A MediaMarkt vásárlói az év első hét hónapjában átlagosan 13 százalékkal magasabb összegű áruhitelt igényeltek, mint egy évvel korábban. A vásárlók legtöbb esetben akkor folyamodnak hitelért, ha drágább termékeket vásárolnak. Egyes szórakoztató elektronikai termék vagy TV esetében az 1 millió forintos hitelösszeg sem volt példátlan, de egy ekkora áruhitelnél legalább 20 százalékos önrészt kell vállalni.
Az egyik legnagyobb forgalmú műszaki áruházláncban leggyakrabban háztartási nagygépek (hűtőgépek, mosógépek, mosogatógépek), számítástechnika eszközök, TV-készülékek és mobil telefonok vásárlásánál vesznek igénybe a magyarok áruhitelt – átlagosan 170 ezer forintot. Azonban a vásárlás helyszíneiként eltérő a „hitelfelvételi határ”: például aki online vásárol televíziót, átlagosan 236 ezer forintos átlagár fölött igényel áruhitelt, a fizikai boltokban 180 ezer forint ez az összeg.
A pandémiás időszak alatt különösen megnőtt az online vásárlás, ezzel együtt pedig az online hiteligénylés népszerűsége. A megvásárolt termékekben nincs nagy különbség online és offline indított ügyletek között, bár az igazán nagy értékű, több millió forintos berendezésekért a vevők jellemzően személyesen bemennek az áruházakba.
„Adataink alapján a vidéki régióban magasabb a forgalmunkon belüli hitel arány, jóval 10 százalék feletti, míg Budapesten ez lényegesen alacsonyabb - összegezte Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője a számokat. A kérelmeket legalább 80 százalékban pozitívan bírálja el pénzügyi partnerünk. A ritka visszautasítás általában formai okokra, hiányosságokra vezethető vissza, nem a hitelképességre.”