A magyarok felének vitt be pénzügyi gyomrost a járvány

A magyarok 50 százalékát anyagi szempontból is rosszul érintette a járvány, csökkent ugyanis a jövedelmük, 46 százalékuk nem érzékelt változást, 4 százalék pedig valamivel több pénzből tud gazdálkodni - mutat rá az éles különbségekre a K&H biztos jövő felmérése.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tízből hat válaszadónál a járvány miatt kútba esett a nyaralás, a megkérdezettek fele kevesebbet találkozott a rokonokkal, 34 százalékuknak pedig jelentősen nőttek a kiadásai a pandémia következtében. A járvány - amellett, hogy sokaknál anyagi téren negatív változást hozott - felértékelte a megtakarítások és az öngondoskodás fontosságát, hogy egy későbbi krízishelyzetben vagy éppen a nyugdíjba vonulás után az érintettek stabilabb anyagi helyzetet teremthessenek maguknak.

(Fotó: Pixabay)

A magyarok közel felének csökkentek a bevételei

Vegyes képet mutat a járvány bevételekre gyakorolt hatása a K&H biztos jövő indexe szerint. A harmadik negyedévben a megkérdezettek 46 százaléka nem tapasztalt változást, elenyésző, 4 százalékos azoknak az aránya, akik növelni tudták a bevételeiket a járvány ellenére. A magyarok közel 50 százaléka, azaz minden második ember viszont veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, ami átlagosan havi 48 ezer forintot tett ki. Ez azt jelenti, hogy a járvány miatt bevételcsökkenéssel szembesülő válaszadók közel felének havonta 48 ezer forintnál kisebb, a másik felének pedig ennél nagyobb visszaesést okozott a járvány.

Kútba esett nyaralások, nagyobb kiadások

A kutatás szerint 10-ből 6-an a járvány miatt kénytelenek voltak lemondani a nyaralásról, 5-en pedig kevesebbet találkozhattak a családtagjaikkal, rokonaikkal. A válaszadók 34 százaléka a korábbinál nagyobb kiadásokkal szembesült a koronavírus-járvány magyarországi megjelenése után.

A biztos jövő index szerint a megkérdezettek 10 százaléka volt kénytelen munkahelyet váltani. Ez első sorban az alacsonyabb végzettségűeknél fordult elő, 13 százalékukra volt igaz, a magasabb végzettségűeknek csak az 5 százalékának változott az állása.

Jelen és a jövő

A bevételcsökkenés tehát sok embert érintett, ám az összkép annyiban azért kedvező, hogy a jelenlegi anyagi helyzetét a megkérdezettek többsége, 59 százaléka viszonylag biztonságosnak látta 2020 harmadik negyedévében, ez pedig megegyezik a második negyedévben és az azt megelőző év azonos időszakában elért eredménnyel. A válaszadók majdnem harmada - 31 százaléka - teljesen biztonságosnak és kiszámíthatónak tartotta az anyagi helyzetét, 14 százalékuk viszont bizonytalan helyzetről beszélt.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo