A VDDSZ azt követeli, hogy amíg nem születik megállapodás a MÁV és a szakszervezet között, a MÁV ne szüneteltesse a 38 bezárásra ítélt szárnyvonal vasúti forgalmát. (Pontos idézet a miniszterelnöknek címzett levélből: "szakszervezetük kiterjeszti eddigi követeléseit azzal, hogy a MÁV a majdani megállapodásig ne szüneteltesse a vasútforgalmat a 38 bezárásra ítélt szárnyvonalon.") Amíg nem születik megállapodás - magyarul, amíg nem teljesítik követelései(?)nket...
Azt értjük, hogy Gaskó István szakszervezeti vezetőnek semmi sem drága: a nyilvánvalóan irreális (szerinte persze nem az) követelései után, mi szerint a MÁV-Cargo privatizációjából származó 100 milliárdból jár az összes vasúti dolgozónak részesedés, és a már ősszel kialkudott béremelésen kívül további béremelés is jogos, Gaskó most kiterjeszti harcát. Nyilván belátta, hogy az eddigi sztrájkok nem állították a szakszervezet mellé az utazóközönséget, több 10 ezer ember ezeken a napokon autóval vagy busszal, esetleg sehogy sem ment reggel dolgozni vagy iskolába. "Talán, majd ha a sokak számára rossz döntést jelentő vagy a döntés ellen fellépőkkel szimpatizáló ügy (a vasúti szárnyvonalak megszüntetése) mellé állunk, akkor jobb színben tűnünk fel" - gondolhatták a szakszervezet levélírói. Ezek után nem is nehéz elképzelni, hogyan folytatódhat a teljes frontos támadás: áprilisban követelik, hogy csökkenjen a munkavállalók szja-terhelése, májusban, hogy kapjanak olcsó hitelt a kisvállalkozók, júniusban béremelést a közszolgáltatásban dolgozók, végül nyáron, hogy járjon plusz egy hét szabadság mindenkinek, legyen hosszabb a diákok nyári vakációja, (hogy a felsőoktatásban tanulók is jól járjanak, ha már nem tudnak hazamenni a vidékiek a sztrájk miatt.)
Ebben az országban számos ügy miatt lehet kiállni, mindenkinek (nagy és kis érdekcsoportoknak) van mit követelnie a kormánytól, az önkormányzattól, főnökétől, tulajdonosától, tanárától, stb. Persze kevés olyan érdekcsoport van, amelyik követelései érvényesítéséért olyan nagy nyomásgyakorlásra képes, mint a vasúti dolgozók (pontosabban a szakszervezet.) A VDDSZ felismerte, hogy akármeddig húzhatja (évek óta nem volt sztrájk, a dolgozók pedig minden hónapban néhány száz forintot befizettek a sztrájkalapba), így bár Gaskó nem nyilatkozik, nyilván százmilliók gyűltek össze - jó pár napig lehet belőle fizetni a sztrájkolókat. A VDDSZ pedig azt is tudja, hogy nem érdemes több napig tartó munkabeszüntetéssel nyomatékosítani az érveiket, elég, ha havonta néhány napig megáll az élet az országban.
A MÁV nem enged, milliárdjai bánják, bár a szakszervezeti követelések tízmilliárdokba kerülnek, így egyelőre pluszban vannak, a kormány nem fog érdemben foglalkozni a szakszervezet szárnyvonalas követelésével, marad a további fenyegetőzés a sztrájkkal. Amíg úgy nem érzik majd pár hónap után, hogy a fél országnak elege van belőlük...
Végezetül álljon itt egy interneten terjedő levél, ami bár pénzügyileg nem pontos, hűen tükröz(het)i az adófizetők véleményét is a pénzt nyelő MÁV-ról és a követelések jogosságáról:
Tisztelt Dolgozó!
Társaságunk megvizsgálta az Ön által benyújtott igényeket, és ezúton szeretnénk tájékoztatni arról, hogy követeléseit jogosnak találtuk. Ezek alapján ön a következő juttatásban és béremelésben részesül:
Egyszeri 250.000 Ft rendkívüli juttatás a MÁV Cargo-Zrt. eladásával kapcsolatosan,
15% béremelés 2008. január 1-jéig visszamenőleg.
Egyúttal szeretnénk arról is tájékoztatni, hogy társaságunknál az Állami Számvevőszék mai árfolyamon számolva 1993 és 2006 között 2000 milliárd forint tőkeveszteséget állapított meg. Mivel Ön társaságunk régi és megbecsült dolgozója, és sok éves munkája köti vállalatunkhoz, ezért egyértelműen olyan mértékben kell részt vennie a terhekből, mint a MÁV-Cargo Zrt. eladásából. Az Ön szakszervezete által felállított arányossági mutatók figyelembe vételével szeretnénk tájékoztatni, hogy Önnek ebből adódóan a következő fizetési kötelezettsége keletkezett:
Egyszeri 5.000.000 Ft befizetési kötelezettség a MÁV csoport felhalmozott tőkevesztesége után.
Új egyenlege ennek megfelelően 4.750.000 Ft tartozást mutat, amit kérünk a mellékelt készpénzátutalási megbízás útján nyolc napon belül kiegyenlíteni szíveskedjék.
Társaságunk a várható igényeknek megfelelően részletfizetési konstrukciót dolgozott ki Ön számára, amelynek során a fizetéséből havi 50.000 Ft-ot levonva, a tartozás kamatmentesen törleszthető a következő 100 hónapban. Kérjük, hogy amennyiben ezzel élni kíván, azt postafordultával jelezze.
További jó munkát kívánunk!
A MÁV csoport tagjai nevében:
Üdvözlettel,
....
MÁV Zrt.
Ui.: 2008. év végén az éves eredmények figyelembevételével ismételt
egyenlegközlőt küldünk Önnek.