20 éve kinevették, 10 éve utálták, most utánozzák

20 évvel ezelőtt egyszemélyes Bt.-ként kezdte, mára a piac 15 százalékát tudhatja magáénak. Tavaly már a tőzsdén volt az ügyviteli szoftvereket szállító társaság, megnyerte az Év munkahelye és a Superbrands díjakat, és a válság ellenére 30 százalékkal növelte bevételét. Alább az alapító, Kulcsár Tibor elnök-vezérigazgató évösszegzője.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Immár második alkalommal nyertük el az Év munkahelye díjat.

Ráadásul két kategóriában is az első helyre választottak minket. A kisvállalkozások (250 fő alatti dolgozói létszám), valamint az iparági szereplők közül is az elsők lettünk. Ez utóbbi kategóriában még a nagy vállalati körben győztes Ericson-t és a Magyar Telecom-ot is sikerült legyőznünk.

Az eredménnyel részt vehetünk azon a regionális vetélkedésen, ahol Európa 11 országának vállalkozásai versengenek azért, hogy elnyerjék az Év munkahelye címet.

A dolgozók szavazataikkal díjazták a társaság filozófiáját is. A Kulcs-Soft-nál ugyanis nem léteznek alá- és fölérendeltségi viszonyok, nem alkalmazottakban, hanem megvalósítandó projektekben gondolkodunk. A legfőbb mérőszám a teljesítmény. S hogy az valóban kiváló legyen minden támogatást, segítséget megadunk és ahhoz illő körülményeket teremtünk.

Superbrands díjat kaptunk, ugyancsak már második alkalommal.

2008-ban cégünk 20 éves munkájának gyümölcsként részesülhettünk a Business Superbrand díj elnyerésében. Akkor még azt hittük, ez a jutalma, ha úgy tetszik koronája sokéves fáradozásainknak. Azonban 2009-ben sikerült, egy ékkövet is tenni a koronára, ugyanis újra megkaptuk a Business Superbrand kitüntető címet, s ezzel sikerült ismételten egy elit klubba belépnünk. B2B, azaz Business to business kategóriában.

Wiszkidenszky András, a Superbrands Magyarország igazgatója a 2009.évi díjátadón hangsúlyozta: „büszkék vagyunk arra, hogy a Magyarországon immár öt éve létező Superbrands státusz mára a márkaépítés igazodási pontjává vált." Az elismerés számunkra azt jelenti, hogy kiváló magyar márkát állítunk elő. S ezt nem csupán a zsűri ránk eső választása tette bizonyossá, hanem a piacon működő vállalkozások is. Az ő értékelésük szerint is a Kulcs-Soft ismert és elismert társaság.

A legjobb weblap díját is magunknak tudhattuk még az év végén.

Minőségi díjat nyertünk el a szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül. A legtöbb nevezés ebben a csoportban érkezett. A hazai online tér legnagyobb versenye, az Internet Marketing Klub és a Magyar Marketing Szövetség által közösen meghirdetett "Az Év Honlapja" online marketingkommunikációs pályázat. A pályázat célja a hazai online kultúra erősítése, illetve a hiánypótló, értékteremtő, kiemelkedő minőségű honlapok díjazása.

 A Kulcs-Soft honlapját a cég saját hét fős team-je készíti és frissíti szinte percről-percre.

Microsoft Gold Partner

A Gold Certified Partner cím odaítélésével a Microsoft olyan vállalatokat tüntet ki, amelyek szigorú feltételrendszernek megfelelve bizonyítják kiemelkedő szaktudásukat meghatározott Microsoft technológiák bevezetése, Microsoft rendszerek támogatása, vagy Microsoft alapú megoldások fejlesztése terén.

Növekedés a válság ellenére is

A 2009-es esztendő e díjakat leszámítva is különös jelentőséggel bírt a Kulcs-Soft életében. A recesszió, valamint a pénzügyi és gazdasági válság ellenére is a társaság tovább tudott növekedni. A 2008-as év árbevételünket (620 millió forint) már 2009 novemberében elértük, és az idei évre tervezett 720 millió forintot már az ünnepek előtt túlléptük. Év végére elértük a 800 milliós bevételt, ami 30 %-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest!

BÉT

Október 31-én a társaság bevonult a Budapesti Értéktőzsdére.

2009-re biztos piacvezető pozíciót értünk el a magyar piacon. A magyar cégek kb.15 %-a használ Kulcs-Soft programot, éves forgalmunk évente 20 %-kal növekszik. 2010-re elérhetjük az 1 milliárd forint nettó forgalmat. A több mint 25.000 ügyfél biztos üzleti alapot jelent számunkra. Új technológiáink másolandó példát jelentenek konkurenseinknek. Elsőnek vezettük be a magyar piacon az online tudásbázist, a bankkártyás fizetést, az online szoftvereket. Az első magyar ügyviteli programot is mi fejlesztettük az iPhone-ra.

A legfontosabb ok, hogy miért mentünk a tőzsdére pedig nagyon egyszerű. 1989-ben, mikor mint egyszemélyes Kulcsár Bt., egy kétütemű Trabanttal mentem egyik ügyféltől a másikig, megígértem magamnak, hogy 20 év múlva tőzsdei cégem lesz. Azóta eltelt 20 év és az ígéreteket be kell tartani.

I-PHONE

Új cél és egyben kihívás is a cég életében az okos telefonokra saját fejlesztésű programok kidolgozása. Már kettő szoftverrel meg is jelentünk a piacon még az év vége előtt. Közülük az egyik, az Open-Guide (étteremkatalógus) decemberben vezette az I-Phone Top-listát. A KS-Report (cég belső adatok) pedig csak az év végére készült el, de szinte heteken belül az összes letöltés száma meghaladta a 22.000-et.

TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS

Ez a cél a Kulcs-Softban nem egy kipipálandó dolog annak érdekében, hogy jól mutassanak a hírek a "főoldalon", hanem az élet természetes velejárója. Még nem is volt elterjedt ez az elnevezés, amikor már működött nálunk. Mindig is igyekeztünk a környezetet védve, a kollégákat támogatva, a rászorulókat segítve dolgozni. Egyik ilyen kiemelt programunk a Kulcs-Esély.

KULCS-ESÉLY
„Mi úgy szeretnénk szeretni, hogy közben teszünk is." - fogalmazta meg Turbucz Erika, a cég „mamája". Minden támogatást megadunk és nem csak házon belül, a dolgozóknak, hanem házon kívül is. Célmondatunk: vigyázzunk egymásra! A programban árbevételünk 0,5%-át adjuk szociálisan vagy egészségileg hátrányos helyzetű gyerekeknek, felnőtteknek támogatásként. Emellett egy-egy projektet is kiemelten segít társaságunk: legutóbb 14 db lélegeztető maszkot ajándékoztunk a Légimentőknek. 2010 évre a támogatás mértékét felemeljük az árbevétel 1 %-ra, ami 10 millió forintos támogatást jelent.

A társaság ideológiája, hogy nem sodródik az üzleti, piaci trendekkel, divatokkal, hanem inkább szembenéz velük, s ha kell, akár szembe is megy velük. Saját maga keresi az útját, és egyedül leli meg a zárba a kulcsot.

20 évvel ezelőtt kinevettek, 10 évvel ezelőtt utáltak, most utánoznak!

Kulcsár Tibor
Elnök-vezérigazgató
KULCS-SOFT NYRT.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo