Együtt a távoli piacokra

Az elmúlt 3 év eredményei további, hosszú távú együttműködésre serkentik a visegrádi országok turisztikai vezetőit és vállalkozóit. A soros elnök Magyarország szervezésében tegnap és ma tárgyaltak Budapesten a közös tervekről.

2003-ban Magyarország turisztikai vezetői kezdeményezték, hogy a visegrádi országok közös marketing tevékenységgel erősítsék vonzerejüket a távoli piacokon. Tartós tendencia a turizmusban, hogy a hosszú távú utazások keretében a turisták nem csupán egy, hanem egy adott régióhoz tartozóan több országot is felkeresnek.

Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Magyarország turisztikai döntéshozói és marketingszervezetei a három évvel ezelőtt elkezdett együttműködés keretében számos közös akciót szerveztek az USA, Japán és Kína turistáinak megnyeréséért. Közös standdal vettek részt a megcélzott országok turisztikai kiállításain, megalkották a közös szlogent "European Quartet One Melody" címmel, mely már önálló brandként is működik az USA-ban, önálló 4 nyelvű (angol, japán, kínai és portugál) honlapot alakítottak ki, s természetesen egy általános, közös kiadványt is megjelentettek. A három év alatt 1 millió eurót költöttek a közös marketing tevékenységre.

Visegrádiak Magyarországon

Évente más-más ország látja el a soros elnöki feladatokat, ez évben Magyarország. Ezért a soron következő, immár 13. összejövetelnek Budapest volt a helyszíne február 7-én és 8-án. Az elmúlt három év eredményei számszerűsíthetők a megcélzott országokból érkező turisták számának és vendégéjszakáinak átlagot meghaladó növekedésével: Magyarország vonatkozásában a három országból 2005-ben közel 40 %-kal, mintegy 230 ezerrel nőtt a vendégéjszaka szám az előző évhez képest.

#page#

"Bár minden találkozó alkalmával új és új jegyzőkönyvet, szerződést írunk alá, az együttműködésünk határozatlan időre, hosszú távra szól." - mondta Pál Béla, a MEH turizmusért felelő államtitkára a jegyzőkönyv aláírást követően. A kétnapos tanácskozáson egészen 2013-ig, az EU új költségvetési ciklusának végéig előre tekintettek. Az együttműködésben ugyanis fontos szerepet játszik az EU-ban való közös fellépés is. Elsősorban a turizmus, gazdasági súlyának megfelelő szerepeltetése az EU direktívákban, az INTERREG programok pályázati céljainak megfogalmazásában, és a turizmusdiplomácia számos más, nemzetközi szintű tevékenységében. A marketing akciók kiszélesítése, további piacokon való közös fellépés is szerepel a most elfogadott akciótervben. Míg korábban Brazília szerepelt a megcélzott desztinációk között (ezért is szerepel a portugál nyelv a közös megjelenésekben), addig most, turisztikai tendenciákra figyelve, India és Korea került előtérbe.

60 ezer euró

A négy ország marketing szervezetei az idén egyenként 60 ezer eurót "adnak össze" a közös akciókra. Emellett a Visegrádi Alapból is pályáztak, s pályáznak idén is céljaik támogatására.- mondta Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. vezérigazgatója. Tavaly 19 ezer eurót nyertek, idén 80 ezer euróra nyújtottak be pályázatot. A közös kiállítási megjelenésekhez rendszeresen kapcsolódnak a résztvevő országok turisztikai vállalkozói, akik konkrét ajánlatokkal igyekeznek megnyerni a szakmai látogatókat és az utazni vágyó turistákat.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo