Csak bérelhető lesz a Volvo luxushibrid

600 lóerős luxus hibrid autón dolgozik a Volvo, amelyet nem lehet majd megvenni, csak bérelni. A Polestar márkanéven megjelenő új kocsival és társaival a Teslával száll versenybe a patinás, napjainkban kínai kézben lévő autógyártó.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Polestar korábban Volvók tuningjával foglalkozott, ám a vállalatot két éve magába olvasztotta a Volvo, és annak tulajdonosa, a kínai Geely több mint 600 millió eurót ruházott a cégbe, hogy az versenybe szálljon a sikeres amerikai Teslával.

A német Thomas Ingenlath, a Volvo dizájnfőnöke került a Polestar élére, és azt a célt tűzte ki, hogy a luxuskocsik felső kategóriájában keljenek versenyre az amerikaiakkal. Így kerül majd 2019-ben elsőnek egy 600 lóerős hibrid kupé forgalomba, amelyet a következő négy évben több kisebb elektromos modell, köztük egy SUV követ majd.

A 600 lóerős hibrid Volvo
Kép: spiegel online

Az első Polestar két összekapcsolt elektromotorjával 150 km-t tud majd megtenni. Tervezői szerint ez a legtöbb potenciális ügyfél számára elegendő – ugyanakkor kis benzinmotor is áll majd a kocsiban rendelkezésre.

Sorra jönnek az elektromos autók
Kína belátható időn belül el akarja tiltani a belsőégésű motorokkal felszerelt járműveket. Ugyanezt tervezi az USA legnagyobb állama, Kalifornia is. A következmény: a nagy autógyártók sorra jelentik be, hogy felgyorsítják elektromos kocsijaik gyártását.
Míg a hibrid megoldás aligha kínál nagy esélyt az amerikai (és immár európai) teljesen elektromos meghajtású kocsikkal szemben, a Polestar az értékesítésben teljesen új útra lép: a kocsikat csak néhány bemutató helyszínen lehet majd megnézni, kipróbálni, a kívánt modell konfigurálása és megrendelése az interneten történik. Mégpedig úgy, hogy az autót nem lehet megvenni: az ügyfél egy minden költséget tartalmazó bérleti szerződést köt a gyártóval, fix átalányt fizet – így nem kell idegesítenie magát részletekkel, a vezetés élményére tud összpontosítani. Vélik legalábbis a Volvo-Polestar vezetői. (Spiegel)

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo