Az édességpiac szempontjából meghatározó év végi időszakban a 2004-es karácsonyi időszakhoz képest közel 16%-kal nőtt az értékesített termékek volumene. A bővülés nem csak mennyiségi volt, a pralinépiacon az árbevétel is az inflációs szintet jelentősen meghaladó mértékben nőtt. A 2004-es "év végi hajrában" valamivel több mint 3 milliárd forintot költöttek a magyar fogyasztók pralinéra. Ezt a most zárult szezonban közel 11%-kal, vagyis majdnem 300 millió forinttal szárnyalta túl a piac.
Bár a fő praliné szegmensek közül az alkoholos pralinék vannak feljövőben, valamint összességében 11,6%-kal több termék került a polcokra, a főbb márkák közül idén is a Merci vezet, megelőzve az olyan nagy konkurens márkákat, mint a Raffaello, Ferrero Rocher vagy az I Love Milka - áll az AC Nielsen felmérésében. A Toffifee, ami kevésbé ajándékozási termék, szintén előkelő helyezést ért el: az eladott mennyiségek alapján ötödik a sorban.
Az importált édességek aránya egyre nő a magyar piacon, mind értékben, mind mennyiségben. A fenti trendek nagy valószínűséggel Húsvétkor is folytatódnak.