Egyre kényelmesebben intézzük banki ügyeinket

Az elmúlt egy évben tovább nőtt az online banki szolgáltatásokat igénybevevők száma hazánkban. A budapestiek és a megyeszékhelyek lakói más települések lakosainál nagyobb arányban használják a kényelmi szolgáltatást - derül ki az NRC Piackutató és a TNS VMR (Visitor Media Research) kutatásának adataiból.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Internet banking, online bank, netbankár, elektronikus bankolás - számos elnevezése létezik banki ügyeink interneten keresztüli intézésének. A szolgáltatás használatával egyszerűbben és gyorsabban indíthatunk tranzakciókat, adhatunk állandó megbízásokat, követhetjük nyomon számlaforgalmunkat anélkül, hogy be kellene fáradnunk a bankfiókba, ráadásul a szolgáltatás a nap 24 órájában igénybe vehető.

Míg korábban az emberekben számos fenntartás élt az internet megbízhatóságával szemben, kiváltképp pénzügyeik kapcsán, mára a magas biztonsági intézkedéseknek hála, a bankoknak sikerült legyőzniük ezt a gátat, és az online bankolók és ezen keresztül a kényelmet választók száma folyamatosan növekszik.

A férfiak inkább használják

A 18-69 éves netezők 85%-a rendelkezik folyószámlával, amelyhez több mint 40 százalékuk vesz igénybe online banki szolgáltatást. Internetes bankolással nem csak a fiatalabbak élnek; a középkorú és idősebb korosztály tagjai is hasonló magas arányban használják az ügyintézés e formáját. (Az angol szülők úgy vélik, hogy gyermekeik heti 19 órát töltenek az interneten, miközben a valós idő 43,5 óra.)

A nemek szerinti megoszlást vizsgálva azonban a férfiak egyértelmű fölénye figyelhető meg. Míg a nők körében a folyószámlával rendelkezők 34%-a veszi igénybe az elektronikus bankolást, addig a férfiak csaknem fele él a lehetőséggel és használja ki a belőle eredő előnyöket. Az erősebbik nem nagyobb kezdeményezőkészsége egyrészt abból is adódhat, hogy a férfiak jellemzően nyitottabbak az új szolgáltatások iránt, de akár az is szerepet játszhat benne, hogy a nőknek a bizalom kialakulásához nagyobb szükségük van a személyes kontaktusra, a közvetlen kommunikációra.

A fővárosiak kevésbé igénylik a személyes kapcsolattartást

Az online bankolás igénybevétele településtípusonként is eltérő. A szolgáltatást használók aránya a fővárosban a legmagasabb; a folyószámlával rendelkező budapestiek fele rendelkezik elektronikus hozzáféréssel folyószámlájához. A megyeszékhelyeken ez az arány 44, egyéb városokban és falun, valamint a községekben 33 százalék.

A kényelmi szolgáltatás erőteljesebb preferálása a fővárosiak körében több tényezőből is adódhat. Bár a bankfiókok száma és sűrűsége magasabb mint vidéken, ez azonban nem jár egyértelműen együtt az egy fiókra jutó alacsonyabb ügyfélszámmal. A kényelmi szempontok és a sorbaállás kiiktatásán túl az eltérő társas viselkedési kultúra is befolyással lehet az internetes bankolást választók ilyetén összetételére. Ilyen lehet például, hogy vidéken inkább igénylik az emberek a személyes kapcsolatot a bankfiókban, mint a fővárosban.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo