Minden negyedik naponta csinálja

A GfK Étkezési szokások című felmérése szerint Magyarországon a takarítási feladatok a nőkre hárulnak. Míg a férfiak hetente átlagosan egy alkalommal, addig a hölgyek minden második nap, azaz mintegy háromszor takarítanak.

Az otthoni rendrakás és takarítás gyakorisága az életkorral egyenes arányban növekszik, viszont a háztartás nettó jövedelmével összevetve csökken: a legalacsonyabb jövedelemmel rendelkező háztartásokban élők gyakrabban takarítanak saját maguk, mint a magasabb bevételeket realizáló családokban élők. Ez valószínűleg annak tudható be, hogy a magasabb jövedelemmel rendelkező családok inkább megengedhetik maguknak, hogy mást bízzanak meg a takarítással.

Lefolyótisztító nagyon fogy

Az egész éves adatokból kiderül, hogy egyes termékfajták népszerűsége jelenleg nagy léptékben csökken, míg más, eddig kevésbé használt termékek jelentős forgalom-növekedést mutatnak. Az utóbbi egy évben a legnagyobb mértékben a lefolyótisztítók szegmense növekedett: a vizsgált időszakban több, mint másfélszer annyit vásároltak belőle a fogyasztók, mint az azt megelőző évben. A konyhai tisztítószerek szegmense is meglehetősen dinamikusan növekszik - mintegy harmadával (35 százalékkal) többet adtak el belőle 2005-ben, mint az előző évben. Az eladásból származó bevétel pedig ennél is nagyobb, 37 százalékkal ugrott meg. A GfK Háztartáspanel adatai szerint 2005-ben az úgynevezett univerzális, vagy általános tisztítószerekből közel 10 százalékkal fogyott több, mint 2004-ben, ám az értékesítésből származó bevétel ennek több mint kétszeresével nőtt meg (22,8 százalék).

Milyen gyakran szokott Ön takarítani?


forrás: Gfk

A speciális szennyeződések eltávolítására alkalmas tisztítószerek helyett a gyártók univerzálisan kifejlesztett - konyhai, fürdőszobai vagy általános - tisztítószereket ajánlanak potenciális vásárlóiknak. A termékpaletta átrendeződésének legnagyobb vesztese a vízkő- és rozsdaoldók szegmense, melyek forgalma 2005-ben az előző évi bevételeknek alig több, mint 60 százalékát hozta.

Az eladási versenyben a legnagyobb arányú forgalmi értéknövekedést a hipermarketek mellett a háztartási és vegyi áruk értékesítésére szakosodott drogériák érték el 35 százalékkal. A hipermarketek az előző évi adatokkal összehasonlítva mintegy 13 százalékos bevétel-növekedést realizáltak. Az összes értékesítési csatorna közül egyedül a szupermarketek esetében csökkent a tisztítószerek értékbeli forgalma, itt is csupán 2 százalékkal.

Véleményvezér

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.
Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo