Félreértett vásárlók

 

Az interneten kiskereskedők jelentős hányada teljesen téves elképzelésekkel rendelkezik a vásárlók igényeit illetően.
Az Information Resources Incorporated 75 cégvezetõre és 2900 on-line vásárlóra kiterjedő vizsgálata néhány meglepő megállapítással szolgál. A csomagolt termékek (CPG - consumer packaged goods) gyártói felesleges kiadásokban bocsátkoznak, amikor honlapjaikon olyan funkciókat fejlesztenek ki, melyekre a vásárlóknak nincs szükségük. Miközben látszólag komoly erőfeszítéseket tesznek vásárlóik kiszolgálása érdekében, valójában nem képesek kiaknázni az internet nyújtotta legfontosabb előnyöket.

Az IRI tanulmányának megállapítása szerint a vásárlók egyszerűbb honlapokat szeretnének, melyek segítségével könnyebben összehasonlíthatóvá válnának az egyes márkák, termékek tulajdonságai.

Miközben a CPG termékek (kozmetikumok, egészséggondozási- és babaápolási cikkek, élelmiszerek, italok stb.) gyártói előszeretettel kínálnak honlapjaikon on-line játékokat (41%), életmód információkat (41%), a vásárlóknak csak kisebb hányadát (12% , illetve 27%) érdekli mindez. A vásárlók 74 százaléka kész információt szolgáltatni a vásárolt termékekkel kapcsolatos tapasztalatairól, 50 százalékuk kérdőív kitöltésére is hajlandóságot mutat, de csak a gyártók/kereskedők alig több, mint harmada tesz fel ilyen kérdéseket.

Nincs egyetértés marketing módszereket illetően sem. Míg a honlapok 38 százaléka alkalmaz banner hirdetéseket, csupán a vásárlók 5 százaléka tartja azokat vonzónak. Fordított a helyzet a termékmintákkal. A vásárlók kétharmada szívesen fogadná ezeket, de csak a gyártók 19 százaléka él ezzel a lehetőséggel.

Azok, akik nem vásárolnak az interneten CPG termékeket, leggyakrabban a szállítási költségekre, illetve közelebbi szemrevételezés hiányára hivatkoznak. Jellemző, hogy a kereskedők lényegesen kisebb jelentőséget tulajdonítanak ezeknek a problémáknak. Legtöbbjük úgy gondolja, hogy az e-kereskedelem legfőbb akadálya a bizalom hiánya. (A vásárlók közül viszont csak kevesen említették ezt.) Azok, akik már vásároltak on-line leggyakrabban a kényelmet, az időmegtakarítást emelik ki elõnyként. A felmérés szerint a kereskedők mindezt nem tartják annyira fontosnak.

Talán meglepő, de az on-line CPG kereskedelem az eladók és a vásárlók közti kommunikációs zavarok ellenére is igen dinamikusan fejlődik.

Forrás: Dotkom

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo