Sokan, de nem elegen

Dinamikusan nő a mobilbanki előfizetők és a webkártyák tulajdonosainak száma, az arányuk azonban még mindig alacsony az összes felhasználóhoz képest.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra (SMS értesítésekre és aktív mobiltelefonos szolgáltatásokra) szóló szerződéssel 2005. szeptember 30-án 907 ezer lakossági és 85 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 16, egy év alatt pedig 51 százalékkal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 11, 12 hónap alatt 38 százalékkal nőtt - áll a GKI Gazdaságkutató és a T-Mobile Magyarország Rt Sun Microsystems Kft-vel együttműködve készített legfrissebb felmérésében.

A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 16,9 százalék volt a harmadik negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 12,5 százaléka használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére. A GKI előrejelzése alapján a lakossági mobilbanking ügyfelek száma 2006 első félévének végére megközelítheti az 1,1 milliós darabszámot.

A mobiltelefon előfizetések száma (aktív SIM kártya) Magyarországon 2005. szeptember 30-án meghaladta a 9 milliót, ez több, mint 8 százalékkal több az egy évvel korábbi adatnál. A felmérési adatok alapján a mobiltelefon-előfizetések közel 10,9 százalékához kapcsolódott mobilbanki szolgáltatásokra vonatkozó szerződés.

Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók. Ezen úgynevezett webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a saját bankkártya-számmal való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán.

2005. szeptember 30-án mintegy 60 ezer webkártya volt használatban, ez 10 százalékkal több mint egy negyedévvel korábban és 73 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A webkártyák száma folyamatosan emelkedik, de számuk még így is alacsony akár a lakosság számához, akár a bankkártyákhoz viszonyítva.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo