Milliárdokat érő oktatás önkormányzatoknak

Újabb önkormányzatok jelentkezhetnek a beruházók fogadására felkészítő Befektetőbarát Településekért Programra. Az egy éve indított képzésben résztvevő 44 önkormányzat sikerrel zárta a programot: 21 település készítette el beruházásösztönző stratégiáját, 36 önkormányzat pedig a legfontosabb befektetési információkat tartalmazó közös, angol nyelvű honlapot indított az ITD Hungary portálján belül - jelentette be Varga István gazdasági miniszter.

A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium (NFGM) és az ITD Hungary által koordinált Befektetőbarát Településekért Program célja, hogy az önkormányzatok szakemberei egyéni segítséget kapjanak ahhoz, hogyan fejleszthetik településüket versenyképes befektetési helyszínné.

A pozitív visszajelzésekre és a nagy érdeklődésre való tekintettel, az NFGM és az ITD Hungary 2010-ben újraindítja a programot. A képzést az ideihez hasonlóan, önkormányzatok részére hirdetik meg, az ITD Hungary 2009. december 15-ig várja a települések jelentkezését.

Miben segítettek az idén?

Az idei program több elemből állt: a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség szakemberei először versenyképességi szempontból értékelték a jelentkező településeket, majd két csoportra osztva elméleti és gyakorlati képzésen vettek részt az önkormányzatok képviselői.

Azok a települések, akik eddig nem rendelkeztek befektetési stratégiával, szakértők segítségét vehették igénybe azok minél professzionálisabb kidolgozásához. A stratégiát minden esetben a település hazai és nemzetközi viszonylatban is egyedi adottságaira és lehetőségeire alapozták.

A felkészültebb települések pedig az ITD Hungary portálján belül közös, angol nyelvű honlapot indítottak. Ez tartalmazza a befektetők számára kulcsfontosságú információkat, így az elhelyezkedésen, gazdasági tradíciókon, főbb cégeken és elérhető szolgáltatásaikon túl megtalálhatók az 50 km-es körzeten belüli munkaerő- és oktatási statisztikák, valamint az ajánlott befektetési telephelyek is.

A leghatásosabb befektetés-ösztönző program

„Az ITD Hungary több évtizede tárgyal hazai és nemzetközi befektetőkkel.  A tapasztalatok szerint az elsődleges döntési szempont természetesen mindig a befektető igényeinek megfelelő adottságok megléte. Hasonló fizikai lehetőségek mellett az emberi tényezők és a hozzáállás az, ami elbillentheti a mérleg nyelvét egyik vagy másik település javára. Ezért indítjuk útjára ismét a programot, hisz így a látszólag kedvezőtlenebb helyzetben lévő települések is megmutathatják, hogy valójában vonzó befektetési környezetet biztosítanak" - mondta el Varga István nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter.

„Békéscsaba, Gyula, Hort, Kunhegyes és Makó hozzáállása példaértékű volt a program során, szinte erejükön felül igyekeztek minél több ismeretet elsajátítani, a rájuk bízott feladatokat kiválóan teljesítették."  - hangsúlyozta Kilián Csaba, az ITD Hungary befektetési igazgatója, miközben különdíjat adott át a települések vezetőinek.

 „Eddigi tapasztalataink alapján a Befektetőbarát Településekért Program a leghasznosabb befektetés-ösztönző program hazánkban, hiszen megkezdése óta ennek köszönhetően mintegy 300 kiajánlást tettünk a külföldi befektetők felé. 2009-ben az ITD Hungary hat olyan pozitív befektetési döntéssel zárult projektet kezelt, amely a programban részt vett településeken valósul meg, összesen mintegy 58 millió euró befektetési értéket és 1.309 munkahelyet teremtve az elkövetkező néhány évben." - tette hozzá a befektetési ügynökség igazgatója.

Véleményvezér

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo