Akkora a siker, hogy nem győzik gyártani

Még idén megkapják az első rendelők az új, olcsó német villanyautót, amely tervezője szerint forradalmasíthatja az e-autók gyártását.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Günther Schuh, az Aacheni Műszaki Főiskola tanszékvezetője egy nagy sikert már aratott ezen a területen. Amikor a Német Posta elérhető árú elektromos szállítókocsit keresett, sem a VW, sem a Mercedes-Benz nem érdeklődött a lehetőség iránt, azzal, hogy a megbízás nem hozna elegendő nyereséget.

Évi húszezer készül az e.Go-ból

A pályázaton így Schuh professzor és munkatársai által kifejlesztett, teljesen elektromos Streetscooter győzött, a sikeres járműből azóta évi 20.000 készül.

Schuh cége, az e-Go, a napokban nyitotta meg új üzemét, amelynek 16.000 nm-es területén ősztől elektromos személykocsija készül. A négyüléses kiskocsi első 3.000 példányát még idén kiszállítják az elő-rendelőknek, egyébként az üzem évi 10.000 autó előállítására képes.

E.Go Life – az új városi csoda
Az elektromos autó jövője nem a távolsági, hanem a városi közlekedésben van, hirdeti egy német műegyetemi tanár. A német posta több ezer kézbesítő kocsit vásárolt tőle – majd megvette a gyárát. Günter Schuh most elektromos városi kisautót gyárt, amelyhez jövőre 12.000 euróért juthatnak hozzá a németek.

A 3.34 m hosszú kocsi könnyen parkol, 2.20 cm-es tengelytávolságával igen fordulékony, a váz alatt elhelyezett akkumulátorok stabillá teszik. Váza alumínium, 130 kg súlyú műanyag karosszériája igen szilárd, a kocsi súlya 880-950 kg között mozog. Az egyszerű műszerfalon infotainment képernyő jeleníti meg a szükséges adatokat, köztük a töltöttség mértékét és a rendszer navigációt is tartalmaz.

A tudós-feltaláló (akárcsak Elon Musk, az amerikai Tesla kifejlesztője) azt tervezi, hogy a fejlesztés újdonságait elektronikusan lehessen majd letölteni kocsijaira, ehhez a Bosch már kifejlesztett „car-to-cloud boxot“.

Feltalálójának célja az volt, hogy mindenki által elérhető villanyautót vigyen a piacra. A kocsi ára teljesítménye szerint alakul: a 20 kW-os alapmodell, amellyel jó 100 km-t tehetünk meg, kerek 16.000 euróba, a 40 kW-os (124 km) és a 60 kW-os (158 km) arányosan drágább – azaz a kocsik ára 5-6 mió. Ft között mozog.

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo