Öt technika, amivel a főnök is csökkentheti a stresszt

2017. augusztus 31. csütörtök - 17:09 / piacesprofit.hu
  •    

Nemcsak a beosztottak, hanem a vezető pozícióban dolgozó munkatársak is lehetnek stresszesek, hiszen a döntéshozatal általában az ő feladatuk. Mindez együtt jár a vezetői feladattal, ugyanakkor ettől még nem lesz könnyebb ennek a feszültségét elviselni.

Minél magasabban van valaki a szervezeti ranglétrán, annál nagyobb a felelőssége, ráadásul egy csomó külső tényező is befolyásolja a dolgok alakulását, amelyekért azonban a vezető közvetlenül felelős. A vezető számára ennek a harcnak a feszültsége folyamatos, mégsem lehet a szó szoros értelmében sem egyedül megharcolni, sem elfutni a feladat elől. Természetesen nincsen mindenki számára üdvözítő megoldás, de vannak lehetséges eszközök, amivel a stresszt csökkenteni lehet. Ezeket mutatjuk be együttműködő partnerünk, a HR Portál cikke segítségével.

ideges irodai alkalmazott

Kép: PP

Légzéstechnika

Ezt a légzéstechnikát bevetésen lévő tengerészgyalogosok is alkalmazzák, hogy kontrollálni tudják a félelmüket és a stresszt. Először négy másodpercen keresztül kell belélegezni, majd négy másodpercig benntartani a levegőt, kilégzés szintén négy másodpercig, majd a tüdőt üresen tartani ugyanennyi ideig. Ezt folyamatosan addig kell ismételni, amíg az ember meg nem nyugszik. Ezzel a légzőgyakorlattal le lehet lassítani a szívverést, kontrollálni a stresszt, újra uralkodni az embernek magán, ha valamiért stresszes szituációba került.

Túlélési stratégiák stresszes munkahelyen
A kiállhatatlan főnökök vagy az intrikus kollégák nemcsak megkeserítik az életünket, de csökkentik a produktivitásunk és az empátiánk, sőt még szívinfarktust is okozhatnak – derül ki a pszichológiai szakirodalomból. Ha nyolc méteren belül ülünk egy ilyen alaktól, nem árt résen lenni: nagy az esélye, hogy átvesszük a rossz viselkedésmintát.

Önmagunk meggyőzése

Önmagunk megnyugtatása, pozitív bátorítása valóban hatékony lehet. Nem csak valami new age őrület, létezik rá jó néhány eredményes technika.

Táplálkozás

Ha egy megterhelő munkahelyi probléma esetleg hónapokig eltart, akkor az étkezés is fontos szerepet kaphat a stressz kezelésében. Nem lehet csak egészségtelen dolgokat enni, azért mert az gyors. Figyelni kell a megfelelő táplálék és folyadékmennyiség bevitelére. Az immunrendszer ilyenkor könnyebben meggyengül. A stressz és a nem megfelelő táplálkozás gyakran komoly tünetekhez vezet, mint például fejfájás, alvászavar, magas vérnyomás.

Mozgás

Lehet, hogy a testedzés lenne az egyik utolsó dolog, amire egy stresszes periódusban gondolunk. Pedig a korábbi edzésmenet folytatásának vagy a sportolás elkezdésének is komoly szerepe lehet a stressz csökkentésében. A sport következtében endorfin szabadul fel a szervezetben, aminek eredményeként csökken a fájdalomérzet, és pozitív érzések keletkeznek. Ha valaki nem akar edzőterembe menni, 50 fekvőtámasz is megteszi az asztal mellett.

Ez a helyzet is megoldódik

Amikor a megélhetés vagy egy cég léte kerül veszélybe, akkor az ember óhatatlanul is erőteljesebben érzékel és reagál dolgokra, „kihegyezettebb”, de ha megfelelő perspektívába helyezzük a dolgokat, akkor tudhatjuk, hogy ennek az időszaknak is vége lesz egyszer, ez a helyzet is megoldódik.

Pszichoterror a munkahelyen: mit tehetünk?
A pszichoterror, illetve modern elnevezéssel mobbing elterjedtebb a munkahelyeken, mint gondolnánk. Fontos tudni, hogy mind munkáltatóként, mind munkavállalóként tehetünk ez ellen a jelenség ellen.

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek