Nagy változás jön a fogyasztásban, itt vannak az uniós irányelvek

A fogyasztói termékek javításának ösztönzése és élettartamuk meghosszabbítása céljából irányelveket fogadott el az Európai Unió, amelyek a közeljövőben, 2026-tól jelentős változásokat hoznak a kereskedelemben.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A bevezetésre kerülő új irányelvek az EU fenntarthatósági stratégiájának részét képezik, és a fogyasztók zöld átállásban való szerepvállalását erősítik. A jövőre életbe lépő változásokat Horváth Fanny, a DLA Piper Hungary Szellemi Alkotások és Technológia csoportjának ügyvédje, valamint Reisz Réka, a Munkajogi csoport ügyvédjelöltje foglalták össze.

ESG és fenntarthatóság témában február 26-án rendezvényt szervez a Klasszis Média. A piaci szereplőket aktuálisan leginkább foglalkoztató kérdéseket előadások és panelbeszélgetések segítségével járjuk körül, de arra is lehetőséget biztosítunk, hogy a résztvevők egy pohár bor mellett kötetlenül találkozhassanak és cseréljenek tapasztalatokat. 

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság - 2025. február 26., Budapest - részletek és jelentkezés >>

Az Európai Unióban évente 35 millió tonna hulladék keletkezik a javítható árucikkek kidobásából adódóan, amely óriási környezeti terheléssel jár. Ennek visszaszorítása érdekében az EU kulcsfontosságúnak tekinti, hogy a termékek nagyobb arányban kerüljenek javításra, meghosszabbítva ezzel azok életciklusát.

A fenntarthatóság a fogyasztók mindennapjaiba is betör
A fenntarthatóság a fogyasztók mindennapjaiba is betör
Fotó: Depositphotos

A fogyasztók zöld átállásának támogatása

Az új irányelvek egyik fő célja a zöld átállás megvalósításához a fogyasztók tájékoztatásának bővítése. A jövőben az értékesítés során például jól láthatóan elhelyezett, ún. harmonizált címkék nyújtanak majd információt az adott termékekkel kapcsolatos jótállásra vonatkozóan. A kereskedőknek harmonizált értesítést kell használniuk annak érdekében, hogy a fogyasztók megfelelő információt kapjanak a szavatosságra vonatkozóan, amelyeket figyelemfelkeltő módon kell elhelyezniük például az üzletek falain, a plakátokon vagy online értékesítés esetén a webshopban.

Az irányelv magába foglalja tehát a fogyasztók szélesebb körű tájékoztatását a szerződéskötést megelőzően, és kötelezi a kereskedőket arra, hogy a szavatossági kötelezettségekről, a jótállás és az egyes javítási folyamatok időtartamáról, az árujavíthatósági pontszámról, valamint az egyéb javítási információkról pontos és részletes előzetes tájékoztatást adjanak.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo