Indul a motor, de a sebességgel még baj van

Bővült az új autók értékesítése a Datahouse friss forgalombahelyezési statisztikája szerint. Ez azonban még mindig kevés az ágazatban tevékenykedőknek a fennmaradáshoz.

Idén júliusban 4449 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 19,6 százalékkal többet, mint 2011 azonos hónapjában. Az első hét hónapban Datahouse autópiaci adatszolgáltató adatai szerint 32 235 volt a forgalomba helyezett új autók száma, ami 19,9 százalékos növekedés tavaly január-júliushoz képest.

Az új forgalomba helyezések száma júliusban 17,5 százalékkal 5991-re emelkedett, az első hét hónapban 16,9 százalékkal 42 379-re nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül az új motorkerékpárok száma júliusban 10,3 százalékkal 218-ra csökkent, január-júliusban pedig 9,2 százalékkal 1296-ra mérséklődött. A kishaszon-gépjárműveknél az esztendő hetedik hónapjában 22,5 százalékos növekedés volt éves összevetésben (926 forgalomba helyezés), a január-júliusi időszak 13,4 százalékos bővülés hozott (6307 jármű gurult az utakra).

A buszok száma hárommal, idén összesen 32-re nőtt, amely 70,6 százalékos csökkenés a 2011 január-júliusi 109-hez képest. A nagyhaszon-gépjárműveknél júliusban 11, az év eddig eltelt részében 10,2 százalékos volt a bővülés (2509 forgalomba helyezés).

Ebből még nem lehet megélni

Javaslat a fehérítésre
Az ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását, a működés stabilizálását és fejlesztését segítheti a feketegazdaság elleni közdelem is. Ennek érdekében az MGE az Autós Nagykoalícióval közösen javaslatokat dolgozott, amelyet már eljuttattak a törvényhozókhoz.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) az MTI-hez eljuttatott véleményük szerint 2012-ben továbbra is a személygépjármű-piac 10-15 százalékos éves növekedésével számol ez a volumen azonban álláspontjuk szerint még alatta marad annak, ami a szakma fenntartásához elegendő lenne. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy az újszemélyautó-értékesítés több mint 70 százaléka céges vásárlás, így a kereskedelem számára fontos magán vásárlók továbbra sem "kerültek elő". Mivel a céges gépjárműpiac fokozottabban Budapestre koncentrálódik, a vidéki márkakereskedők helyzete rendkívül nehéz, mert az általuk értékesített volumen nagyon alacsony, sok helyen a heti egy darabot sem éri el.

Gödörben az autókereskedők
A következő két évben a járműpiac nagyon lassú fejlődését várja az MGE, amely azzal számol, hogy évente 5-10 százalékkal nő a piac. Az ügyvezető elnök szerint az ágazat mély válságot él át, amely most már nemcsak az új gépjárművek értékesítése, hanem a szolgáltatói szektor visszaesését is jelenti. Így a hazai reálisnak gondolt vásárlóerő felének megfelelő új gépjárművet értékesítenek.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo