Kizárólag fenntartható üzemanyaggal működő repülőgép-hajtómű tett sikeres vizsgát

A földi tesztelést napokon belül követi a 100 százalékban fenntartható üzemanyagot használó repülőgép tesztrepülése.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az Emirates sikeres földi tesztet hajtott végre egy olyan Boeing 777-300ER repülőgép GE90 típusú hajtóművével, amely 100 százalékban fenntartható üzemanyagot használ. A cél az volt, hogy teszteljék, képes-e a GE90 hajtómű speciálisan kevert, 100 százalékban fenntartható üzemanyaggal működni anélkül, hogy az a teljesítményét befolyásolná.

A fenntarthatóság egyre fontosabb követelmény a  cégeknél (Fotó: Emirates)
A fenntarthatóság egyre fontosabb követelmény a cégeknél (Fotó: Emirates)

A vizsgálatokból kiderült, hogy a repülőgép fenntartható üzemanyaggal való működtetéséhez nincs szükség különleges karbantartási eljárásokra vagy a repülőgép rendszereinek átalakítására. A fenntartható üzemanyag használata akár 80 százalékkal is csökkentheti a szén-dioxid kibocsátást az üzemanyag teljes életciklusa alatt.

Kezdődhet a légi tesztelés

A földi tesztek eredményei lehetővé teszik a légitársaság első kísérleti tesztrepülését, ahol 100 százalékban fenntartható üzemanyagot használnak a tesztgép egyik hajtóművében. Erre már a héten sor kerülhet. A tesztek során az egyik hajtóművet fenntartható, a másikat pedig hagyományos üzemanyaggal fogják működtetni. Így üzemanyagtípusonként elemezhetik az üzemanyagrendszer viselkedését és teljesítményét, valamint, összehasonlíthatják az egyes hajtóművek specifikus teljesítményeit, biztosítva egyben a repülőgép hajtóművének zökkenőmentes működését a tesztrepülés során.

A földi tesztelés menete

Dubajban, az Emirates hipermodern fejlesztő központjában végzett földi tesztelés során a repülőgép először a szokásos előzetes ellenőrzésen esett át. Ezt követően kezdődött az állóhelyzeti üzemi teszt, amelynél a Honeywell 331-500-as segédhajtóművében használták a megújuló üzemanyagot teljes terhelés alatt. A bal oldali hajtóművet a teljes teljesítménytartományon belül kipróbálták, ugyanazokat a beállításokat használva, amiket a kísérleti repülés során is használni fognak. Ez magában foglalta az üresjárati, a felszállási és az emelkedési beállításokat a teljes repülés időtartama alatt, a lehetséges maximális sebességgel és intenzitással számolva. Végül a hajtóműveket 15 percig utazórepülés beállítással működtették. A szimuláció befejezése után a hajtóműveket lehűtötték, az üzemanyagokat pedig külön tartályokba helyezték. A földi teszt befejeztével zárásként letöltötték a hajtóművek számítógépes adatait, hogy tovább elemezzék azokat.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo