Félreértett vásárlók

 

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az interneten kiskereskedők jelentős hányada teljesen téves elképzelésekkel rendelkezik a vásárlók igényeit illetően.
Az Information Resources Incorporated 75 cégvezetõre és 2900 on-line vásárlóra kiterjedő vizsgálata néhány meglepő megállapítással szolgál. A csomagolt termékek (CPG - consumer packaged goods) gyártói felesleges kiadásokban bocsátkoznak, amikor honlapjaikon olyan funkciókat fejlesztenek ki, melyekre a vásárlóknak nincs szükségük. Miközben látszólag komoly erőfeszítéseket tesznek vásárlóik kiszolgálása érdekében, valójában nem képesek kiaknázni az internet nyújtotta legfontosabb előnyöket.

Az IRI tanulmányának megállapítása szerint a vásárlók egyszerűbb honlapokat szeretnének, melyek segítségével könnyebben összehasonlíthatóvá válnának az egyes márkák, termékek tulajdonságai.

Miközben a CPG termékek (kozmetikumok, egészséggondozási- és babaápolási cikkek, élelmiszerek, italok stb.) gyártói előszeretettel kínálnak honlapjaikon on-line játékokat (41%), életmód információkat (41%), a vásárlóknak csak kisebb hányadát (12% , illetve 27%) érdekli mindez. A vásárlók 74 százaléka kész információt szolgáltatni a vásárolt termékekkel kapcsolatos tapasztalatairól, 50 százalékuk kérdőív kitöltésére is hajlandóságot mutat, de csak a gyártók/kereskedők alig több, mint harmada tesz fel ilyen kérdéseket.

Nincs egyetértés marketing módszereket illetően sem. Míg a honlapok 38 százaléka alkalmaz banner hirdetéseket, csupán a vásárlók 5 százaléka tartja azokat vonzónak. Fordított a helyzet a termékmintákkal. A vásárlók kétharmada szívesen fogadná ezeket, de csak a gyártók 19 százaléka él ezzel a lehetőséggel.

Azok, akik nem vásárolnak az interneten CPG termékeket, leggyakrabban a szállítási költségekre, illetve közelebbi szemrevételezés hiányára hivatkoznak. Jellemző, hogy a kereskedők lényegesen kisebb jelentőséget tulajdonítanak ezeknek a problémáknak. Legtöbbjük úgy gondolja, hogy az e-kereskedelem legfőbb akadálya a bizalom hiánya. (A vásárlók közül viszont csak kevesen említették ezt.) Azok, akik már vásároltak on-line leggyakrabban a kényelmet, az időmegtakarítást emelik ki elõnyként. A felmérés szerint a kereskedők mindezt nem tartják annyira fontosnak.

Talán meglepő, de az on-line CPG kereskedelem az eladók és a vásárlók közti kommunikációs zavarok ellenére is igen dinamikusan fejlődik.

Forrás: Dotkom

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo