A Parlament célja, hogy a hidrogénüzemű gépjárművek üzembe helyezésére vonatkozó szabályok egységesek legyenek Európa-szerte - írja az EUvonal. Jelenleg minden tagállam önállóan határozza meg a környezetbarát üzemanyaggal működő járművek forgalomba állításának feltételeit, ami nagyban gátolja a technológia terjedését.
Az egységes szabályozással a Parlament szerint a gyártók többszöri adminisztrációból származó többletköltségeit és a biztonsági kockázatokat is csökkenteni lehetne. A témában most elfogadott jelentés emellett arra is felhívja a figyelmet, hogy a jövőben szükség lesz a megfelelő infrastrukturális háttér (elsősorban a kúthálózat) kiépítésére is.
Környezetvédelmi szervezetek képviselői ugyanakkor bírálták a javaslatot, szerintük ugyanis az uniós törvényhozóknak a benzin- és dízelüzemű járművek hatékonyságnövelésére kellene koncentrálniuk. A kritikusok arra is rámutattak, hogy a hidrogén ugyan önmagában tiszta energiahordozó, de előállítása rendkívül energiaigényes; a széntüzelésű erőművekben előállított hidrogén szerintük nem jelentheti a jövőt. (Az Európai Unió energiaügyi miniszterei nemrég bejelentették, hogy közel másfél éven át tévesen értelmezték az éghajlatváltozás elleni fellépés részeként a bioüzemanyagok részarányára vonatkozó uniós célkitűzést.)