Szépen hízik a digitális torta

A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 2012 májusában 1,739 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma - a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb televíziós gyorsjelentése szerint.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Májusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 61,3 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 60,4 százalékhoz képest.

Adatszolgáltatók
A gyorsjelentés a tizenkét magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), május végén 2,838 millió előfizetést tartottak nyilván.

A digitális előfizetéseken belül májusban 737 ezerről 748 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 927 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig közel 63 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A UPC-é a legnagyobb szelet

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 25,8 százalékról 26,4 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése kis emelkedés után májusban 34,9 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya folyamatosan csökken, ez az érték egy hónappal korábban 39,6 százalék, most 38,7 százalék volt.

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 27 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,3 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 23,0 százalék volt.

Még mindig a Digié a vezeték nélküli piac több mint harmada


A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma májusban 1,848 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,128 millióról 1,100 millióra csökkent.

A vezetékes szolgáltatásoknál a piacvezető UPC részesedése 28,7 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20,3 százalékkal, ezt követi a több száz - a gyorsjelentésben nem szereplő - kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,7 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 16,4 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 38,9 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,9 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 23 százalék.

Véleményvezér

Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 
Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo