A magyarok ötödénél kimarad a nyaralás

A magyarok 20 százaléka az elmúlt három évben egyszer sem tudott elmenni nyaralni, 39 százalékuk pedig valószínűleg idén sem utazik sehova pihenni, jellemzően anyagi okok miatt – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.  Azoknak a többsége, akiknek van lehetőségük elutazni, a családi körben vagy a párjukkal kettesben eltöltött, vízparti vakációt választja. A pihenést szolgáló nyaralás ellenére a megkérdezettek mindössze 4 százaléka állította azt, hogy sikerült valóban kipihennie magát.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A 30–59 éves magyarok többsége, 80 százaléka az elmúlt három évben legalább egyszer volt nyaralni külföldön vagy belföldön. A 30–39 évesek körében magasabb, 88 százalékos volt az arány, míg az 50–59 éveseknek csak a 69 százaléka mondhatta el ezt magáról – derül ki a K&H biztos jövő indexéből. A kutatás ezúttal az utazási, nyaralási szokásokat vizsgálta.

Kép: K&H

A pénz a gond

A felmérés szerint a magyarok 20 százaléka azonban az elmúlt 3 évben egyszer sem volt nyaralni, 39 százalék pedig biztosnak vagy valószínűnek tartja, hogy idén sem lesz erre lehetősége. A legfőbb indok a pénzhiány, 71 százalékuk ezzel magyarázta a kimaradt utazásokat. A második helyen az időhiány végzett, amely az utazók 17 százalékánál volt a legfőbb indok, hogy idén valószínűleg vagy biztosan nem fognak elmenni nyaralni, míg 16 százalékuk nem nyaralásra használja fel a megtakarított pénzét.

Szuvenír, gagyi nélkül
A turisztikai piac fontos szegmense mindenhol a világon a hazavihető „országajándékoké”, vagyis szuveníreké. Magyarországon az utóbbi időkig erről leginkább díszcsomagolt pirospaprikára vagy fröccsöntött, matyóruhás babákra asszociálhattunk. Az igényes turisták azonban ezen a területen is másra vágynak, és mostanra szerencsére meg is kaphatják.
Családdal a vízpartra

Akinek lehetősége van elutazni, leginkább szűk családi körben nyaral. Az elmúlt 3 évben vakációzok általában családtagjaikkal vagy a párjukkal kettesben üdültek (44-44 százalék), mindössze 12 százalék mondta azt, hogy gyakran pihen baráti körben, gyerek nélkül, egyedül pedig mindössze 4 százalék kapcsolódik ki.

A legnépszerűbb program a vakáció alatt továbbra is a strandolás: a válaszadók többsége legszívesebben ezzel üti el az időt, sőt a 2016-os adatokhoz képest népszerűsége még nőtt is: 67 százalékról 71 százalékra. Ez a program leginkább a gyerekes családok körében népszerű. A városnézés, valamint a kirándulás az utazók 65 és 56 százalékát érdekli. A kirándulás a budapestieket; a városnézés pedig a gyermekteleneket és a budapestieket érdekelte legjobban. A wellness-szolgáltatások az utazók felének az érdeklődését keltik fel, a fesztiválok idejére 31 százalék szervezi a szabadságát.

Az utazók többsége, 60 százaléka a szállásfoglalást saját maga intézi az interneten keresztül. A 30 éves korosztály és a magas jövedelemmel rendelkezők körében az átlagosnál magasabb, 67, illetve 66 százalékos volt azoknak az aránya, akik az online csatornák segítségével saját maguknak foglaltak szállást. Az utazási irodák segítségét csak az érintettek 15 százaléka veszi igénybe.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo