontokat, amelyek valóban aggályosak lehetnek. Példaként említette, hogy jelentős értékről, van szó, az ajánlatok között több milliárd forint különbség van, ezért mindenképpen indokolt a vizsgálat.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az MTI-nek csütörtökön eljuttatott részletes tájékoztatójában kifejti: a három pályázó kizárásának oka a műszaki, valamint a szakmai alkalmasság nem megfelelő bizonyítása, vagyis a szakmai referencia és a megfelelő képzettségű szakemberek hiánya volt a szóban forgó eljárásban. Tekintettel arra, hogy csak egy pályázó felelt meg maradéktalanul a követelményeknek, a NIF megvizsgálta az újrapályáztatás lehetőségét. Ez azonban jelentős, mintegy 2 milliárd forintos költséget jelentett volna az államháztartásnak az ajánlati biztosíték kétszeres visszafizetése miatt - olvasható a közleményben.