Idén júliusban 4449 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 19,6 százalékkal többet, mint 2011 azonos hónapjában. Az első hét hónapban Datahouse autópiaci adatszolgáltató adatai szerint 32 235 volt a forgalomba helyezett új autók száma, ami 19,9 százalékos növekedés tavaly január-júliushoz képest.
Az új forgalomba helyezések száma júliusban 17,5 százalékkal 5991-re emelkedett, az első hét hónapban 16,9 százalékkal 42 379-re nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül az új motorkerékpárok száma júliusban 10,3 százalékkal 218-ra csökkent, január-júliusban pedig 9,2 százalékkal 1296-ra mérséklődött. A kishaszon-gépjárműveknél az esztendő hetedik hónapjában 22,5 százalékos növekedés volt éves összevetésben (926 forgalomba helyezés), a január-júliusi időszak 13,4 százalékos bővülés hozott (6307 jármű gurult az utakra).
A buszok száma hárommal, idén összesen 32-re nőtt, amely 70,6 százalékos csökkenés a 2011 január-júliusi 109-hez képest. A nagyhaszon-gépjárműveknél júliusban 11, az év eddig eltelt részében 10,2 százalékos volt a bővülés (2509 forgalomba helyezés).
Ebből még nem lehet megélni
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) az MTI-hez eljuttatott véleményük szerint 2012-ben továbbra is a személygépjármű-piac 10-15 százalékos éves növekedésével számol ez a volumen azonban álláspontjuk szerint még alatta marad annak, ami a szakma fenntartásához elegendő lenne. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy az újszemélyautó-értékesítés több mint 70 százaléka céges vásárlás, így a kereskedelem számára fontos magán vásárlók továbbra sem "kerültek elő". Mivel a céges gépjárműpiac fokozottabban Budapestre koncentrálódik, a vidéki márkakereskedők helyzete rendkívül nehéz, mert az általuk értékesített volumen nagyon alacsony, sok helyen a heti egy darabot sem éri el.