Kötelező uniós szabályok alternatív üzemanyagok forgalmazására

Figyelemreméltó intézkedési csomagot fogalmazott meg az Európai Bizottság annak érdekében, hogy Európa-szerte előmozdítsa az alternatív üzemanyagtöltő állomások kiépítését. A testület ajánlásai kiterjednek a sűrített-, illetve a cseppfolyósított földgázzal hajtott nehézgépjárművekre és hajókra is.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

„Az eddigi kezdeményezések többnyire az üzemanyagokra és járművekre irányultak, az üzemanyag-forgalmazásra való tekintet nélkül. Ezért üdvözlendő, hogy az Európai Bizottság olyan rendelkezéseket dolgozott ki, melynek köszönhetően javulhat a környezetbarát üzemanyagok infrastruktúrája” - jelentette ki Domanovszky Henrik, a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke.

Közös, európai szabványok

Az alternatív üzemanyagok széles körű elterjedését eddig három fő tényező hátráltatta: a járművek magas vételára, az alacsony elfogadottság, továbbá az újratöltő állomások hiánya. A szükséges számú CNG és LNG kutak nélkül azonban a környezetbarát meghajtással közlekedő járművek nehezen tudják felvenni a versenyt a hagyományos tüzelőanyaggal hajtott példányokkal szemben. Az Európai Bizottság éppen ezért a tagállamok számára kötelező érvényű rendelkezéseket fogalmazott meg a környezetbarát üzemanyagok elterjedésének elősegítésére.

Az Európai Unió legfőbb döntéshozó és végrehajtó szervének iránymutatása szerint, 2015 decemberéig közös szabványokat kell kialakítani a gépkocsikat, tehergépjárműveket és vízi járműveket szolgáló LNG és CNG újratöltő állomásokra vonatkozóan. „Az innovatív és alternatív üzemanyagok fejlesztése egy nyilvánvaló útja az európai gazdaság hatékonyabbá tételének, egyúttal a kőolajtól való túlzott függőség csökkentésének, és egy olyan közlekedési ipar kifejlesztésének, amely kész megfelelő választ adni a 21. századi kihívásokra. ” – jegyezte meg Domanovszky Henrik.

Vízi közlekedés

„Az Európai Bizottság olyan intézkedési tervet fogalmazott meg, mely elősegítené a cseppfolyósított földgáz (LNG) hajózásban történő elterjedését. Az LNG-t jelenleg vízi szállítmányozásban szinte csak a Skandináv országokban használják, igaz, jelenleg már több tagállam fontolgatja a környezetbarát üzemanyaggal közlekedő hajók üzembe állítását.” – hívta fel a figyelmet a szakember.A stratégia célja, hogy kiépüljön a szükséges infrastruktúra.

Az Európai Bizottság ajánlása szerint 139 tengeri és belföldi LNG újratöltő állomást kell telepíteni kikötőkben 2020-ig, vagy legkésőbb 2025-ig. A testület iránymutatása nem nagy kapacitású gáz-terminálokra vonatkozik, hanem fix, vagy mobil újratöltő állomásokra.

Közúti közlekedés

Több a gázos kocsi Európában
Az NGVA Europe januárban publikált adatai szerint 3 százalékkal bővült a földgázzal hajtott járművek piaca. A 2011. június és 2012. június között eltelt időszak alatt összesen 985 ezerrel nőtt a CNG-üzemű járművek száma Európában.
Az intézkedéscsomag kitér a cseppfolyósított földgáz tehergépjárművekhez használható töltőpontok kiépítésére is. A testület szorgalmazza, hogy újratöltő állomások épüljenek ki 400 kilométerenként a Transzeurópai Közlekedési Hálózat útjai mentén. Becslések szerint mintegy 181 LNG újratöltő állomás létesülne, mely jelentős piaci fejlődést idézne elő a cseppfolyósított földgázzal hajtott nehézgépjárművek terén.

Az Európai Bizottság ugyancsak ambiciózus célokat fogalmaz meg a sűrített földgázzal kapcsolatban. A CNG-t jelenleg 1 millió jármű hajtásához használják Európában, mely mindössze 0,5% százalékot tesz ki a teljes állományból. A Bizottság ajánlásának értelmében 2020. december 31-re elegendő számú, nyilvánosan elérhető töltőállomás létesülhet Európában, melyek maximum 150 kilométer távolságra lenne egymástól. „A tagállamok a kormányzati kiadások szükségképpeni bevonása nélkül is képesek lesznek e változtatások végrehajtására, akár a magánszektor beruházásait és magatartását ösztönző rendelkezések útján. Az EU támogatások túlnyomó része már rendelkezésre áll a TEN-T alapokból, továbbá a kohéziós és a strukturális alapokból” – hívta fel a figyelmet az MGKKE elnöke.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo