Abramovics kiszáll?

Visszahívták a Malév igazgatóságából Borisz Abramovicsot, az igazgatóság elnökét és Alexander Abramovics igazgatósági tagot, a tulajdonos AirBridge Zrt. javaslatára a légitársaság pénteki rendkívüli közgyűlésén.

A Malév közleménye szerint a főtulajdonos indítványára a közgyűlés felkérte a légitársaság igazgatóságát, hogy vizsgálja meg a tőkerendezés lehetséges módjait, egyebek mellett a tőkeleszállítás és a tőkeemelés lehetőségeit. A felügyelő bizottság összetétele nem változott. Az igazgatóság elnökének és tagjának visszahívása a Malév tulajdonosi struktúrájában nem jelent változást.

A légitársaság közgyűlése a megfelelő előkészítés, az igazgatóság beszámolójának ismeretében hozza meg döntését a légitársaság tőkehelyzetének rendezéséről és friss tőke bevonásáról, a vonatkozó jogszabályokkal és az EU normákkal összhangban - áll a közleményben. A Malév menedzsmentje a finanszírozási kérdések rendezésének ideje alatt is változatlanul folytatja a 2008-ban elhatározott fejlesztések és célok végrehajtását a légitársaság valamennyi területén - fűzik hozzá.

Mindeközben a légitársaság menedzsmentje véglegesíti a Malév Zrt. 2009. évi, valamint a középtávú üzleti tervét, amely a tőkerendezést célzó előterjesztéssel összhangban kerül az igazgatóság következő ülésének asztalára - áll a közleményben.

Jön az Aeroflot?

Az előzményekhez tartozik, hogy a Malév tulajdonosai 2008. december 19-re hívták össze a rendkívüli közgyűlést, amelyet 30 napra felfüggesztettek. Korábban az is kiderült, hogy a tőkerendezésről nem a pénteki, hanem a január 27-re összehívott közgyűlésen döntenek. Sajtóértesülések szerint akkor várhatóan a jelenleg 3,6 milliárd forint jegyzett tőkét ötmillió forintra szállítják le, majd felemelik. A legvalószínűbb verziónak tartották korábban, hogy a Malévet a privatizáció óta hitelező orosz Vnyesekonombank (VEB) - vagy más pénzügyi befektető - tőkét emel a cégben, ezzel az eddigi főtulajdonos, a Borisz Abramovics nevével fémjelzett AirBridge Zrt. kisebbségi tulajdonosává válik. Tényként kezelték azt is, hogy a légitársaság üzemeltetését az orosz Aeroflot veszi majd át, ezzel - az Aeroflot kisebbségi tulajdona esetén - nem kerülne veszélybe a Malév státusza.

Tátrai Miklós a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt vezérigazgatója korábban emlékeztetett rá: csak európai uniós többségi tulajdonú társaság lehet a Malév tulajdonosa, ellenkező esetben a légitársaság elveszti az EU repülési engedélyét. A Malév privatizációját - és a szerződésben vállalt tőkejuttatásokat - az orosz állami fejlesztési bank, a Vnyesekonombank finanszírozta.

Alexander Abramoviccsal készített interjúnkat itt olvashatja.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo