Újra nyitva: hogyan kommunikálják ezt a vállalkozások?

Egy hónap után szerdán kinyithattak az üzletek.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő öt pontban foglalta össze a legfontosabb marketing feladatokat, amit egy kkv elvégezhet a sikeres nyitás érdekében.

  1. Kommunikáld a nyitást!
Tájékoztass mindenkit, akit csak lehet, vevőket, alvállalkozókat, partnereket az újranyitásról. Készíts posztokat minden közösségi média felületen, ahol jelen van a céged, küldj emailt, sms-t, a legjobb vevőket hívd fel telefonon. Ne felejtsd el frissíteni a nyitvatartási időt a Facebook és a Google felületein. Ez a minimum.
  1. Ismételd, hogy meghallják!
Egy reklám nem reklám! Egy Facebook poszt nem elég. Egy email nem elég. Ha a vállalkozás most újra kinyithat, a következő két-három hétben kommunikálj erről rendszeresen. Sok vevő, ügyfél, követő, csak a sokadik üzenetre fog reagálni, különösen most, amikor mindenki a vevők figyelméért verseng.
  1. Szerezz több figyelmet hirdetéssel!
A vevők figyelme drága kincs, mert egyre kevesebb van belőle, különösen most. Márpedig a több figyelem eredménye több vevő. Éppen ezért, költs legalább egy keveset hirdetésekre az extra figyelemért! Ha főként közösségi oldalakon vannak a követőid, emeld ki, hirdesd meg a nyitásról szóló posztjaidat, hogy minél többen láthassák.
  1. Fontos a nyitás, de az egészség még fontosabb
Kommunikáld hogyan tudod kiszolgálni a vevőidet úgy, hogy közben betartod az egészségügyi előírásokat. Mondd el mit teszel a biztonságért. Bár magától értetődőnek tűnhet, mondd el, a maszkviselés, fertőtlenítés, szellőztetés szabályait és minden más intézkedést, és természetesen tartsd, tartasd is be őket. Gondolj a felmerülő kérdésekre és válaszold meg őket, például, hogy hányan lehetnek egyszerre az üzletben az új szabályok szerint.
  1. Árakció nem ajánlott
Nem csak a vállalkozások várták ám tűkön ülve az nyitást, hanem a vevők is, akik alig várják, hogy vásároljanak, hogy elmehessenek a fodrászhoz, és így tovább. Ezért most nem kell még árakciózni, így is fognak jönni a vásárlók, különösen, ha megfogadod az első három pontot. Az árakción így megtakarított profit valamicskét talán segíthet enyhíteni a lezárás miatti kiesést. Elég lesz árakciózni akkor, ha elkezd csökkenni a kereslet.

Persze az is előfordulhat, hogy árat kell emelni, például a megemelkedett a költségek miatt. Az áremelés mindig kemény dió. Olyan, mint egy libikóka, aminek az egyik végén a profitabilitás, a másik végén a márka közkedveltsége ül. A legfeljebb 10-15 százalékos, megindokolt áremelés általában nem befolyásolja negatívan a márka megítélését. Ám nagyon fontos, hogy őszintén és előre kell beszélni az áremelésről.

Erre készülj

A járvány egyik tanulsága, hogy minden vállalkozás számára nélkülözhetetlen egy erős digitális marketing láb. A Marketing Commando 2020. májusában készített kutatása rávilágított, hogy az erős digitális lábbal rendelkező cégek lényegesen kevésbé sínylették meg a koronavírus-járvány okozta krízist. Ha a vállalkozás eddig nem használt online marketing eszközöket, akkor a következő időszak egyik legfontosabb feladata lesz ezt bepótolni – tanácsolja Wolf Gábor.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo