Forradalmi elektromotor a Boschtól

A Bosch forradalmian új elektromos jármű-rendszere jóval könnyebb és gazdaságosabb az eddig ismert elektromos meghajtásoknál. További előnye, hogy a konstrukció a kívánság szerinti teljesítményre állítható.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Bosch forradalmian új elektromos jármű-rendszerében egy blokkban helyezik el az elektromotort, a meghajtó elektronikát és a sebességváltót, s a rendszer közvetlenül hajtja meg a főtengelyt. A konstrukció a kívánság szerinti teljesítményre állítható, jóval könnyebb és gazdaságosabb az eddig ismert elektromos meghajtásoknál.

Kép: bosch.com

Kidolgozói szerint az új rendszer nagy előnye, hogy az autógyártók megtakaríthatják a hosszú fejlesztési időt: a Bosch néhány megadott paramétert követve, az építőszekrény-elv alapján 50 és 150 kW közötti teljesítményű komplett meghajtó szerkezeteket tud szállítani, amelyek a többi között

jól alkalmazhatók a különösen népszerű SUV-kategória kocsijaiban is.
A német konszern már 2012 óta szállít elektromos meghajtásokat, többek között a Peugeotnak és a Fiatnak, és az ő motorjaik vannak a német posta Elektrotransportjaiben is. A cég több, mint fél millió elektromos és hibrid járműhöz szállított komponenseket, e sokrétű tapasztalatokat használták fel az új rendszer kifejlesztésénél. A cél az volt, hogy az alkatrészek összehangolásával optimatizálják a teljesítményt. A kompakt építési mód a súlycsökkentés mellett kevesebb kábelt is tesz lehetővé, ami ugyancsak csökkenti a légellenállást, az energiafogyasztást.

Egy 150 kW teljesítményű elektromos főtengely súlya csak 90 kg, azaz sokkal könnyebb, mint az eddig használt komponensek összesen. Míg korábbi meghajtásaik nyolcvan százalék körül tudták kihasználni a teljesítményt, a kompakt rendszernél ez 93-94 százaléknál van - azaz az akkumulátorok teljesítményének javítása nélkül is többet tud nyújtani a jármű.

A Bosch azzal számol, hogy az új meghajtás nagy sorozatokban való, automatizált gyártását legkésőbb 2019-ben megkezdhetik, s különösen számítanak a kínai gyártók megrendeléseire, mivel a pekingi kormány nagy hangsúlyt helyez az elektro-mobilitás fejlesztésére.

A városi cirkálókra hajtanak a magyarok
A városi crossoverek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek hazánkban, mind a céges, mind a magánvásárlók körében. Mindez nem a véletlen műve, hiszen ezek az autók igazi státuszszimbólumnak számítanak, emellett könnyedén küzdik le az akadályokat városban és terepen egyaránt.
 

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo