Kellene egy konferenciaközpont Budapesten

A hazai konferenciaturizmus problémáit az autókölcsönzők is megérzik. Az átlagos konferencialátogató kis autót bérel, de sokat költ. A hazai konferenciaturizmus fejlesztése az autókölcsönzők számára is pozitív változást hozna a piacon. Ahhoz, hogy Magyarország és Budapest a konferenciaturizmus elismert központjává válhasson, továbbra is égető szükség lenne egy 3-4 ezer fő befogadására alkalmas konferenciaközpontra, vélik a szakértők.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A kis konferenciákra érkező autóbérlők egyelőre „elvesznek” a meglévő és visszatérő vállalati ügyfelek között, így a forgalomra gyakorolt hatásuk – néhány esettől eltekintve – nem jelentős. Ugyanakkor a konferencia turisták szerepe vitathatatlanul fontos az autókölcsönző piacon.” – hangsúlyozza Haraszti Géza, az Avis Autókölcsönző magyarországi vezetője.

„Egy nagy befogadóképességű konferenciaközponttal dinamikusan növelhető lenne a fővárosban megrendezett üzleti események száma és volumene, illetve többszörös azonnali bevétel keletkezhetne makrogazdasági szinten” – tájékoztat Puczkó László, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola docense, a Turizmus és Vendéglátás Intézet vezetője. Kiemelte: Budapest korábban népszerű helyszín volt, amely pozíciót azonban a MALÉV bedőlése jelentősen rontotta, hiszen a közvetlen elérés nehézkesebbé vált és megszűntek az interkontinentális összeköttetések, ezért is fontos, hogy valamivel ismét vonzóvá tegyük a fővárost. A Magyar Turizmus Zrt által üzemeltetett Kongresszusi Iroda vagy a Konferencia Nagyköveti Program ugyanis önmagában kevés, ha a kiszolgáló infrastruktúra hiányzik vagy hiányos – véli a szakértő.

Az Avis ügyvezetője szerint a kongresszusi központ hiánya mellett a költséghatékony szemlélet, a pénzszűke és a csökkentett marketing aktivitás is negatív hatással van a hazai konferencia turizmus fejlődésére, így a kapcsolódó szolgáltatók lehetőségei is korlátosak. Ennek ellenére a repülőgéppel konferenciára érkező turisták nagy része igénybe vesz bérautót itt tartózkodása során, melyet általában a cége fizet. „Jellemző, hogy ezek a látogatók a konferenciát követően hétvégére is meghosszabbítják tartózkodásukat, ez pedig javítja a kihasználtságot az üzleti utasokat kiszolgáló kölcsönzőknél. A konferenciaturista jellemzően kis autót használ, magasabb kategóriájú szállodában lakik, és sok egyéb szolgáltatást is kipróbál (étterem, múzeum, bár, stb.), ezért magas az egy napra eső költése.”

Üzleti találkozó: Nálad vagy nálam?
A személyes megbeszélés megkerülhetetlenül fontos eleme az üzleti életnek. A kérdés csak az, hogyan oldható meg gazdaságosan: a költséges és nemritkán időigényes utazások takarékosabbá tételével vagy a fizikai találkozásnak egy modern telekommunikációs rendszer általi kiváltásával. Bár az e-mail és a telefon sok megbeszélést leegyszerűsít, sok esetben szükség van a szemtől szembeni beszélgetésre: az egy-egy szakmai vásáron való részvétel, a találkozás külföldi partnerekkel vagy akár a cég egy másik telephelyén dolgozó kollégákkal megejtett személyes tárgyalás elengedhetetlen része a fennmaradásnak az üzleti életben.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo