A foglalkozás-egészségügyi szolgálatról szóló jogszabályi előírásoknak (89/1995 (VII.14.) kormányrendelet) megfelelően 2008 óta minden munkaadó köteles az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség (OMMF) területileg illetékes munkavédelmi felügyelőségéhez benyújtani a céget és a munkavállalókat érintő legfontosabb adatokat. "Mivel ez a bejelentési kötelezettség csupán 2008 óta érinti a vállalatokat ezért ebben az időszakban naponta átlagosan 8-10 alkalommal keresik partnereink intézményünket, hogy információt kérjenek. Az érdeklődők magas száma azt mutatja, hogy sokszor még a vezetők sincsenek tisztában a bejelentési kötelezettséggel" - mondta Kiss András, a Budai Egészségközpont marketingvezetője.
A bejelentési kötelezettségről a munkaadókat a velük szerződött, ellátást végző cégek értesítik: az általuk küldött bejelentőlapot cégszerű aláírással ellátva kell visszajuttatni az OMMF részére. A munkaadók a bejelentést minden év február 15-ig kötelesek a megtenni.
A bejelentőlapon a következő adatokat szükséges feltüntetni:
- A munkáltató telephelyének és székhelyének címe
- A cég tevékenységi körei, a TEAOR besorolásnak megfelelően
- A foglalkozás-egészségügyi szolgáltatást nyújtó cég neve és címe
- A cég által foglalkoztatott, és foglalkozás-egészségügyi szolgálatban részesülő munkavállalók számát, és foglalkozás egészségügyi osztályba sorolását a rendeletnek megfelelően.
A munkaadónak abban az esetben is ki kell tölteni, és vissza kell küldeni a bejelentőlapot, ha csupán pár fős cégről van szó, vagy a létszámban az előző évhez képest nem történt változás. 3 napon belül jelezni kell továbbá az OMMF felé, ha a foglalkozás-egészségügyi szolgáltató vagy az orvos megváltozott, valamint megszűnt.