Az OTP és a Nokia a menő a fiataloknál

A bankok ismertségét tekintve minden második fiatalnak az OTP Bank jut először eszébe. Összességében a Nokiát tartják a legnépszerűbb mobiltelefon-márkának. A legutóbbi Ipsos F&F - fiatal felnőttek körében készült - kutatás két témakörre terjedt ki: a különböző bankok és mobiltelefon-márkák ismertségére.

Egy 15-25 évesek körében végezett országos kutatás során összesen 600 fiatalt kérdeztek meg. A 2011 első negyedévében lezajló személyes felmérés két témakörre terjedt ki: a különböző bankok és mobiltelefon-márkák ismertségére.

A bankok ismertségét tekintve minden második fiatalnak az OTP Bank jut először eszébe. Tízből kilenc fiatal ismeri az OTP, K&H, Erste és Raiffeisen Bankot. A fiatalok több mint 60%-a ismeri a Budapest Bankot, a CIB Bankot, a Citibankot, az MKB-t és az UniCredit Bankot.

A négy legismertebb bank (OTP, K&H, Erste, Raiffeisen) számít a legnépszerűbbnek és a legjobb minőségű szolgáltatást nyújtónak is. A 15-25 éves korosztály szerint a K&H a leginkább fiatalos bank. Míg a 15-19 évesek az OTP Bankot tartják a legmodernebbnek, addig a 20-25 évesek szerint ez a jelző a K&H Bankra illik leginkább. Bár az OTP Bank első helyen szerepel a fent említettek mellett egyediségben és megbízhatóságban is, ennek a pénzintézetnek a szolgáltatásait tartják a legdrágábbnak a többi bankkal szemben. A megkérdezett fiatalok több mint fele rendelkezik folyószámlával. Az OTP Banknál a 15-19 évesek közül majdnem minden ötödiknek, a 20-25 évesek között minden harmadiknak van folyószámlája.

A férfiak Nokiát, a nők Samsungot mondanak

Amikor felsorolt mobiltelefon-márkák közül kellett választani, a legismertebbnek a Nokia, a Samsung és a Sony bizonyult, ezeket 10-ből 9 fiatal biztosan ismeri. Amikor a márkák felsorolása nélkül kérdezték a véleményüket, a válaszadók felének a Nokia jutott legelőször eszébe; ezt követte a Samsung és az LG. Érdekes, hogy míg a Nokiát elsőként említők között jelentősen több volt a férfi, addig a Samsungot jellemzőbben inkább nők nevesítették elsőként.

Összességében a Nokiát tartják a legnépszerűbb mobiltelefon-márkának. Mindemellett azt gondolják róla, hogy magas minőségű, megéri az árát és nekik való.

Fiatalosságban és modernitásban az iPhone és a Nokia fej fej mellett végeztek, ám az iPhone-t a fiatalok 40%-a túl drágának tartja, ennyit nem adnának ki egy „mobilért".

A megkérdezett fiatalok 93%-a rendelkezik mobiltelefonnal. Kétötödüknek van Nokia készüléke, amit sorban a Samsung (22%) és a Sony (13%) követ. A Samsung telefonnal rendelkezők körében magasabb arányban vannak a nők.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo