Nőtt a megtakarítási hajlandóság

A legfeljebb évi 72 000 forintos állami támogatás miatt továbbra is az egyik legjobb megtakarítási lehetőség a lakástakarékpénztári (LTP) szerződés, ennek ellenére a konstrukció penetrációja még mindig jóval alacsonyabb hazánkban, mint a környező országokban. Azonban az elmúlt években tapasztalt megtakarítási hajlandóság emelkedése Magyarországon a lakás-előtakarékossági szerződéseknél is megfigyelhető; a havi megtakarított összeg átlagos mértéke az elmúlt öt évben 13 ezer forintról 17 ezer forintra növekedett.

A háztartások megtakarítási hajlandóságának növekedéséhez nagymértékben hozzájárult a válság előtt tapasztalt lakossági eladósodás mértékének, valamint a devizahitel-állományának csökkenése is. Azonban a lakáscélú öngondoskodásban van még hova fejlődnie Magyarországnak, hiszen nemcsak a nyugat-európai, de még a szlovák mutatókhoz képest is nagyon alacsonynak mondható a 14 százalékos LTP-penetráció, holott Magyarországon a legnagyobb az állami támogatás mértéke. Ausztriában az emberek közel kétharmada (65%) rendelkezik lakáscélú megtakarítással, ezt követi Csehország (48%), Németország (36%), majd Szlovákia (26%) – olvasható az Agenta Consulting Biztosítás- és Pénzügyi Szolgálatás Közvetítő Kft. sajtóközleményében.

Kép: Pixabay

Azonban hosszú távon a megtakarítási forma népszerűségét növelheti a lakáspiac fellendülése, valamint a lakosság pénzügyi megtakarításainak, az új és az egyidejűleg több szerződéssel rendelkező ügyfelek, valamint a lejáratkor újrakötött szerződések számának gyarapodása Magyarországon. Tovább növelheti az LTP közkedveltségét, hogy 2017 nyarától megváltozik az ún. kiutalási időszak időtartama, azaz az eddigi három hónap helyett két hónap alatt jutnak a szerződők a megtakarított összeghez, amely még mindig csak lakáscélú beruházásra (vásárlás, felújítás, hiteltörlesztés) használható fel.

Ezekből kifolyólag Magyarországon a lakáspénztári új szerzések piaca a következő években akár 15-18 százalékra is emelkedhet.

„Még mindig az egyik legnépszerűbb lakástakarékpénztári konstrukció az úgynevezett kombi hitel, ami ötvözi a bankhitel és a lakástakarékpénztári megtakarítás kínálta előnyöket. Az állami támogatás mértéke, az elmúlt időszakban tapasztalt kedvező kamatkörnyezet, valamint az ingatlanpiac fellendülése magas hitelfelvevői kedvet eredményezett, hiszen hosszú távon kiszámíthatóvá teszi a családok költségvetését - mondta Kőrösi Zoltán, az Agenta ügyvezető igazgatója és a Keszthelyi Holding Zrt. vezérigazgató-helyettese.

A szakember ugyanakkor hozzáfűzte, hogy szerződéskötéskor nagyon fontos a körültekintés és tudatosság, mindenképpen érdemes odafigyelni a lakástakarékpénztár különböző konstrukcióira, mert néhol a számlanyitási díj szinte a teljes első éves állami támogatást is elviheti, ami akár több mint 70 ezer forintot is jelenthet.

Középkorúként jutunk legtöbben lakáshoz
A betérő ügyfelek átlagéletkora alapján 46 évesen vesznek leginkább lakást a magyarok az Otthon Centrum felmérése alapján. A többség 30 millió forint alatt keres.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo