Kizárólag fenntartható üzemanyaggal működő repülőgép-hajtómű tett sikeres vizsgát

A földi tesztelést napokon belül követi a 100 százalékban fenntartható üzemanyagot használó repülőgép tesztrepülése.

Az Emirates sikeres földi tesztet hajtott végre egy olyan Boeing 777-300ER repülőgép GE90 típusú hajtóművével, amely 100 százalékban fenntartható üzemanyagot használ. A cél az volt, hogy teszteljék, képes-e a GE90 hajtómű speciálisan kevert, 100 százalékban fenntartható üzemanyaggal működni anélkül, hogy az a teljesítményét befolyásolná.

A fenntarthatóság egyre fontosabb követelmény a  cégeknél (Fotó: Emirates)
A fenntarthatóság egyre fontosabb követelmény a cégeknél (Fotó: Emirates)

A vizsgálatokból kiderült, hogy a repülőgép fenntartható üzemanyaggal való működtetéséhez nincs szükség különleges karbantartási eljárásokra vagy a repülőgép rendszereinek átalakítására. A fenntartható üzemanyag használata akár 80 százalékkal is csökkentheti a szén-dioxid kibocsátást az üzemanyag teljes életciklusa alatt.

Kezdődhet a légi tesztelés

A földi tesztek eredményei lehetővé teszik a légitársaság első kísérleti tesztrepülését, ahol 100 százalékban fenntartható üzemanyagot használnak a tesztgép egyik hajtóművében. Erre már a héten sor kerülhet. A tesztek során az egyik hajtóművet fenntartható, a másikat pedig hagyományos üzemanyaggal fogják működtetni. Így üzemanyagtípusonként elemezhetik az üzemanyagrendszer viselkedését és teljesítményét, valamint, összehasonlíthatják az egyes hajtóművek specifikus teljesítményeit, biztosítva egyben a repülőgép hajtóművének zökkenőmentes működését a tesztrepülés során.

A földi tesztelés menete

Dubajban, az Emirates hipermodern fejlesztő központjában végzett földi tesztelés során a repülőgép először a szokásos előzetes ellenőrzésen esett át. Ezt követően kezdődött az állóhelyzeti üzemi teszt, amelynél a Honeywell 331-500-as segédhajtóművében használták a megújuló üzemanyagot teljes terhelés alatt. A bal oldali hajtóművet a teljes teljesítménytartományon belül kipróbálták, ugyanazokat a beállításokat használva, amiket a kísérleti repülés során is használni fognak. Ez magában foglalta az üresjárati, a felszállási és az emelkedési beállításokat a teljes repülés időtartama alatt, a lehetséges maximális sebességgel és intenzitással számolva. Végül a hajtóműveket 15 percig utazórepülés beállítással működtették. A szimuláció befejezése után a hajtóműveket lehűtötték, az üzemanyagokat pedig külön tartályokba helyezték. A földi teszt befejeztével zárásként letöltötték a hajtóművek számítógépes adatait, hogy tovább elemezzék azokat.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo