Minden negyedik naponta csinálja

A GfK Étkezési szokások című felmérése szerint Magyarországon a takarítási feladatok a nőkre hárulnak. Míg a férfiak hetente átlagosan egy alkalommal, addig a hölgyek minden második nap, azaz mintegy háromszor takarítanak.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az otthoni rendrakás és takarítás gyakorisága az életkorral egyenes arányban növekszik, viszont a háztartás nettó jövedelmével összevetve csökken: a legalacsonyabb jövedelemmel rendelkező háztartásokban élők gyakrabban takarítanak saját maguk, mint a magasabb bevételeket realizáló családokban élők. Ez valószínűleg annak tudható be, hogy a magasabb jövedelemmel rendelkező családok inkább megengedhetik maguknak, hogy mást bízzanak meg a takarítással.

Lefolyótisztító nagyon fogy

Az egész éves adatokból kiderül, hogy egyes termékfajták népszerűsége jelenleg nagy léptékben csökken, míg más, eddig kevésbé használt termékek jelentős forgalom-növekedést mutatnak. Az utóbbi egy évben a legnagyobb mértékben a lefolyótisztítók szegmense növekedett: a vizsgált időszakban több, mint másfélszer annyit vásároltak belőle a fogyasztók, mint az azt megelőző évben. A konyhai tisztítószerek szegmense is meglehetősen dinamikusan növekszik - mintegy harmadával (35 százalékkal) többet adtak el belőle 2005-ben, mint az előző évben. Az eladásból származó bevétel pedig ennél is nagyobb, 37 százalékkal ugrott meg. A GfK Háztartáspanel adatai szerint 2005-ben az úgynevezett univerzális, vagy általános tisztítószerekből közel 10 százalékkal fogyott több, mint 2004-ben, ám az értékesítésből származó bevétel ennek több mint kétszeresével nőtt meg (22,8 százalék).

Milyen gyakran szokott Ön takarítani?


forrás: Gfk

A speciális szennyeződések eltávolítására alkalmas tisztítószerek helyett a gyártók univerzálisan kifejlesztett - konyhai, fürdőszobai vagy általános - tisztítószereket ajánlanak potenciális vásárlóiknak. A termékpaletta átrendeződésének legnagyobb vesztese a vízkő- és rozsdaoldók szegmense, melyek forgalma 2005-ben az előző évi bevételeknek alig több, mint 60 százalékát hozta.

Az eladási versenyben a legnagyobb arányú forgalmi értéknövekedést a hipermarketek mellett a háztartási és vegyi áruk értékesítésére szakosodott drogériák érték el 35 százalékkal. A hipermarketek az előző évi adatokkal összehasonlítva mintegy 13 százalékos bevétel-növekedést realizáltak. Az összes értékesítési csatorna közül egyedül a szupermarketek esetében csökkent a tisztítószerek értékbeli forgalma, itt is csupán 2 százalékkal.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo