A Qatar Airways egyik repülőgépe volt az első kereskedelmi repülőgép a világon, mely földgázból előállított üzemanyaggal repült. A történelmi út London Gatwick-ről Doháig több mint hat órán át tartott egy Airbus A340-600-as, Rolls Royce Trent 556 motorral rendelkező géppel.
A Shell fejlesztette ki és gyártotta az 50%-ban szintetikus Gas to Liquids (GTL) kerozint, valamint 50%-ban hagyományos olajalapú kerozint tartalmazó üzemanyagot. Az üzemanyag, mely a hagyományos olajalapú kerozin alternatívájaként használható, hozzájárul a repülésben használatos üzemanyagok kínálatának bővítéséhez. Elégetése során kevesebb kén-dioxid és káros anyag kerül a levegőbe a hagyományos olajalapú kerozinhoz képest, így jelentősen javítja a levegő minőségét a forgalmas repülőtereken.
Katar élre törhet a kerozinpiacon
A hagyományos üzemanyag és GTL kerozin elegyének új neve GTL Jet Fuel lesz. Ez a repülőút volt az utolsó lépcsője annak a több mint két éve zajló tudományos kutatásnak, melyet az Airbus, a Qatar Airways, a Qatar Petroleum, a Qatar Science & Technology Park, a Rolls-Royce, a Shell és a WOQOD konzorciuma folytatott a GTL Jet Fuel használatának előnyeiről a kereskedelmi repülésben. A munka java része a Qatar Science & Technology Parkban folyik Dohában. Az együttműködésnek köszönhetően Katar lehet majd a világ vezető GTL kerozin-előállítója 2012-től: ekkor kezdik meg az üzemanyag kereskedelmi előállítását.
A mérföldkőnek számító QR076-os járaton utazott a konzorcium delegációja, valamint a nemzetközi sajtó is. A GTL járat adatait felhasználják a katari kutatók a GTL Jet Fuel további előnyeinek feltérképezéséhez.