Küzdeni a céljainkért: mennyire kitartóak a magyarok?

Életünk velejárója az állandó változás, amely sok esetben boldogságot okoz, de néha feszültséggel is jár. Az elmúlt bő egy évben tapasztalt nehézségek, a járványhelyzet okozta kihívások még inkább megtaníthattak bennünket arra, hogy elviseljük ezeket a változásokat.

Az OTP Bank egy kutatásban mérte fel, vajon mi segíti, vagy éppen hátráltatja a magyarok kitartását. Hogyan viszonyulunk a változásokhoz, mennyire vagyunk elszántak, milyen célok mellett tudunk igazán elköteleződni?

Változás? Köszönöm, inkább nem!

A kutatásból kiderült, hogy a felnőtt lakosság alig több mint tizede gondol pozitívan arra, hogyha valamilyen jelentősebb változás történik az életében. Csaknem 20 százalékuk inkább tart tőle. A többség (62 százalék) szerint helyzetfüggő, hogy örül-e neki vagy sem, ha megváltozik valami. A férfiak és nők között nincs nagy különbség, ha a változásról van szó, nagyjából ugyanúgy fogadják. A 40 éven aluliak még inkább örülnek az újnak, míg a tapasztalat növekedésével többen már az adott helyzethez kötik a hozzáállásukat.

A változások okozta aggodalmak egyik alapvető kiváltója az újtól, ismeretlentől való „félelem”, a megszokott biztonságérzet elveszítése. Minden második válaszadó (51 százalék) említette ezt. Ez a gondolat az átlagosnál is erősebben van jelen a középkorúak körében, de kevésbé hangsúlyos az időseknél. A válaszadók közül sokan azért is félnek a változástól, mert gyökerestül felfordulhat az életük vagy tartanak attól, hogy majd nem ők irányítják a dolgokat.

Kitartóak vagyunk?

A megkérdezettek csaknem fele szerint a magyarok szinte mindent megtesznek azért, amit igazán szeretnének elérni. A válaszadók relatív többsége (42 százalék) szerint a magyarok többnyire kitartóak a céljaik elérésében, sőt, 7 százalék szerint teljes mértékben azok. A kutatásban résztvevők egytizede gondolja azt, hogy egyáltalán nem küzdünk meg a dolgokért.

A válaszadók véleménye szerint természetesen a munka (34 százalék) szerepel az első helyen, magasan verve mondjuk a sport és a tanulás (4 százalék) területét. Az is kiderült, hogy a kutatásban résztvevők szerint inkább vagyunk kitartóak a pihenésben és szórakozásban (16 százalék), valamint szeretteink támogatásában (15 százalék), mint a tanulásban.

Kitartást befolyásoló tényezők

A válaszadók csaknem 60 százaléka jelölte meg a körülményeket, mint azt a változót, ami a saját kitartását befolyásolja, de nem sokkal maradt le a siker iránti vágy (41 százalék), illetve a korábbi tapasztalatok (40 százalék) említése sem. Tettrekészségünket ezen túl a változás iránti vágy (32 százalék) és a maga a feladat nehézsége (32 százalék) is tudja befolyásolni.

Pesszimizmus vs. hit?

Sokak szerint a pesszimizmusunk (54 százalék) gátol bennünket leginkább a kitartásunkban, de ugyanennyien jelölték meg az önbizalomhiányt és a lustaságot vagy halogatást is. A megkérdezettek háromnegyede szerint a magunkba vetett hitünk, az egészséges önbizalom lehet az alapvető kulcsa a céljaink elérésének (72 százalék említette). Emellett elengedhetetlen a környezet támogató hozzáállása (59 százalék) is, számítunk egymásra, de jól jönnek a környezetünkből jövő pozitív példák (56 százalék) is.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo