Nincs többé 0 forintos önrész!

A Pénzügyi Szervek Állami Felügyelete (PSZÁF) tájékoztatót fogalmazott meg a kockázatosnak minősülő gépjármű-finanszírozási konstrukciókra vonatkozóan. A Felügyelet és a Lízingszövetség a különösen kockázatos hitelkonstrukcióknak és a lakosság eladósodásának próbál véget vetni, megszűnhet a nulla százalék kezdőrészlet, csökken a futamidő. Szakértők szerint tisztulni fog a piac.

A Magyar Lízingszövetséggel folytatott egyeztetések eredményeként a PSZÁF közzétett tájékoztatója többlettartalékot ír elő azokra a gépjármű-finanszírozási konstrukciókra, amelyeket kockázatosnak ítél meg; tartalékot képeztet az alacsony kezdőrészletes, hosszú futamidejű, illetve az évekig csak kamatfizetést kérő konstrukciókra. A szabályozás, amely  2009. január 5-től lép életbe, előírja a jelenlegi 0 százalék helyett a 20%-os  minimum önrészt, a 120 hónapos futamidő maximum 96 hónapra csökkenését, valamint  a finanszírozó cégek számára az ügyfél fizetőképességének alaposabb megvizsgálását.

" A megfogalmazott javaslataink  mindenképpen a piac átalakulását jelentik, megritkulnak, sőt remélhetőleg megszűnnek például azok az extrém hitelkonstrukciók, amikor a hosszú futamidő és a nulla önrész miatt a  hitel összege meghaladta az autó értékét. A vásárlók  átláthatóbb, biztonságosabb feltételekkel tudnak majd gépkocsit finanszíroztatni és nem kell az eladósodástól tartaniuk." - hangsúlyozta Binder István, a PSZÁF szóvivője.

Importőri nyomás alatt

A magyar gépjármű piac már a pénzügyi válság előtt krízishelyzetben volt: állandó importőri nyomás jellemezte az új autóértékesítési darabszámok szinten-tartása miatt, valóságtól elszakadó listaárak, nem transzparens árképzés, valamint olyan minimális árrés az értékesítésben, amelyet a finanszírozási és biztosítási jutalék pótolt.

A pénzügyi válság következtében szűkültek, illetve drágultak a refinanszírozási lehetőségek, ezáltal drágultak az ügyfélhitelek, szigorodott a hitelbírálat, és túltermelés alakult ki. " A finanszírozási szabályok szigorodása mindenképpen átláthatóbb és biztonságosabb feltételeket biztosít. Várhatóan visszafogja majd a lakossági autóeladásokat, de csupán azok szorulnak majd ki a vevői körből, akiknek már a kezdőrészlet megfizetése is komoly gondot jelent. A felelős vásárlók jól járnak, hiszen a túlságosan kockázatos konstrukciók eltűnésével csökken a finanszírozók vesztesége, és ez visszahathat a hitelek kamatára is.  A piac tisztulása nem halogatható tovább. -tette hozzá Mészáros György, a Magyar Lízingszövetség elnöke.

Fontos változás még a PSZÁF útmutatójában, hogy a kezdőrészlet a gépkocsi valós értéke alapján fizetendő, ami új autók esetében a listaár mindenfajta kedvezménnyel csökkentett értéke, használt autóknál pedig az Eurotax katalógusban meghatározott érték.

Véleményvezér

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo