Immár második alkalommal nyertük el az Év munkahelye díjat.
Ráadásul két kategóriában is az első helyre választottak minket. A kisvállalkozások (250 fő alatti dolgozói létszám), valamint az iparági szereplők közül is az elsők lettünk. Ez utóbbi kategóriában még a nagy vállalati körben győztes Ericson-t és a Magyar Telecom-ot is sikerült legyőznünk.
Az eredménnyel részt vehetünk azon a regionális vetélkedésen, ahol Európa 11 országának vállalkozásai versengenek azért, hogy elnyerjék az Év munkahelye címet.
A dolgozók szavazataikkal díjazták a társaság filozófiáját is. A Kulcs-Soft-nál ugyanis nem léteznek alá- és fölérendeltségi viszonyok, nem alkalmazottakban, hanem megvalósítandó projektekben gondolkodunk. A legfőbb mérőszám a teljesítmény. S hogy az valóban kiváló legyen minden támogatást, segítséget megadunk és ahhoz illő körülményeket teremtünk.
Superbrands díjat kaptunk, ugyancsak már második alkalommal.
2008-ban cégünk 20 éves munkájának gyümölcsként részesülhettünk a Business Superbrand díj elnyerésében. Akkor még azt hittük, ez a jutalma, ha úgy tetszik koronája sokéves fáradozásainknak. Azonban 2009-ben sikerült, egy ékkövet is tenni a koronára, ugyanis újra megkaptuk a Business Superbrand kitüntető címet, s ezzel sikerült ismételten egy elit klubba belépnünk. B2B, azaz Business to business kategóriában.
Wiszkidenszky András, a Superbrands Magyarország igazgatója a 2009.évi díjátadón hangsúlyozta: „büszkék vagyunk arra, hogy a Magyarországon immár öt éve létező Superbrands státusz mára a márkaépítés igazodási pontjává vált." Az elismerés számunkra azt jelenti, hogy kiváló magyar márkát állítunk elő. S ezt nem csupán a zsűri ránk eső választása tette bizonyossá, hanem a piacon működő vállalkozások is. Az ő értékelésük szerint is a Kulcs-Soft ismert és elismert társaság.
A legjobb weblap díját is magunknak tudhattuk még az év végén.
Minőségi díjat nyertünk el a szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül. A legtöbb nevezés ebben a csoportban érkezett. A hazai online tér legnagyobb versenye, az Internet Marketing Klub és a Magyar Marketing Szövetség által közösen meghirdetett "Az Év Honlapja" online marketingkommunikációs pályázat. A pályázat célja a hazai online kultúra erősítése, illetve a hiánypótló, értékteremtő, kiemelkedő minőségű honlapok díjazása.
A Kulcs-Soft honlapját a cég saját hét fős team-je készíti és frissíti szinte percről-percre.
Microsoft Gold Partner
A Gold Certified Partner cím odaítélésével a Microsoft olyan vállalatokat tüntet ki, amelyek szigorú feltételrendszernek megfelelve bizonyítják kiemelkedő szaktudásukat meghatározott Microsoft technológiák bevezetése, Microsoft rendszerek támogatása, vagy Microsoft alapú megoldások fejlesztése terén.
Növekedés a válság ellenére is
A 2009-es esztendő e díjakat leszámítva is különös jelentőséggel bírt a Kulcs-Soft életében. A recesszió, valamint a pénzügyi és gazdasági válság ellenére is a társaság tovább tudott növekedni. A 2008-as év árbevételünket (620 millió forint) már 2009 novemberében elértük, és az idei évre tervezett 720 millió forintot már az ünnepek előtt túlléptük. Év végére elértük a 800 milliós bevételt, ami 30 %-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest!
BÉT
Október 31-én a társaság bevonult a Budapesti Értéktőzsdére.
2009-re biztos piacvezető pozíciót értünk el a magyar piacon. A magyar cégek kb.15 %-a használ Kulcs-Soft programot, éves forgalmunk évente 20 %-kal növekszik. 2010-re elérhetjük az 1 milliárd forint nettó forgalmat. A több mint 25.000 ügyfél biztos üzleti alapot jelent számunkra. Új technológiáink másolandó példát jelentenek konkurenseinknek. Elsőnek vezettük be a magyar piacon az online tudásbázist, a bankkártyás fizetést, az online szoftvereket. Az első magyar ügyviteli programot is mi fejlesztettük az iPhone-ra.
A legfontosabb ok, hogy miért mentünk a tőzsdére pedig nagyon egyszerű. 1989-ben, mikor mint egyszemélyes Kulcsár Bt., egy kétütemű Trabanttal mentem egyik ügyféltől a másikig, megígértem magamnak, hogy 20 év múlva tőzsdei cégem lesz. Azóta eltelt 20 év és az ígéreteket be kell tartani.
I-PHONE
Új cél és egyben kihívás is a cég életében az okos telefonokra saját fejlesztésű programok kidolgozása. Már kettő szoftverrel meg is jelentünk a piacon még az év vége előtt. Közülük az egyik, az Open-Guide (étteremkatalógus) decemberben vezette az I-Phone Top-listát. A KS-Report (cég belső adatok) pedig csak az év végére készült el, de szinte heteken belül az összes letöltés száma meghaladta a 22.000-et.
TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS
Ez a cél a Kulcs-Softban nem egy kipipálandó dolog annak érdekében, hogy jól mutassanak a hírek a "főoldalon", hanem az élet természetes velejárója. Még nem is volt elterjedt ez az elnevezés, amikor már működött nálunk. Mindig is igyekeztünk a környezetet védve, a kollégákat támogatva, a rászorulókat segítve dolgozni. Egyik ilyen kiemelt programunk a Kulcs-Esély.
A társaság ideológiája, hogy nem sodródik az üzleti, piaci trendekkel, divatokkal, hanem inkább szembenéz velük, s ha kell, akár szembe is megy velük. Saját maga keresi az útját, és egyedül leli meg a zárba a kulcsot.
20 évvel ezelőtt kinevettek, 10 évvel ezelőtt utáltak, most utánoznak!
Kulcsár Tibor
Elnök-vezérigazgató
KULCS-SOFT NYRT.