A Bosch forradalmian új elektromos jármű-rendszerében egy blokkban helyezik el az elektromotort, a meghajtó elektronikát és a sebességváltót, s a rendszer közvetlenül hajtja meg a főtengelyt. A konstrukció a kívánság szerinti teljesítményre állítható, jóval könnyebb és gazdaságosabb az eddig ismert elektromos meghajtásoknál.
Kidolgozói szerint az új rendszer nagy előnye, hogy az autógyártók megtakaríthatják a hosszú fejlesztési időt: a Bosch néhány megadott paramétert követve, az építőszekrény-elv alapján 50 és 150 kW közötti teljesítményű komplett meghajtó szerkezeteket tud szállítani, amelyek a többi között
jól alkalmazhatók a különösen népszerű SUV-kategória kocsijaiban is.A német konszern már 2012 óta szállít elektromos meghajtásokat, többek között a Peugeotnak és a Fiatnak, és az ő motorjaik vannak a német posta Elektrotransportjaiben is. A cég több, mint fél millió elektromos és hibrid járműhöz szállított komponenseket, e sokrétű tapasztalatokat használták fel az új rendszer kifejlesztésénél. A cél az volt, hogy az alkatrészek összehangolásával optimatizálják a teljesítményt. A kompakt építési mód a súlycsökkentés mellett kevesebb kábelt is tesz lehetővé, ami ugyancsak csökkenti a légellenállást, az energiafogyasztást.
Egy 150 kW teljesítményű elektromos főtengely súlya csak 90 kg, azaz sokkal könnyebb, mint az eddig használt komponensek összesen. Míg korábbi meghajtásaik nyolcvan százalék körül tudták kihasználni a teljesítményt, a kompakt rendszernél ez 93-94 százaléknál van - azaz az akkumulátorok teljesítményének javítása nélkül is többet tud nyújtani a jármű.
A Bosch azzal számol, hogy az új meghajtás nagy sorozatokban való, automatizált gyártását legkésőbb 2019-ben megkezdhetik, s különösen számítanak a kínai gyártók megrendeléseire, mivel a pekingi kormány nagy hangsúlyt helyez az elektro-mobilitás fejlesztésére.