Kegyvesztett csokinyuszi

A főtt és füstölt sonkafélék piaca tavaly a húsvéti időszakban szépen bővült, csokinyusziból azonban kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban - áll a GfK Hungária ConsumerScan felmérésében.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Sonka...

Az előző évek hullámzása után 2005-ben ismét nőtt a magyarországi sonkafogyasztás. E termék piacán különösen fontos szerepe van a húsvéti időszaknak, hiszen a füstölt és füstölt-főtt sonkafélék mintegy felét ilyenkor értékesítik. Igencsak jól jön ez az időszakos "sonka-boom" az egyébként számos problémával küzdő magyar húsiparnak. A háztartások otthoni sonkafogyasztása és ezáltal a mennyiségi értékesítés a 2002-es és 2003-as évben erőteljes növekedésnek indult, majd 2004-ben enyhén csökkent, 2005-ben pedig ismét megnőtt az eladott mennyiség.
Ha a húsvét súlyát a teljes éves értékesítésen belül vizsgáljuk, egyértelműen megállapítható, hogy míg a gépsonkáknál enyhén nő az ünnepi időszak fontossága (2004-ben az értékesített mennyiség ötöde ekkor fogyott el), addig a füstölt, illetve füstölt-főtt sonkáknál a már fent említett visszaesés következtében a 2001-es 58 százalékról 2004 húsvétjára 47 százalékra csökkent az ünnep szerepe a teljes éves értékesítéshez viszonyítva.
Lényeges különbség figyelhető meg a termékcsoport két fő szegmense között: míg a húsvéti időszakokban 2004-ig folyamatosan nőtt és 2005-ben is csak enyhén csökkent a gépsonkák mennyiségi értékesítése, addig a füstölt, illetve füstölt-főtt sonkák esetében a 2004-es év jelentős visszaesést hozott, majd 2005-ben ismét növekedést tapasztalhattunk e téren.

...és csokinyuszi...

A csokoládéfigurák forgalma két kitüntetett időszakban fut fel Magyarországon: télen a Mikulás nap és a karácsonyt megelőző hetekben, tavasszal pedig húsvét előtt. Ellentétes tendenciájú évek után tavaly csökkent a húsvéti csokifigurák értékesítése.
2001-től 2003-ig a húsvéti figurák mennyiségi piaca zsugorodott, 2004-ben növekedett, majd 2005-ben ismét visszaesett. A kilogrammonkénti átlagárak 2001 és 2003 között ezzel ellentétesen, erősen növekedtek, míg 2004-ben erőteljes csökkenésnek indultak, s egészen a 2002-es szintre estek vissza. Ez utóbbi körülménynek tulajdonítható a piac 2004-ben tapasztalható hirtelen mennyiségi növekedése. 2005-ben további enyhe csökkenést követően a kilogrammonkénti átlagárak 2100 forintnál állapodtak meg.

...a hipermarketben

Mind a csokoládéfigurák, mind a húsvéti sonkák mennyiségi értékesítésében fokozatosan növekszik a hipermarketek szerepe.Emellett jelentősen megnőtt a diszkontokban eladott húsvéti figurák mennyisége. A sonkák piacán jelentős tényezővé váltak a kereskedelmi márkás termékek, 2004-re súlyuk elérte a húsvétkor értékesített teljes sonkamennyiség 7 százalékát.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo