Az interneten kiskereskedők jelentős hányada teljesen téves elképzelésekkel rendelkezik a vásárlók igényeit illetően.
Az Information Resources Incorporated 75 cégvezetõre és 2900 on-line vásárlóra kiterjedő vizsgálata néhány meglepő megállapítással szolgál. A csomagolt termékek (CPG - consumer packaged goods) gyártói felesleges kiadásokban bocsátkoznak, amikor honlapjaikon olyan funkciókat fejlesztenek ki, melyekre a vásárlóknak nincs szükségük. Miközben látszólag komoly erőfeszítéseket tesznek vásárlóik kiszolgálása érdekében, valójában nem képesek kiaknázni az internet nyújtotta legfontosabb előnyöket.
Az IRI tanulmányának megállapítása szerint a vásárlók egyszerűbb honlapokat szeretnének, melyek segítségével könnyebben összehasonlíthatóvá válnának az egyes márkák, termékek tulajdonságai.
Miközben a CPG termékek (kozmetikumok, egészséggondozási- és babaápolási cikkek, élelmiszerek, italok stb.) gyártói előszeretettel kínálnak honlapjaikon on-line játékokat (41%), életmód információkat (41%), a vásárlóknak csak kisebb hányadát (12% , illetve 27%) érdekli mindez. A vásárlók 74 százaléka kész információt szolgáltatni a vásárolt termékekkel kapcsolatos tapasztalatairól, 50 százalékuk kérdőív kitöltésére is hajlandóságot mutat, de csak a gyártók/kereskedők alig több, mint harmada tesz fel ilyen kérdéseket.
Nincs egyetértés marketing módszereket illetően sem. Míg a honlapok 38 százaléka alkalmaz banner hirdetéseket, csupán a vásárlók 5 százaléka tartja azokat vonzónak. Fordított a helyzet a termékmintákkal. A vásárlók kétharmada szívesen fogadná ezeket, de csak a gyártók 19 százaléka él ezzel a lehetőséggel.
Azok, akik nem vásárolnak az interneten CPG termékeket, leggyakrabban a szállítási költségekre, illetve közelebbi szemrevételezés hiányára hivatkoznak. Jellemző, hogy a kereskedők lényegesen kisebb jelentőséget tulajdonítanak ezeknek a problémáknak. Legtöbbjük úgy gondolja, hogy az e-kereskedelem legfőbb akadálya a bizalom hiánya. (A vásárlók közül viszont csak kevesen említették ezt.) Azok, akik már vásároltak on-line leggyakrabban a kényelmet, az időmegtakarítást emelik ki elõnyként. A felmérés szerint a kereskedők mindezt nem tartják annyira fontosnak.
Talán meglepő, de az on-line CPG kereskedelem az eladók és a vásárlók közti kommunikációs zavarok ellenére is igen dinamikusan fejlődik.
Forrás: Dotkom
Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Klasszis Befektetői Klub
2025. május 27. 17:00, Budapest
Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó
Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.

Miközben a magyar elhárítás ukrán kémeket hajkurászik, újabb orosz kibertámadás érte Magyarországot
Vajon lesz-e következménye az orosz kibertámadásnak?

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke
Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns
Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát
A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.