Akkora a siker, hogy nem győzik gyártani

Még idén megkapják az első rendelők az új, olcsó német villanyautót, amely tervezője szerint forradalmasíthatja az e-autók gyártását.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Günther Schuh, az Aacheni Műszaki Főiskola tanszékvezetője egy nagy sikert már aratott ezen a területen. Amikor a Német Posta elérhető árú elektromos szállítókocsit keresett, sem a VW, sem a Mercedes-Benz nem érdeklődött a lehetőség iránt, azzal, hogy a megbízás nem hozna elegendő nyereséget.

Évi húszezer készül az e.Go-ból

A pályázaton így Schuh professzor és munkatársai által kifejlesztett, teljesen elektromos Streetscooter győzött, a sikeres járműből azóta évi 20.000 készül.

Schuh cége, az e-Go, a napokban nyitotta meg új üzemét, amelynek 16.000 nm-es területén ősztől elektromos személykocsija készül. A négyüléses kiskocsi első 3.000 példányát még idén kiszállítják az elő-rendelőknek, egyébként az üzem évi 10.000 autó előállítására képes.

E.Go Life – az új városi csoda
Az elektromos autó jövője nem a távolsági, hanem a városi közlekedésben van, hirdeti egy német műegyetemi tanár. A német posta több ezer kézbesítő kocsit vásárolt tőle – majd megvette a gyárát. Günter Schuh most elektromos városi kisautót gyárt, amelyhez jövőre 12.000 euróért juthatnak hozzá a németek.

A 3.34 m hosszú kocsi könnyen parkol, 2.20 cm-es tengelytávolságával igen fordulékony, a váz alatt elhelyezett akkumulátorok stabillá teszik. Váza alumínium, 130 kg súlyú műanyag karosszériája igen szilárd, a kocsi súlya 880-950 kg között mozog. Az egyszerű műszerfalon infotainment képernyő jeleníti meg a szükséges adatokat, köztük a töltöttség mértékét és a rendszer navigációt is tartalmaz.

A tudós-feltaláló (akárcsak Elon Musk, az amerikai Tesla kifejlesztője) azt tervezi, hogy a fejlesztés újdonságait elektronikusan lehessen majd letölteni kocsijaira, ehhez a Bosch már kifejlesztett „car-to-cloud boxot“.

Feltalálójának célja az volt, hogy mindenki által elérhető villanyautót vigyen a piacra. A kocsi ára teljesítménye szerint alakul: a 20 kW-os alapmodell, amellyel jó 100 km-t tehetünk meg, kerek 16.000 euróba, a 40 kW-os (124 km) és a 60 kW-os (158 km) arányosan drágább – azaz a kocsik ára 5-6 mió. Ft között mozog.

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo