Akkora a siker, hogy nem győzik gyártani

Még idén megkapják az első rendelők az új, olcsó német villanyautót, amely tervezője szerint forradalmasíthatja az e-autók gyártását.

Günther Schuh, az Aacheni Műszaki Főiskola tanszékvezetője egy nagy sikert már aratott ezen a területen. Amikor a Német Posta elérhető árú elektromos szállítókocsit keresett, sem a VW, sem a Mercedes-Benz nem érdeklődött a lehetőség iránt, azzal, hogy a megbízás nem hozna elegendő nyereséget.

Évi húszezer készül az e.Go-ból

A pályázaton így Schuh professzor és munkatársai által kifejlesztett, teljesen elektromos Streetscooter győzött, a sikeres járműből azóta évi 20.000 készül.

Schuh cége, az e-Go, a napokban nyitotta meg új üzemét, amelynek 16.000 nm-es területén ősztől elektromos személykocsija készül. A négyüléses kiskocsi első 3.000 példányát még idén kiszállítják az elő-rendelőknek, egyébként az üzem évi 10.000 autó előállítására képes.

E.Go Life – az új városi csoda
Az elektromos autó jövője nem a távolsági, hanem a városi közlekedésben van, hirdeti egy német műegyetemi tanár. A német posta több ezer kézbesítő kocsit vásárolt tőle – majd megvette a gyárát. Günter Schuh most elektromos városi kisautót gyárt, amelyhez jövőre 12.000 euróért juthatnak hozzá a németek.

A 3.34 m hosszú kocsi könnyen parkol, 2.20 cm-es tengelytávolságával igen fordulékony, a váz alatt elhelyezett akkumulátorok stabillá teszik. Váza alumínium, 130 kg súlyú műanyag karosszériája igen szilárd, a kocsi súlya 880-950 kg között mozog. Az egyszerű műszerfalon infotainment képernyő jeleníti meg a szükséges adatokat, köztük a töltöttség mértékét és a rendszer navigációt is tartalmaz.

A tudós-feltaláló (akárcsak Elon Musk, az amerikai Tesla kifejlesztője) azt tervezi, hogy a fejlesztés újdonságait elektronikusan lehessen majd letölteni kocsijaira, ehhez a Bosch már kifejlesztett „car-to-cloud boxot“.

Feltalálójának célja az volt, hogy mindenki által elérhető villanyautót vigyen a piacra. A kocsi ára teljesítménye szerint alakul: a 20 kW-os alapmodell, amellyel jó 100 km-t tehetünk meg, kerek 16.000 euróba, a 40 kW-os (124 km) és a 60 kW-os (158 km) arányosan drágább – azaz a kocsik ára 5-6 mió. Ft között mozog.

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo