Az Aqueduct Alliance keretében szövetkező cégek hidrológiai és geológiai adatokat gyűjtenek össze, amelyek segítségével pontosan meg tudják állapítani, hol érdemes terjeszkedni, melyik országba érdemes bevonulni. A szövetség a Coca-Cola korábban titkos adataiból indult ki, nyilvánossá téve azokat. Az adatbank célja, hogy segítsen más vállalatoknak is hatékonyabban és felelősségteljesebben használni a folyékony természeti kincset, és egyúttal világossá tenni számukra a kockázati tényezőket is – írta az AlertNet.
Húsz folyót térképeztek fel, s ezzel csökkenthető a vízhiányok kibontakozásának kockázata is. Tizennégy különféle indikátorral 2095-ig is meg tudják jósolni a kiszáradásokat, apadásokat!
A kezdeményezés azonban sok kritikusra is lelt, mondván az adatbank lehetővé teszi a multiknak, hogy még jobban profitáljanak a vizekből, miközben a helyi lakosok igényei háttérbe szorulnak. A Coca-Cola jelenléte például az indiai Keralában támadások össztüzébe került: a helyiek azzal vádolták a céget, hogy kiszipolyozza a talajvizet. A vállalat végül bezárta telepét.
Közben a NASA egykori mérnöke, John Feighery – kinek nevéhez egy űrállomás fürdőszobájának kidolgozása fűződik – nemrég androidos mobilalkalmazást fejlesztett (mWater néven), mely ugyancsak egybegyűjti és interaktív térképen ábrázolja a talajvíztesztek és ihatóságuk adatait.