Itthon vagy külföldön?

A magyarok 39 százaléka tavaly a határokon kívül nyaralt. Horvátország várhatóan megőrzi első helyét a külföldi úticélok népszerűségi listáján, itthon a Balaton és a wellness szállodák számíthatnak növekvő keresletre.

A komoly "előfoglalási" kedvezményekkel az utazásszervezők arra igyekeztek rábírni honfitársainkat, minél előbb döntsék el, hová mennek nyaralni az idén. A választék bőséges, a döntés nehéz, ám bizonyos trendek jól kimutathatók a korábbi évek statisztikái alapján.

Miközben honfitársaink egyre szélesebb rétege évente nem is egy, hanem több utazást tesz (47százalék), az évi egy főutazás, azaz a nyaralás megtervezésében a tradíciók dominálnak. A nyaralások több, mint 50 százaléka július és augusztusban bonyolódik.

Nyár=napfény+tengerpart

Tavaly a magyarok 39 százaléka külföldön töltötte nyaralását, elsősorban az európai mediterrán tengerpartokon. Arányuk várhatóan idén sem csökken, a napfény és a tengerpart a magyarok többségének egyenlő a nyaralással. Ráadásul a tengerparti országok változatlanul erőteljes promocióval igyekeznek magukhoz csábítani az utazókat. Horvátország népszerűsége várhatóan nem csökken. A tavaly átadott autópálya még jobban, és gyorsabban megközelíthetővé teszi a közeli adriai partokat. Ugyanakkor a fapados légitársaságokkal már távolabbi partszakaszok - Split és Dubrovnik környéke - is könnyebben elérhetővé válnak. Az apartmanok és szállodák kínálata bőséges, több utazási iroda külön Horvátország katalógussal jelent meg idén a piacon.

Valószínűleg megőrzi második helyét a legkedveltebb desztinációk sorában Olaszország is. Ráadásul az idei nyáron új fapados járatok indulnak olasz nagyvárosokba, Bologna-ba, Nápolyba, ahonnan könnyen elérhetők olyan szépséges üdülőhelyek, mint pl. Capri, vagy Ischia szigete, vagy a délkeleti, Adriai-tenger melletti fürdőhelyek.

A harmadik helyet viszont nem biztos, hogy Ausztria meg tudja őrizni. Az idei év slágere ugyanis - az utazási irodák szerint - Bulgária, mely már tavaly is feljött a negyedik helyre. A '70-es '80-as években oly népszerű desztináció a 90-es évek közepére szinte teljesen eltűnt a kínálati palettáról. Az utóbbi 10 évben a bolgár tengerparton végrehajtott komoly infrastrukturális beruházások azonban újra felkeltették a figyelmet a fekete-tengeri üdülőhelyek iránt. A Várnába és Burgaszba induló új fapados járatok, a bőséges és viszonylag olcsó szálláshelyek, a szórakozási lehetőségek szélesebb kínálata - s persze a személyes nosztalgia, vagy a szülőktől hallott kellemes emlékek - egyre több magyart csábítanak Bulgáriába.

#page#

A klasszikus - fürdőzés, napozás, szolid vizisportok űzése - nyaralási tervek mellett egyre nő az extrém, kalandos utazások iránti kereslet. Az utazásszervezők gyorsan és rugalmasan reagáltak: dinamikusan nő a kínálat, s néhányan kifejezetten ilyen típusú utak szervezésére specializálódtak.

Itthon otthon van

Honfitársaink 61 százaléka tavaly itthon töltötte nyaralást. Számuk dinamikusan nő, a hazai szolgáltatók állják a versenyt a külföldi úti célokkal. Az egyre nagyobb utazási "tortából" is őrzik, sőt növelik részarányukat.

A Balaton változatlan népszerűségre számíthat, hála az elindult, és egyre céltudatosabb fejlesztéseknek, melyeket a magyar tenger üdülőhelyein az önkormányzatok és a szolgáltatók közösen elindítottak az elmúlt években. Kiegyensúlyozottabbá és jobb ár/minőség arányúvá vált a kínálat, mellyel elsősorban a hazai vendégeket igyekeznek csábítani, az egyre inkább elmaradó német és osztrák turisták helyett. Idén nyártól a hazai kínálatban is megjelenik az első, balatonparti "all inclusive" szálloda. A balatonfüredi Hotel Marina éttermeinek felújításával, üzemeltetésének átszervezésével beszáll a külföldön oly népszerű üdülési forma versenyébe.

Wellness mindenekelőtt

A leggyorsabban a hazai wellness szállodák népszerűsége nő. Tavaly kétszer annyi magyar választotta valamelyik hazai wellness szállodát, hosszabb-rövidebb üdülése céljából. Nyáron elsősorban azok igazán versenyképesek, melyek egy, vagy több külső medencével is rendelkeznek. Jónéhány árban is abszolút versenyképes a hasonló kategóriájú, hasonló szolgáltatásokat nyújtó külföldi szállodákkal. Ráadásul kevesebbet kell utazni, s a szállodák többsége az üdülési csekkel is igénybe vehető, melyet egyre több cég ad bónuszként munkatársainak. Fontos szempont lehet a hazai wellness szálloda melletti döntésben, hogy számos szálloda három generáció - nagyszülők, szülők, gyerekek - közös üdüléséhez is megfelelő kínálattal rendelkezik.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo