Ráléptek a gázra a villanyautók Európában

Az elektromos autók egyre több európai országban jelentenek működőképes alternatívát a hagyományos meghajtású járművekkel szemben. Ez a fő megállapítása a LeasePlan flottakezelő cég nemrégiben nyilvánosságra hozott éves kutatásának.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kutatás szerint Norvégia, Hollandia, Svédország és Ausztria a legfelkészültebbek az elektromos járművek térhódítására. Idén először a felmérésben szereplő összes ország, így Magyarország is magasabb pontszámot ért el a zöld közlekedés bevezetése kapcsán az előző év eredményeihez képest, bár a fejlődés mértéke jelentősen eltér az egyes területeken.

Kép: Wikipedia

A beszámoló szerint a villanyautókra való felkészültség tekintetében a töltési infrastruktúra és az elektromosautó-modellek elérhetősége fejlődött a legnagyobb mértékben.

A LeasePlan átfogó elemzése 22 európai országban, négy tényező mentén vizsgálta az országok felkészültségi szintjét az elektromos járművek elterjedésére.

A beszámolóból kiderül, hogy a 2018-ban készített Car Cost Indexhez képest a mostani felmérésben szereplő országok mindegyike jobban felkészült az elektromos járművek bevezetésére – elsősorban a hosszabb távok megtételére képes, új elektromosautó-modellek jobb elérhetőségéből és a töltési infrastruktúra fejlődéséből adódóan.

Finnország 7 hellyel, Németország 4 hellyel, Portugália pedig szintén 4 hellyel került előbbre a listán a jobb töltési infrastruktúrának, a regisztrált elektromos járművek magasabb százalékos arányának és a vonzóbb kormányzati ösztönzőknek köszönhetően. Az összesítésben Magyarország a 16. helyen áll, megelőzve Olaszországot, Romániát, Szlovákiát, a Cseh Köztársaságot, Görögországot és Lengyelországot.

Az elektromosan tölthető járművek piaci részesedése Norvégiában a legnagyobb 53

Magyar találmány forradalmasíthatja az elektromos autózást
Egészen új értelmet ad az „elektromos mobilitás” kifejezésnek egy hazai startup. Ha bejön, amit kitaláltak, tulajdonképpen minden elektromos eszköz egy csapásra mobil eszközzé válhat, legalább annyira mobillá, mint a lakáson belül a porszívó. Az akkumulátoros közlekedési eszközök (villanyautók, e-bringák, e-rollerek) pedig még mobilabbak lesznek.
százalékkal, majd Svédország (7,6 százalék), Finnország (5,2 százalék), Hollandia (5,1 százalék) és Portugália (3,1 százalék) követi a sorban.  Magyarországon ez az arány 1,5 százalék, azonban az újonnan regisztrált járművek esetében a teljesen elektromos autók aránya meglepően magas, 60 százalék, csakúgy, mint Norvégiában.

Hollandiában van a legtöbb nyilvános töltőállomás (83.196 db), majd Németország (37.405 db) és Franciaország (34.558 db) következik a rangsorban. Népességszámmal korrigált értékek alapján Hollandia, Norvégia és Luxemburg vezeti a listát (4,8, 4,5 és 1,9 töltőhely 1.000 lakosra vetítve). A felmérés szerint Magyarországon 1.562 nyilvános töltőállomás van, 1.000 lakosra pedig 0,15 töltőhely jut. Hazánkban a gyorstöltők aránya 12,5 százalék, mellyel Németország mögött, a 11. helyen állunk.

Az elektromos járművek használatának kormányzati támogatása – mint pl. vételártámogatás, regisztrációs és súlyadó-kedvezmény, vállalati adókedvezmények és alacsonyabb ÁFA-kulcs –szempontjából Ausztria, Írország és Hollandia végzett az élen. Magyarország Lengyelország, Portugália, Görögország, Románia és Szlovákia mellett a középmezőnyben helyezkedik el ebből a szempontból.

„A jogszabályalkotóknak magukhoz kell ragadniuk a kezdeményezést, és összehangoltan kell rendezniük a járművekkel kapcsolatos adózási és infrastrukturális kérdéseket, hogy az elektromos autózás valóban reális alternatíva legyen minden európai számára. Bár az EV Readiness Index szerint ez egyre több országra jellemző, még hosszú utat kell megtennünk addig, hogy mindenki villanyautót vezethessen. A környezetbarát járműhasználat az egyik legegyszerűbb lépés, amit a klímaváltozás ellen tehetünk, ezért fontos, hogy mindenki számára megfizethető legyen a zöld közlekedés” – mondta Tex Gunning, a LeasePlan CEO-ja.

 

 

 

 

 

 

Véleményvezér

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár 

Az ember azt hinné, hogy az emberek a végtelenig vezethetők ígéretekkel.
Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére

Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére 

Nagyon vonzóak az ingyenes étkezések.
Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén

Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén 

Mindenhol szabad a véleménynyilvánítás, vagy csak a Facebookon?
Argentínában beszántják az adóhivatalt

Argentínában beszántják az adóhivatalt 

Nem Orbán Viktort követik.
Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo