Jeget olvaszt és áramot termel a jövő útja

A jövő útja áramot termel, elnyeli a zajt és elolvasztja a jeget. Köln közelében megnyitották Németország első ilyen, napelemes útját.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A kísérleti, 90 m-es útszakaszt 150 napelem fedi. Építője három állami kutatóintézettel együttműködve hozott létre olyan elemeket, amelyek teherautók terhelését is elbírják, átengedik a fényt és nem csúsznak. Csak ez a kis, 200 m2-es szakasz évi 16.000 kW óra áramot tud termelni – négytagú család egy éves fogyasztását. Gondoskodtak a biztonságról is: a modulok feszültsége csak 30 Volt, ami sem emberre, sem állatra nem veszélyes.

solaripedia.com

A fejlesztők egyik különösen nehéz feladata volt csúszásmentessé és az időjárási szélsőségeknek ellenállóvá tenni a felületet. Azt „dombok” és”völgyek” jellemzik: a dombokat a különösen kemény korunddal vonták be. Az út szerkezete lehetővé teszi, hogy a víz lemossa a szennyeződéseket és megakadályozza az aquaplaningot, amikor nagy esőben kormányozhatatlanná válnak az autók.

Egyre több zöld energiát használnak a magyar háztartások
A Magyar Energetikai és Közmű-Szabályozási Hivatal adatai szerint a háztartási méretű kiserőművek (50KW alatt, HMKE) beépített teljesítőképessége 2017 végére elérte a 241,4 megawattot, ami a 2016 végi állapothoz képest 46%-os növekedést takar.
A szakemberek szerint a német úthálózatot (nem számítva az autópályákat) napelemekkel beborítva 20 millió elektromos járművet lehetne indukciós árammal, menet közben vagy a parkolókban tölteni.

Az ilyen utak építésének (nyilván rendkívül magas) költségét az illetékesek nem árulták el, csak annyit: a négyzetméterenkénti 250 eurós ártól lehet a módszer gazdaságos. Egyébként ilyen utat elsőnek Hollandiában építettek. Létezik a technológia Kínában, terveznek napelemes utakat Los Angelesben és a Szilikon-völgyben is.

(Forrás: Der Spiegel)

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo