Óriás teherhajók, amelyek nem szennyeznek

Nyártól üzembe helyezik az első, teljesen elektromos meghajtású, megújuló energiával táplált konténer-szállító teherhajókat a nagy holland kikötők között.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Port-Liner cég az EU jelentős, 7 millió eurós anyagi támogatásával fejlesztette ki az új típusú vízijárműveket, amelyek méretüktől függően 24-280 szabvány konténer szállítására alkalmasak.

Kép: Loadstar

Az új hajók, amelyek semmiféle károsanyagot nem bocsátanak ki, a dél-hollandiai De Kempen konténer-terminál és az antwerpeni kikötő között járnak majd és évente 23.000 kamion-szállítmányt váltanak ki.

Az első ötöt augusztusban helyezik üzembe, azokat követi a harmadik negyedévben hat további, nagyobb hajó, amelyek egyenként 280 konténert szállítanak.

Csak egy bolygónk van
Csak egy bolygónk van Két évvel azután, hogy megszületett a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény, a francia fővárosban a „One Planet Summit” csúcstalálkozón cselekvési tervet fogadtak el bolygónk megmentésére.
A Port-Liner egyedülálló újítása, hogy a hajók motorját hajtó akkumulátorokat ugyancsak konténerben helyezik el, így azok bármely vízi járművön alkalmazhatók. A telepeket a szárazföldön megújuló nap- és szélenergiából származó árammal töltik fel.

Európában jelenleg mintegy 7.300 belvízi teherhajó közlekedik, amelyek nagy többsége, kereken 5.000, belga és holland vállalkozások tulajdonában van.

(theloadstar.co.uk)

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo