Céges vásárlások tartják életben az autópiacot

Annak ellenére, hogy az új autók értékesítése az előző évhez képest több mint 20 százalékkal növekedett, a gépjármű-finanszírozás az első negyedévben 15 éves mélypontjára süllyedt. A használt, illetve az új autók lakossági finanszírozása 2011 utolsó negyedévéhez képest a Lízingszövetség első negyedéves adatai, valamint a Lombard szakmai becslése alapján további közel 20 százalékot csökkent. A flottafinanszírozás ezzel beérte, sőt, meg is előzte a történelmi mélypontra ereszkedő lakossági gépjármű-finanszírozást.  

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Lombard Lízing Csoport szakértője szerint egyértelműen érződik, hogy a lakosság menekülni próbál meglévő hiteleiből, hitelfelvételi hajlandósága pedig még az eddigi rendkívül alacsony szintről is tovább csökkent. Összességében, a lakossági gépjármű-finanszírozás minden szegmense szűkül. Az egyetlen kivételt a céges vásárlók számára az év elejétől elérhető nyíltvégű lízingkonstrukció jelenti, amely az általános visszaesést valamelyest ellensúlyozni tudja.

Elmúlt a válás a flottafinanszírozási piacon

A finanszírozási piacon 2012 első negyedévének legszembeszökőbb jelensége az a tény volt, hogy a flottafinanszírozási piac beérte, sőt, meg is előzte a lakossági autófinanszírozási piacot. Erre a gépjármű-finanszírozási szakma történetében még nem volt példa, hiszen a válságot megelőző években a flottapiac alig érte el a lakossági piac 10 százalékát. Mindez egyben azt is jelenti, hogy a flottafinanszírozási piacon a válság gyakorlatilag „elmúlt", hiszen az új üzletkötések volumene újra elérte a 2007-es és 2008-as években látott szinteket, miközben a lakossági hitelpiac az utóbbi hónapok során tovább csökkent, és ezzel történelmi mélypontra került.

„E tekintetben érdemi elmozdulást a tavalyi évi végtörlesztések sem hoztak, hiszen a devizahiteleikből kimenekült háztartások egyelőre nem fordultak új beruházások, például a gépjárművásárlás felé" - mondta Anderle Ádám, a Lombard igazgatóságának tagja. „A háztartások jövőképe érdemben az elmúlt hónapokban sem változott meg, és továbbra is rendkívül bizonytalan. A korábban felvett, jellemzően devizaalapú hitelek törlesztései sokak számára jelentenek erőn felüli terheket, így a lakosság mentalitásában mélyreható változás állt be: ma már azok is kétszer meggondolják a hitelfelvételt, akik egyébként megengedhetnék maguknak" - hangsúlyozta a szakember.

A trendfordulóra még várni kell
A Lombard Lízing Csoport szakértője szerint a közeljövőben alapvető változás nem várható a gépjármű-finanszírozási piacon. „Valószínű, hogy a piac további esése az év második felére megáll, s nem mutat majd negyedévről negyedévre folyamatos csökkenést" - összegzi a kilátásokat Anderle Ádám. - „Ennek ellenére, trendfordulóra 2012-ben semmiképpen nem számíthatunk."

Nyíltvégű pénzügyi lízing

Ezzel egyidőben, a 2012 elejétől életbe lépett szabályozások eredményeképpen, az idei év nagy slágere az előzetes várakozásoknak megfelelően a nyíltvégű pénzügyi lízingkonstrukció. Az áfa-törvény változása következtében ugyanis a nyílt végű lízing havidíjai után 2012. január 1-től kezdődően komoly áfa-kedvezmény jár. A havidíjak egy részének áfa-tartalma ugyanis levonhatóvá vált.

„Ez a tényező az, ami a jelenlegi körülmények között, amikor a makrokörnyezetben még mindig nem érzékelhető pozitív változás, képes ellensúlyozni a finanszírozási piac visszaesését, hiszen az áfa-előny kizárólag finanszírozás esetében érvényesíthető, készpénzes vásárlás során nem" - mutat rá Anderle Ádám - „Ennek köszönhetően, a 2012 első negyedévében finanszírozott új autók jelentős részénél a szerződéseket már a nyílt végű lízingkonstrukció keretében kötötték meg. Különösen igaz ez olyan prémium kategóriás gépjárművekre, mint a BMW, vagy a cégek körében különösen népszerű Ford-modellek."

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo