„A kis konferenciákra érkező autóbérlők egyelőre „elvesznek” a meglévő és visszatérő vállalati ügyfelek között, így a forgalomra gyakorolt hatásuk – néhány esettől eltekintve – nem jelentős. Ugyanakkor a konferencia turisták szerepe vitathatatlanul fontos az autókölcsönző piacon.” – hangsúlyozza Haraszti Géza, az Avis Autókölcsönző magyarországi vezetője.
„Egy nagy befogadóképességű konferenciaközponttal dinamikusan növelhető lenne a fővárosban megrendezett üzleti események száma és volumene, illetve többszörös azonnali bevétel keletkezhetne makrogazdasági szinten” – tájékoztat Puczkó László, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola docense, a Turizmus és Vendéglátás Intézet vezetője. Kiemelte: Budapest korábban népszerű helyszín volt, amely pozíciót azonban a MALÉV bedőlése jelentősen rontotta, hiszen a közvetlen elérés nehézkesebbé vált és megszűntek az interkontinentális összeköttetések, ezért is fontos, hogy valamivel ismét vonzóvá tegyük a fővárost. A Magyar Turizmus Zrt által üzemeltetett Kongresszusi Iroda vagy a Konferencia Nagyköveti Program ugyanis önmagában kevés, ha a kiszolgáló infrastruktúra hiányzik vagy hiányos – véli a szakértő.
Az Avis ügyvezetője szerint a kongresszusi központ hiánya mellett a költséghatékony szemlélet, a pénzszűke és a csökkentett marketing aktivitás is negatív hatással van a hazai konferencia turizmus fejlődésére, így a kapcsolódó szolgáltatók lehetőségei is korlátosak. Ennek ellenére a repülőgéppel konferenciára érkező turisták nagy része igénybe vesz bérautót itt tartózkodása során, melyet általában a cége fizet. „Jellemző, hogy ezek a látogatók a konferenciát követően hétvégére is meghosszabbítják tartózkodásukat, ez pedig javítja a kihasználtságot az üzleti utasokat kiszolgáló kölcsönzőknél. A konferenciaturista jellemzően kis autót használ, magasabb kategóriájú szállodában lakik, és sok egyéb szolgáltatást is kipróbál (étterem, múzeum, bár, stb.), ezért magas az egy napra eső költése.”