Indul a motor, de a sebességgel még baj van

Bővült az új autók értékesítése a Datahouse friss forgalombahelyezési statisztikája szerint. Ez azonban még mindig kevés az ágazatban tevékenykedőknek a fennmaradáshoz.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Idén júliusban 4449 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 19,6 százalékkal többet, mint 2011 azonos hónapjában. Az első hét hónapban Datahouse autópiaci adatszolgáltató adatai szerint 32 235 volt a forgalomba helyezett új autók száma, ami 19,9 százalékos növekedés tavaly január-júliushoz képest.

Az új forgalomba helyezések száma júliusban 17,5 százalékkal 5991-re emelkedett, az első hét hónapban 16,9 százalékkal 42 379-re nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül az új motorkerékpárok száma júliusban 10,3 százalékkal 218-ra csökkent, január-júliusban pedig 9,2 százalékkal 1296-ra mérséklődött. A kishaszon-gépjárműveknél az esztendő hetedik hónapjában 22,5 százalékos növekedés volt éves összevetésben (926 forgalomba helyezés), a január-júliusi időszak 13,4 százalékos bővülés hozott (6307 jármű gurult az utakra).

A buszok száma hárommal, idén összesen 32-re nőtt, amely 70,6 százalékos csökkenés a 2011 január-júliusi 109-hez képest. A nagyhaszon-gépjárműveknél júliusban 11, az év eddig eltelt részében 10,2 százalékos volt a bővülés (2509 forgalomba helyezés).

Ebből még nem lehet megélni

Javaslat a fehérítésre
Az ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását, a működés stabilizálását és fejlesztését segítheti a feketegazdaság elleni közdelem is. Ennek érdekében az MGE az Autós Nagykoalícióval közösen javaslatokat dolgozott, amelyet már eljuttattak a törvényhozókhoz.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) az MTI-hez eljuttatott véleményük szerint 2012-ben továbbra is a személygépjármű-piac 10-15 százalékos éves növekedésével számol ez a volumen azonban álláspontjuk szerint még alatta marad annak, ami a szakma fenntartásához elegendő lenne. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy az újszemélyautó-értékesítés több mint 70 százaléka céges vásárlás, így a kereskedelem számára fontos magán vásárlók továbbra sem "kerültek elő". Mivel a céges gépjárműpiac fokozottabban Budapestre koncentrálódik, a vidéki márkakereskedők helyzete rendkívül nehéz, mert az általuk értékesített volumen nagyon alacsony, sok helyen a heti egy darabot sem éri el.

Gödörben az autókereskedők
A következő két évben a járműpiac nagyon lassú fejlődését várja az MGE, amely azzal számol, hogy évente 5-10 százalékkal nő a piac. Az ügyvezető elnök szerint az ágazat mély válságot él át, amely most már nemcsak az új gépjárművek értékesítése, hanem a szolgáltatói szektor visszaesését is jelenti. Így a hazai reálisnak gondolt vásárlóerő felének megfelelő új gépjárművet értékesítenek.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo