Jönnek a hibrid kamionok

Példa nélkül álló „elektromos országutakat” épít a világ több táján a Siemens, amelyeken hibrid meghajtású teherautók, kamionok közlekednek. A kísérleti szakaszokon elektromos felső-vezetéket építenek ki, a kocsik ebből kapják az áramot, az út további részein pedig robbanómotorjukkal közlekedhetnek tovább.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az elsőt a tengeren túl, az óriási autóforgalma miatt különösen érintett Kaliforniában helyezték üzembe. Az Egyesült Államok két legnagyobb kikötője, a Los Angeles-i és a Long Beach-i között 2015 óta próbálják ki egy mérföldes (1,6 km-es) távon a hibrid teherautók közlekedését, míg a Siemens által épített első európai eHighway szakasz tavaly júniusban nyílt meg Svédországban, 2 kilométeren, Stockholmtól északra. Két dízel hibrid Scania teherautó járja az útvonalat, hogy a két éves kísérleti szakasz alatt tapasztalatokat szerezzenek a rendszer bevezetésének lehetőségeiről. A svéd kormány ismeretesen kötelezte magát, hogy 2030-ra megszünteti a robbanómotorokkal való teherszállítást az országban.

Zsúfolt német autópálya, Kép: wikimedia

A Siemens most hazájában, a frankfurti légikikötő teherterminálja és Darmstadt között, a legforgalmasabb német útvonalon, az 5-ös autópályán alakít ki 10 km-es eHighway szakaszt. A német Környezetvédelmi Minisztérium által támogatott program keretében a konszern vállalta a szakasz tervezését, kiépítését, adott esetben karbantartását is. A vonalon ugyancsak a Scania járművei közlekednek majd. A tervezők szerint a technológia mintegy 50 százalékkal csökkenti az üzemanyag-költséget, ugyanakkor jelentősen mérsékli a légszennyezést.

2025-től olcsóbbak lehetnek az elektromos autók, mint a benzinesek
Mekkora az esélye annak, hogy elterjedjenek és tömegtermékké váljanak az elektromos autók a következő években? Egyelőre olcsóbb a belső égésű motorral működő autók birtoklása, mint az elektromosoké, de 2025-től ez megfordulhat. Európában a 2016-ban értékesített, új gyártású autóknak mindössze 0,2 %-a volt teljes mértékben elektromos gépjármű. Ha a hibrideket is hozzávesszük, ez az arány 1,3 %. Egyelőre anyagilag jobban megéri fosszilis energiával működő autót venni (beleértve az adókat és az üzemanyagköltséget is), de 2025-re ez kiegyenlítődhet. Sőt a fordulat előbb is bekövetkezhet, ha a kormányok jobban megadóztatják a dízel üzemanyagot.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo