Jönnek a hibrid kamionok

Példa nélkül álló „elektromos országutakat” épít a világ több táján a Siemens, amelyeken hibrid meghajtású teherautók, kamionok közlekednek. A kísérleti szakaszokon elektromos felső-vezetéket építenek ki, a kocsik ebből kapják az áramot, az út további részein pedig robbanómotorjukkal közlekedhetnek tovább.

Az elsőt a tengeren túl, az óriási autóforgalma miatt különösen érintett Kaliforniában helyezték üzembe. Az Egyesült Államok két legnagyobb kikötője, a Los Angeles-i és a Long Beach-i között 2015 óta próbálják ki egy mérföldes (1,6 km-es) távon a hibrid teherautók közlekedését, míg a Siemens által épített első európai eHighway szakasz tavaly júniusban nyílt meg Svédországban, 2 kilométeren, Stockholmtól északra. Két dízel hibrid Scania teherautó járja az útvonalat, hogy a két éves kísérleti szakasz alatt tapasztalatokat szerezzenek a rendszer bevezetésének lehetőségeiről. A svéd kormány ismeretesen kötelezte magát, hogy 2030-ra megszünteti a robbanómotorokkal való teherszállítást az országban.

Zsúfolt német autópálya, Kép: wikimedia

A Siemens most hazájában, a frankfurti légikikötő teherterminálja és Darmstadt között, a legforgalmasabb német útvonalon, az 5-ös autópályán alakít ki 10 km-es eHighway szakaszt. A német Környezetvédelmi Minisztérium által támogatott program keretében a konszern vállalta a szakasz tervezését, kiépítését, adott esetben karbantartását is. A vonalon ugyancsak a Scania járművei közlekednek majd. A tervezők szerint a technológia mintegy 50 százalékkal csökkenti az üzemanyag-költséget, ugyanakkor jelentősen mérsékli a légszennyezést.

2025-től olcsóbbak lehetnek az elektromos autók, mint a benzinesek
Mekkora az esélye annak, hogy elterjedjenek és tömegtermékké váljanak az elektromos autók a következő években? Egyelőre olcsóbb a belső égésű motorral működő autók birtoklása, mint az elektromosoké, de 2025-től ez megfordulhat. Európában a 2016-ban értékesített, új gyártású autóknak mindössze 0,2 %-a volt teljes mértékben elektromos gépjármű. Ha a hibrideket is hozzávesszük, ez az arány 1,3 %. Egyelőre anyagilag jobban megéri fosszilis energiával működő autót venni (beleértve az adókat és az üzemanyagköltséget is), de 2025-re ez kiegyenlítődhet. Sőt a fordulat előbb is bekövetkezhet, ha a kormányok jobban megadóztatják a dízel üzemanyagot.

Véleményvezér

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo