Kellene egy konferenciaközpont Budapesten

A hazai konferenciaturizmus problémáit az autókölcsönzők is megérzik. Az átlagos konferencialátogató kis autót bérel, de sokat költ. A hazai konferenciaturizmus fejlesztése az autókölcsönzők számára is pozitív változást hozna a piacon. Ahhoz, hogy Magyarország és Budapest a konferenciaturizmus elismert központjává válhasson, továbbra is égető szükség lenne egy 3-4 ezer fő befogadására alkalmas konferenciaközpontra, vélik a szakértők.

„A kis konferenciákra érkező autóbérlők egyelőre „elvesznek” a meglévő és visszatérő vállalati ügyfelek között, így a forgalomra gyakorolt hatásuk – néhány esettől eltekintve – nem jelentős. Ugyanakkor a konferencia turisták szerepe vitathatatlanul fontos az autókölcsönző piacon.” – hangsúlyozza Haraszti Géza, az Avis Autókölcsönző magyarországi vezetője.

„Egy nagy befogadóképességű konferenciaközponttal dinamikusan növelhető lenne a fővárosban megrendezett üzleti események száma és volumene, illetve többszörös azonnali bevétel keletkezhetne makrogazdasági szinten” – tájékoztat Puczkó László, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola docense, a Turizmus és Vendéglátás Intézet vezetője. Kiemelte: Budapest korábban népszerű helyszín volt, amely pozíciót azonban a MALÉV bedőlése jelentősen rontotta, hiszen a közvetlen elérés nehézkesebbé vált és megszűntek az interkontinentális összeköttetések, ezért is fontos, hogy valamivel ismét vonzóvá tegyük a fővárost. A Magyar Turizmus Zrt által üzemeltetett Kongresszusi Iroda vagy a Konferencia Nagyköveti Program ugyanis önmagában kevés, ha a kiszolgáló infrastruktúra hiányzik vagy hiányos – véli a szakértő.

Az Avis ügyvezetője szerint a kongresszusi központ hiánya mellett a költséghatékony szemlélet, a pénzszűke és a csökkentett marketing aktivitás is negatív hatással van a hazai konferencia turizmus fejlődésére, így a kapcsolódó szolgáltatók lehetőségei is korlátosak. Ennek ellenére a repülőgéppel konferenciára érkező turisták nagy része igénybe vesz bérautót itt tartózkodása során, melyet általában a cége fizet. „Jellemző, hogy ezek a látogatók a konferenciát követően hétvégére is meghosszabbítják tartózkodásukat, ez pedig javítja a kihasználtságot az üzleti utasokat kiszolgáló kölcsönzőknél. A konferenciaturista jellemzően kis autót használ, magasabb kategóriájú szállodában lakik, és sok egyéb szolgáltatást is kipróbál (étterem, múzeum, bár, stb.), ezért magas az egy napra eső költése.”

Üzleti találkozó: Nálad vagy nálam?
A személyes megbeszélés megkerülhetetlenül fontos eleme az üzleti életnek. A kérdés csak az, hogyan oldható meg gazdaságosan: a költséges és nemritkán időigényes utazások takarékosabbá tételével vagy a fizikai találkozásnak egy modern telekommunikációs rendszer általi kiváltásával. Bár az e-mail és a telefon sok megbeszélést leegyszerűsít, sok esetben szükség van a szemtől szembeni beszélgetésre: az egy-egy szakmai vásáron való részvétel, a találkozás külföldi partnerekkel vagy akár a cég egy másik telephelyén dolgozó kollégákkal megejtett személyes tárgyalás elengedhetetlen része a fennmaradásnak az üzleti életben.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo