Itthon vagy külföldön?

A magyarok 39 százaléka tavaly a határokon kívül nyaralt. Horvátország várhatóan megőrzi első helyét a külföldi úticélok népszerűségi listáján, itthon a Balaton és a wellness szállodák számíthatnak növekvő keresletre.

A komoly "előfoglalási" kedvezményekkel az utazásszervezők arra igyekeztek rábírni honfitársainkat, minél előbb döntsék el, hová mennek nyaralni az idén. A választék bőséges, a döntés nehéz, ám bizonyos trendek jól kimutathatók a korábbi évek statisztikái alapján.

Miközben honfitársaink egyre szélesebb rétege évente nem is egy, hanem több utazást tesz (47százalék), az évi egy főutazás, azaz a nyaralás megtervezésében a tradíciók dominálnak. A nyaralások több, mint 50 százaléka július és augusztusban bonyolódik.

Nyár=napfény+tengerpart

Tavaly a magyarok 39 százaléka külföldön töltötte nyaralását, elsősorban az európai mediterrán tengerpartokon. Arányuk várhatóan idén sem csökken, a napfény és a tengerpart a magyarok többségének egyenlő a nyaralással. Ráadásul a tengerparti országok változatlanul erőteljes promocióval igyekeznek magukhoz csábítani az utazókat. Horvátország népszerűsége várhatóan nem csökken. A tavaly átadott autópálya még jobban, és gyorsabban megközelíthetővé teszi a közeli adriai partokat. Ugyanakkor a fapados légitársaságokkal már távolabbi partszakaszok - Split és Dubrovnik környéke - is könnyebben elérhetővé válnak. Az apartmanok és szállodák kínálata bőséges, több utazási iroda külön Horvátország katalógussal jelent meg idén a piacon.

Valószínűleg megőrzi második helyét a legkedveltebb desztinációk sorában Olaszország is. Ráadásul az idei nyáron új fapados járatok indulnak olasz nagyvárosokba, Bologna-ba, Nápolyba, ahonnan könnyen elérhetők olyan szépséges üdülőhelyek, mint pl. Capri, vagy Ischia szigete, vagy a délkeleti, Adriai-tenger melletti fürdőhelyek.

A harmadik helyet viszont nem biztos, hogy Ausztria meg tudja őrizni. Az idei év slágere ugyanis - az utazási irodák szerint - Bulgária, mely már tavaly is feljött a negyedik helyre. A '70-es '80-as években oly népszerű desztináció a 90-es évek közepére szinte teljesen eltűnt a kínálati palettáról. Az utóbbi 10 évben a bolgár tengerparton végrehajtott komoly infrastrukturális beruházások azonban újra felkeltették a figyelmet a fekete-tengeri üdülőhelyek iránt. A Várnába és Burgaszba induló új fapados járatok, a bőséges és viszonylag olcsó szálláshelyek, a szórakozási lehetőségek szélesebb kínálata - s persze a személyes nosztalgia, vagy a szülőktől hallott kellemes emlékek - egyre több magyart csábítanak Bulgáriába.

#page#

A klasszikus - fürdőzés, napozás, szolid vizisportok űzése - nyaralási tervek mellett egyre nő az extrém, kalandos utazások iránti kereslet. Az utazásszervezők gyorsan és rugalmasan reagáltak: dinamikusan nő a kínálat, s néhányan kifejezetten ilyen típusú utak szervezésére specializálódtak.

Itthon otthon van

Honfitársaink 61 százaléka tavaly itthon töltötte nyaralást. Számuk dinamikusan nő, a hazai szolgáltatók állják a versenyt a külföldi úti célokkal. Az egyre nagyobb utazási "tortából" is őrzik, sőt növelik részarányukat.

A Balaton változatlan népszerűségre számíthat, hála az elindult, és egyre céltudatosabb fejlesztéseknek, melyeket a magyar tenger üdülőhelyein az önkormányzatok és a szolgáltatók közösen elindítottak az elmúlt években. Kiegyensúlyozottabbá és jobb ár/minőség arányúvá vált a kínálat, mellyel elsősorban a hazai vendégeket igyekeznek csábítani, az egyre inkább elmaradó német és osztrák turisták helyett. Idén nyártól a hazai kínálatban is megjelenik az első, balatonparti "all inclusive" szálloda. A balatonfüredi Hotel Marina éttermeinek felújításával, üzemeltetésének átszervezésével beszáll a külföldön oly népszerű üdülési forma versenyébe.

Wellness mindenekelőtt

A leggyorsabban a hazai wellness szállodák népszerűsége nő. Tavaly kétszer annyi magyar választotta valamelyik hazai wellness szállodát, hosszabb-rövidebb üdülése céljából. Nyáron elsősorban azok igazán versenyképesek, melyek egy, vagy több külső medencével is rendelkeznek. Jónéhány árban is abszolút versenyképes a hasonló kategóriájú, hasonló szolgáltatásokat nyújtó külföldi szállodákkal. Ráadásul kevesebbet kell utazni, s a szállodák többsége az üdülési csekkel is igénybe vehető, melyet egyre több cég ad bónuszként munkatársainak. Fontos szempont lehet a hazai wellness szálloda melletti döntésben, hogy számos szálloda három generáció - nagyszülők, szülők, gyerekek - közös üdüléséhez is megfelelő kínálattal rendelkezik.

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo