A tervezet szerint az autógyártók a kilométerenkénti 130 grammos szint eléréséért lennének felelősek, ezt a célt környezetkímélőbb motorok kifejlesztésén keresztül tudják elérni - írja az EUvonal. A fennmaradó tíz grammos csökkentés nem közvetlenül a gyártók intézkedésein keresztül lenne elérhető, hanem olyan kiegészítő fejlesztések segítségével, mint az energiatakarékosabb légkondicionálás, a bioüzemanyagok vagy a jobb összetételű gumiabroncsok használata.
Az EU-ban jelenleg 160 gramm körül alakul a személygépkocsik kilométerenkénti átlagos szén-dioxid kibocsátása, amely mellett a közösség összes szén-dioxid kibocsátásának 12 százalékáért a személygépkocsi-forgalom a felelős. (A Kiotói Jegyzőkönyv céljainak elérése érdekében a csatlakozott országok kereskedhetnek a többlet kibocsátási egységeikkel - mi a japánoknak adunk el.)
A javaslatban megfogalmazott célok teljesítésével az EU bizonyíthatná, hogy képes valóban hatékony és kézzel fogható előrelépést tenni a széndioxid-kibocsátás csökkentése terén. Emellett az EU a nemzetközi közvélemény előtti szavahihetősége is megerősödne, miután a múlt héten Balin megrendezett klímakonferencián a közösség ismét ambiciózus kötelezettségeket vállalt a klímavédelem ügyében.
A tervezett jogszabályt még a tagállamoknak is el kell fogadniuk.