Gyógyvíz a stresszre

A magyarok harmada évente legalább egyszer termálfürdőzik, és a fiatalok közül sokan gondolják úgy, hogy a gyógyító hatású víz a mindennapi stresszel kapcsolatos problémákra is megoldást jelent – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából készített országos reprezentatív kutatásból. Az eredmények alapján a hazai gyógyvizeket a belföldi utazók számára is érdemes tovább népszerűsíteni, hiszen ismerik, de sokan még nem próbálták ki jótékony hatásukat.

Magyarország világviszonylatban gazdag termálvizekben, fürdővárosaink a külföldi turisták népszerű célpontjai. A magyarok közül is sokan használják gyógyvizeinket: a felnőttek körében végzett országos reprezentatív kutatás alapján a válaszadók 34 százaléka legalább évente megy termálfürdőbe. A megkérdezettek 39 százaléka két-három évente, vagy ennél ritkábban látogat gyógyfürdőt, és mindössze negyedük (27%) jelezte, hogy soha nem járt még termálfürdőben.

Tárki, NaturMed

A turisztikai jelentőségű fürdők a Magyar Turisztikai Ügynökség beszámolója és a KSH adatai szerint is népszerűek, hiszen ezek összesen 28,8 milliós vendégforgalmat, és 64,2 milliárd forint bevételt generáltak 2016-ban, ezzel közvetlenül hozzájárulva a nemzetgazdaság bevételeihez.

Egyre több fiatal termálfürdőzik

Bár hagyományosan az idősebbekhez szokás kapcsolni, a kutatás alapján a termálfürdőzés a fiatalok és középkorúak körében is népszerű. A 18-24 éveseknek és a 35-44 éveseknek is több, mint harmada jár legalább évente termálfürdőbe (37% és 36%). Mellettük két korcsoport emelkedik még ki: a 45-54 évesek 37 százaléka, az 55-64 éveseknek pedig 39 százaléka jár legalább évente fürdőzni.

Ebben a három megyében fürdőznek a legtöbben: Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna és Komárom-Esztergom

Országos bontásban három megye vezeti a rendszeresen termálfürdőzők rangsorát: Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna és Komárom-Esztergom megyékben a legmagasabb a termálvizes fürdőhelyeket több-kevesebb rendszerességgel látogatók aránya. Érdekesség, hogy Hajdú-Bihar lakosainak több mint kétharmada (66%) még soha nem járt termálfürdőben, annak ellenére, hogy az egyik legnépszerűbb hazai fürdőváros (Hajdúszoboszló) itt található.

Szeretnénk mi az egészségbiztosítást, ha kapnánk
A következő napokban kell dönteniük a munkavállalóknak a munkáltatójuk által ajánlott idei cafeteria-csomagjukról, az Union Biztosító 1300 fős, reprezentatív felmérése szerint a 25-55 év közötti korosztályból jelenleg a lakosság mindössze 12 százaléka kap a cafeteriában egészségbiztosítást, noha 46 százalékuk élne ezzel a lehetőséggel.
A fiatalok szerint a mindennapi stresszre is megoldás

A kutatás kitért arra is, hogy a megkérdezettek szerint mely panaszokra van jótékony hatással a termálvíz. Az első helyen a válaszadók 40 százaléka a reumát említette, másodikként pedig a gyulladásos ízületi és gerincbetegségeket (28%). Harmadik helyen az ízületi műtétek utókezelése, valamint a törések, baleseti sérülések és mozgásszervi műtétek utáni rehabilitáció végeztek szinte fej-fej mellett (20 és 18%).

Dr. Kurth Géza, a NaturMed Hotel Carbona főorvosa szerint az eredmények alapján látható, hogy a többség ismeri a termálvíz legkülönbözőbb területeken kifejtett jótékony hatásait. Örömteli ugyanakkor, hogy a reuma és ízületi panaszok mellett sokan – különösen a fiatalabb korosztályból – említik a gyógyfürdőzés stresszoldó hatását is, amelyet a hévízi vendégekkel kapcsolatos tapasztalatok is alátámasztanak.

Anyagi helyzet szerepe a termálfürdő-használat során

A kutatás szerint az anyagi helyzet és a fürdőlátogatás közötti összefüggés egyértelmű: minél magasabb jövedelemmel rendelkezik valaki, annál gyakrabban engedheti meg magának a termálfürdőzést. Az eredmények alapján ugyanakkor sokan vannak, akik bár anyagilag megtehetnék, mégsem választották még soha a kikapcsolódásnak ezt a módját. A Carbona kutatásának eredményei szerint tehát érdemes a termálfürdőket a belföldi turisták számára tovább népszerűsíteni, hiszen ismerik, de sokan még nem próbálták ki jótékony hatásukat.

 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo