Lesz-e fordulat a német dízel-ítélet után?

A német Szövetségi Közigazgatási Bíróság ítélete után, hogy eltiltható régebbi dízel-motoros járművek forgalma, Hamburg lehet az első nagyváros, ahol heteken belül életbe lép a tilalom. Egyébként a döntést sok szakértő nem tartja sem igazán célszerűnek, sem végrehajthatónak.

 

A Német Környezetvédelmi Szolgálat fordult több tartományban bírósághoz azért, hogy a hatóságok eltilthassák a dízel-járművek forgalmát ott, ahol a szennyező anyagok kibocsátása meghaladja az EU és az Egészségügyi Világszervezet által megszabott határértéket.

pinterest.com

Az elsősorban a dízelmotorok által kibocsátott nitrogénoxidról van szó, amely hozzájárul a szív- és keringési betegségek kialakulásához és évente több tízezer megelőzhető halálesetet okoz az Unió országaiban. A határérték 40 mikrogramm 1 köbméter levegőben, a levegő szennyezettsége sok német városban van jóval az érték felett.

Az ítélet alapján a helyi hatóságok a mért értékek alapján tilthatják meg, mely útvonalakon, körzetekben tiltják a régebbi dízelmotorral rendelkező járművek forgalmát. Az Euro-5-ös dízelek forgalma csak 2019 őszétől korlátozható.

A szakértők szerint szinte lehetetlen lesz megfelelő táblákkal kijelölni és főleg ellenőrizni, mely autó hová hajthat be és hová nem. Ennek ellenére a hamburgi hatóságok már bejelentették, hogy heteken belül kijelölik azokat a különösen forgalmas útvonalakat, ahol tiltják a dízelkocsik forgalmát.

A céges flottákban is leáldozott a dízeleseknek?
A Magyarországon hagyományosan népszerű dízelmotor értékesítési mutatói Nyugat-Európában a tavalyi évben 2016-hoz képest 5,6 százalékkal csökkentek. A visszaesés oka egyrészt a környezettudatosabb autóválasztásban keresendő, ami a 2015-ös dízelbotrány óta felerősödött, másrészt a heterogénebb motorválasztéknak is köszönhető.
A kérdésben változatlanul szemben áll a Zöldek és a konzervatív pártok álláspontja. Az utóbbiak arra hivatkoznak, hogy környezetkímélő dízelmotorokra, amelyekkel napjainkban szerelik a kocsikat, még jó ideig szükség lesz, a villanyautókra való átállás évtizedeket vehet igénybe.

Ugyanakkor a nagy német autógyárak és dolgozóik jövője sem elhanyagolható tényező. Érvelnek azzal is, hogy nem kevés ipari munkahelyen jóval magasabb az engedélyezett nitrogénoxid szennyezés, mint az utcákon.

A kérdést bonyolítja, hogy a közelmúlt botrányai után senki nem tudjha, mennyire megbízhatók a nagy német gyártók adatai kocsijaik szennyezőanyag kibocsátásáról. A szociáldemokraták az autógyárakkal fizettetnék meg a korszerűbb motorokra való átállás költségeit, de a jövendő új nagykoalícióban ehhez aligha járul hozzá a CDU/CSU.

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung)

Véleményvezér

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo