A kísérleti, 90 m-es útszakaszt 150 napelem fedi. Építője három állami kutatóintézettel együttműködve hozott létre olyan elemeket, amelyek teherautók terhelését is elbírják, átengedik a fényt és nem csúsznak. Csak ez a kis, 200 m2-es szakasz évi 16.000 kW óra áramot tud termelni – négytagú család egy éves fogyasztását. Gondoskodtak a biztonságról is: a modulok feszültsége csak 30 Volt, ami sem emberre, sem állatra nem veszélyes.
A fejlesztők egyik különösen nehéz feladata volt csúszásmentessé és az időjárási szélsőségeknek ellenállóvá tenni a felületet. Azt „dombok” és”völgyek” jellemzik: a dombokat a különösen kemény korunddal vonták be. Az út szerkezete lehetővé teszi, hogy a víz lemossa a szennyeződéseket és megakadályozza az aquaplaningot, amikor nagy esőben kormányozhatatlanná válnak az autók.
Az ilyen utak építésének (nyilván rendkívül magas) költségét az illetékesek nem árulták el, csak annyit: a négyzetméterenkénti 250 eurós ártól lehet a módszer gazdaságos. Egyébként ilyen utat elsőnek Hollandiában építettek. Létezik a technológia Kínában, terveznek napelemes utakat Los Angelesben és a Szilikon-völgyben is.
(Forrás: Der Spiegel)