Májusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 61,3 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 60,4 százalékhoz képest.
A digitális előfizetéseken belül májusban 737 ezerről 748 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 927 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig közel 63 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A UPC-é a legnagyobb szelet
A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 25,8 százalékról 26,4 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése kis emelkedés után májusban 34,9 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya folyamatosan csökken, ez az érték egy hónappal korábban 39,6 százalék, most 38,7 százalék volt.
A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 27 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,3 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 23,0 százalék volt.
Még mindig a Digié a vezeték nélküli piac több mint harmada
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma májusban 1,848 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,128 millióról 1,100 millióra csökkent.
A vezetékes szolgáltatásoknál a piacvezető UPC részesedése 28,7 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20,3 százalékkal, ezt követi a több száz - a gyorsjelentésben nem szereplő - kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,7 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 16,4 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 38,9 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,9 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 23 százalék.