Óbuda plébánosa, Erdő Péter bíboros egykori érseki tanácsosa Szent Lukács könyvének idézetével kezdte a misét.
Azzal a résszel, amikor Jézus kiválasztva Pétert, Jánost, Jakabot felmegy velük a hegyre imádkozni. Míg imádkozik arca teljesen átváltozik. Ezt követően pedig Jézus előtt megjelenik Mózes és Illés. Beszélgetni kezdenek Jézus elkövetkező jeruzsálemi haláláról. Péter és társait elnyomja az álom, de ébredésükkor látják a menni készülő Mózest és Illést. Az evangélium igéi után Pálferi atya arról gondolkodik, milyen megrendítő, hogy a három beszélgető egy eljövendő halálról cserél eszmét, míg a többiek alszanak. A plébános ezt a helyzetet hozza párhuzamba a mai világgal. Vannak ma is, akik egy tragédia érkezésekor alszanak, félnek, hallgatnak és zavarban vannak, valamint vannak a segítők, akik az áldozatok védelmére sietnek. Felemelőnek és lenyűgözőnek tartja tevékenységüket. Ahogy fogalmaz, a segítők részesednek az áldozatiság terhéből. A segítők segítése is nagyon fontos, sőt a segítők, segítőinek segítése is. Pálferi szerint ki kell mondani, hogyha valaki áldozattá válik és emellett tanúskodnunk kell. És ennek a helyzetnek vannak tettesei is. Jézus esetében is voltak, akik áldozatnak tartották és voltak, akik tettesnek. Ez a hatalom logikája. Ezért nagyon fontos a tanúskodás, a helyzet pontos megítélése. Az atya ezt követően tér át különösebb magyarázat nélkül korunk tragédiájára. (felvétel: 20. perce körül)
Az orosz elnök nem áldozat, hanem tettes. Az Ukrajnában élők pedig nem tettesek, hanem áldozatok. Akármilyen furcsa is, ezeket szükséges kimondani, mert különben nem álltunk ki az áldozatok mellett.A plébános szerint szükséges kijelenteni tehát, hogy ki a tettes és ki az áldozat, mert különben a tettes nagyon szívesen hivatkozik mindenre, ahogy Pilátus és Kaifás is tette.
Oroszország elnöke azt gondolja és így jelenik meg előttünk, és a tettei nyomán rengeteg áldozat lesz, hogy én vagyok élet és halál ura. Hát ő nem élet és halál ura, hanem háborús bűnös. És amit csinál az gyilkosságok sorozata és akikkel csinálja, azok az áldozatok.Az atya ezt követően azt elemzi, vajon miért változott meg Jézus arca áldozatisága közben. Pálferi szerint ebből azt kell felismernünk, hogy minden helyzetben többek vagyunk, mint pusztán áldozatok. A legnagyobb fájdalom, ha a bántalmazók nem ismerik fel, hogy az áldozatok is Isten gyermekei.