Kellene egy konferenciaközpont Budapesten

A hazai konferenciaturizmus problémáit az autókölcsönzők is megérzik. Az átlagos konferencialátogató kis autót bérel, de sokat költ. A hazai konferenciaturizmus fejlesztése az autókölcsönzők számára is pozitív változást hozna a piacon. Ahhoz, hogy Magyarország és Budapest a konferenciaturizmus elismert központjává válhasson, továbbra is égető szükség lenne egy 3-4 ezer fő befogadására alkalmas konferenciaközpontra, vélik a szakértők.

„A kis konferenciákra érkező autóbérlők egyelőre „elvesznek” a meglévő és visszatérő vállalati ügyfelek között, így a forgalomra gyakorolt hatásuk – néhány esettől eltekintve – nem jelentős. Ugyanakkor a konferencia turisták szerepe vitathatatlanul fontos az autókölcsönző piacon.” – hangsúlyozza Haraszti Géza, az Avis Autókölcsönző magyarországi vezetője.

„Egy nagy befogadóképességű konferenciaközponttal dinamikusan növelhető lenne a fővárosban megrendezett üzleti események száma és volumene, illetve többszörös azonnali bevétel keletkezhetne makrogazdasági szinten” – tájékoztat Puczkó László, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola docense, a Turizmus és Vendéglátás Intézet vezetője. Kiemelte: Budapest korábban népszerű helyszín volt, amely pozíciót azonban a MALÉV bedőlése jelentősen rontotta, hiszen a közvetlen elérés nehézkesebbé vált és megszűntek az interkontinentális összeköttetések, ezért is fontos, hogy valamivel ismét vonzóvá tegyük a fővárost. A Magyar Turizmus Zrt által üzemeltetett Kongresszusi Iroda vagy a Konferencia Nagyköveti Program ugyanis önmagában kevés, ha a kiszolgáló infrastruktúra hiányzik vagy hiányos – véli a szakértő.

Az Avis ügyvezetője szerint a kongresszusi központ hiánya mellett a költséghatékony szemlélet, a pénzszűke és a csökkentett marketing aktivitás is negatív hatással van a hazai konferencia turizmus fejlődésére, így a kapcsolódó szolgáltatók lehetőségei is korlátosak. Ennek ellenére a repülőgéppel konferenciára érkező turisták nagy része igénybe vesz bérautót itt tartózkodása során, melyet általában a cége fizet. „Jellemző, hogy ezek a látogatók a konferenciát követően hétvégére is meghosszabbítják tartózkodásukat, ez pedig javítja a kihasználtságot az üzleti utasokat kiszolgáló kölcsönzőknél. A konferenciaturista jellemzően kis autót használ, magasabb kategóriájú szállodában lakik, és sok egyéb szolgáltatást is kipróbál (étterem, múzeum, bár, stb.), ezért magas az egy napra eső költése.”

Üzleti találkozó: Nálad vagy nálam?
A személyes megbeszélés megkerülhetetlenül fontos eleme az üzleti életnek. A kérdés csak az, hogyan oldható meg gazdaságosan: a költséges és nemritkán időigényes utazások takarékosabbá tételével vagy a fizikai találkozásnak egy modern telekommunikációs rendszer általi kiváltásával. Bár az e-mail és a telefon sok megbeszélést leegyszerűsít, sok esetben szükség van a szemtől szembeni beszélgetésre: az egy-egy szakmai vásáron való részvétel, a találkozás külföldi partnerekkel vagy akár a cég egy másik telephelyén dolgozó kollégákkal megejtett személyes tárgyalás elengedhetetlen része a fennmaradásnak az üzleti életben.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo