Akkora a siker, hogy nem győzik gyártani

Még idén megkapják az első rendelők az új, olcsó német villanyautót, amely tervezője szerint forradalmasíthatja az e-autók gyártását.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Günther Schuh, az Aacheni Műszaki Főiskola tanszékvezetője egy nagy sikert már aratott ezen a területen. Amikor a Német Posta elérhető árú elektromos szállítókocsit keresett, sem a VW, sem a Mercedes-Benz nem érdeklődött a lehetőség iránt, azzal, hogy a megbízás nem hozna elegendő nyereséget.

Évi húszezer készül az e.Go-ból

A pályázaton így Schuh professzor és munkatársai által kifejlesztett, teljesen elektromos Streetscooter győzött, a sikeres járműből azóta évi 20.000 készül.

Schuh cége, az e-Go, a napokban nyitotta meg új üzemét, amelynek 16.000 nm-es területén ősztől elektromos személykocsija készül. A négyüléses kiskocsi első 3.000 példányát még idén kiszállítják az elő-rendelőknek, egyébként az üzem évi 10.000 autó előállítására képes.

E.Go Life – az új városi csoda
Az elektromos autó jövője nem a távolsági, hanem a városi közlekedésben van, hirdeti egy német műegyetemi tanár. A német posta több ezer kézbesítő kocsit vásárolt tőle – majd megvette a gyárát. Günter Schuh most elektromos városi kisautót gyárt, amelyhez jövőre 12.000 euróért juthatnak hozzá a németek.

A 3.34 m hosszú kocsi könnyen parkol, 2.20 cm-es tengelytávolságával igen fordulékony, a váz alatt elhelyezett akkumulátorok stabillá teszik. Váza alumínium, 130 kg súlyú műanyag karosszériája igen szilárd, a kocsi súlya 880-950 kg között mozog. Az egyszerű műszerfalon infotainment képernyő jeleníti meg a szükséges adatokat, köztük a töltöttség mértékét és a rendszer navigációt is tartalmaz.

A tudós-feltaláló (akárcsak Elon Musk, az amerikai Tesla kifejlesztője) azt tervezi, hogy a fejlesztés újdonságait elektronikusan lehessen majd letölteni kocsijaira, ehhez a Bosch már kifejlesztett „car-to-cloud boxot“.

Feltalálójának célja az volt, hogy mindenki által elérhető villanyautót vigyen a piacra. A kocsi ára teljesítménye szerint alakul: a 20 kW-os alapmodell, amellyel jó 100 km-t tehetünk meg, kerek 16.000 euróba, a 40 kW-os (124 km) és a 60 kW-os (158 km) arányosan drágább – azaz a kocsik ára 5-6 mió. Ft között mozog.

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo