Családi cégek a járvány alatt - példamutató vállalkozásokat díjaznak

A járvány hatására felerősödött a fogyasztók igénye arra, hogy a vállalatok konkrét lépéseket tegyenek a környezetükért. A K&H Bank a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal idén azokat a cégeket ismeri el, akik a koronavírus-járvány kihívásaira adtak példamutató fenntartható megoldást. A jelentkezési határidőt a bank meghosszabbította.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az utóbbi években egyre hangsúlyosabbá vált a fenntarthatóság, ezen belül is a környezetvédelem kérdésköre az üzleti életben, amely a vezetőknek is egyre sürgetőbb probléma. A KPMG 2019-ben végzett CEO Outlook felméréséből ugyanis kiderült, hogy a világ csúcsvezetői 2019-ben már a klímaváltozást tartották a legnagyobb üzleti kockázatnak, amelynek következtében egyre több cég figyelme irányul a környezettudatos megoldásokra. A koronavírus-járvány hatására a fogyasztók részéről is felerősödhet az igény arra, hogy a cégek odafigyeljenek a környezetvédelemre.

Előtérben a zöld szemlélet 

A Planet Fantastics’ Network áprilisi felmérése alapján ugyanis a kutatásban résztvevők 62 százaléka mondta azt, hogy a járvány időszaka alatt nőtt az érzékenysége a környezeti problémák iránt, emellett az eredményekből az is látszik, hogy elvárják a vállalatoktól, hogy felelősséget vállaljanak környezetükért, amelynek következtében egyre nagyobb fogyasztói nyomás nehezedik rájuk. „A fenntarthatóságra való törekvésnek egyre inkább meg kell jelennie a vállalkozásoknál, és konkrét lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy a zöld szemlélet beépüljön működésükbe, valamint a társadalmi felelősségvállalásba.

Ez az irány az eddigi trendek alapján a családi vállalkozásoknál is további hangsúlyt kaphat a jövőben, ezért arra biztatjuk őket, hogy nyissanak a zöld megoldások felé. A K&H családi vállalatok kiválósági díjjal azokat a cégeket is szeretnénk elismerni, akik a vírusjárvány ideje alatt példamutató megoldásokat alkalmaztak a társadalmi felelősségvállalás területen” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egyik legfontosabb tényező a klímaváltozás elleni küzdelemben, amelyre a hazai és nemzetközi cégek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek. A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért 2017-es felmérése alapján a cégek a karbonlábnyom mérséklésére az elektromos áram felhasználásának csökkentését, a hulladék újrahasznosítását, az üzemanyag-felhasználás csökkentését, valamint a megújuló energiaforrások használatát alkalmazzák leggyakrabban.

„A zöld szemléletet úgy építhetjük be a mindennapi gyakorlatba, ha stratégiánkhoz illeszkedően átgondoljuk a működési és gyártási folyamatokat, és a fentarthatóságot tudatosan szem előtt tartva kisebb vagy nagyobb jelentőségű, de a cég egész működését és vállalati kultúrát idővel átható változásokat indítunk. Ennek előnye összességében akár a költségek csökkentésében is megmutatkozhat, miközben szűkebb és tágabb környezetünkért, társadalmunkért is sokat tettünk. Ezek gyakran aprónak tűnő lépéseket jelentenek, mint például, hogy csökkentjük a papír használatát a munkavégzés során vagy munkatársainkkal egy autóval érkezünk egy adott helyszínre és nem külön eszközt használva. Az ezeken a példákon messze túlmutató  példaértékű megoldások mások számára is inspirálóak lehetnek, ezért bátran biztatok mindenkit, aki úgy érzi, hogy a fenntarthatóság lényeges gyakorlati eleme a cége működésének, kultúrájának  hogy szeptember 18-ig küldje be pályázatát a K&H családi vállalatok kiválósági díjra” – tette hozzá Ékes Ákos.

A K&H családi vállalatok kiválósági díj részletei itt érhetők el.

 

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo