Kegyvesztett csokinyuszi

A főtt és füstölt sonkafélék piaca tavaly a húsvéti időszakban szépen bővült, csokinyusziból azonban kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban - áll a GfK Hungária ConsumerScan felmérésében.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Sonka...

Az előző évek hullámzása után 2005-ben ismét nőtt a magyarországi sonkafogyasztás. E termék piacán különösen fontos szerepe van a húsvéti időszaknak, hiszen a füstölt és füstölt-főtt sonkafélék mintegy felét ilyenkor értékesítik. Igencsak jól jön ez az időszakos "sonka-boom" az egyébként számos problémával küzdő magyar húsiparnak. A háztartások otthoni sonkafogyasztása és ezáltal a mennyiségi értékesítés a 2002-es és 2003-as évben erőteljes növekedésnek indult, majd 2004-ben enyhén csökkent, 2005-ben pedig ismét megnőtt az eladott mennyiség.
Ha a húsvét súlyát a teljes éves értékesítésen belül vizsgáljuk, egyértelműen megállapítható, hogy míg a gépsonkáknál enyhén nő az ünnepi időszak fontossága (2004-ben az értékesített mennyiség ötöde ekkor fogyott el), addig a füstölt, illetve füstölt-főtt sonkáknál a már fent említett visszaesés következtében a 2001-es 58 százalékról 2004 húsvétjára 47 százalékra csökkent az ünnep szerepe a teljes éves értékesítéshez viszonyítva.
Lényeges különbség figyelhető meg a termékcsoport két fő szegmense között: míg a húsvéti időszakokban 2004-ig folyamatosan nőtt és 2005-ben is csak enyhén csökkent a gépsonkák mennyiségi értékesítése, addig a füstölt, illetve füstölt-főtt sonkák esetében a 2004-es év jelentős visszaesést hozott, majd 2005-ben ismét növekedést tapasztalhattunk e téren.

...és csokinyuszi...

A csokoládéfigurák forgalma két kitüntetett időszakban fut fel Magyarországon: télen a Mikulás nap és a karácsonyt megelőző hetekben, tavasszal pedig húsvét előtt. Ellentétes tendenciájú évek után tavaly csökkent a húsvéti csokifigurák értékesítése.
2001-től 2003-ig a húsvéti figurák mennyiségi piaca zsugorodott, 2004-ben növekedett, majd 2005-ben ismét visszaesett. A kilogrammonkénti átlagárak 2001 és 2003 között ezzel ellentétesen, erősen növekedtek, míg 2004-ben erőteljes csökkenésnek indultak, s egészen a 2002-es szintre estek vissza. Ez utóbbi körülménynek tulajdonítható a piac 2004-ben tapasztalható hirtelen mennyiségi növekedése. 2005-ben további enyhe csökkenést követően a kilogrammonkénti átlagárak 2100 forintnál állapodtak meg.

...a hipermarketben

Mind a csokoládéfigurák, mind a húsvéti sonkák mennyiségi értékesítésében fokozatosan növekszik a hipermarketek szerepe.Emellett jelentősen megnőtt a diszkontokban eladott húsvéti figurák mennyisége. A sonkák piacán jelentős tényezővé váltak a kereskedelmi márkás termékek, 2004-re súlyuk elérte a húsvétkor értékesített teljes sonkamennyiség 7 százalékát.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo