Új módszerekkel verik át a fogyasztókat

Új módszereket alkalmaznak a csaló vállalkozások, lakásokban rendeznek termékbemutatókat, illetve korábban megvásárolt termékek visszavételét ajánlják fel - mondta el Kiss Anita, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szóvivője az M1 aktuális csatornán hétfőn.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

A fogyasztóvédelmi hatóságnál 2008 óta kiemelt ellenőrzési területnek számítanak a termékbemutatók, mert ezeken évről évre egyre súlyosabb szabálytalanságokat tapasztaltak. Tavaly óta be kell jelenteni a termékbemutatókat a helyi jegyzőnél, illetve az elállási idő 14 napra nőtt - idézte fel a szóvivő, hozzátéve, hogy ezeket a szigorításokat próbálják a csaló vállalkozások kijátszatni. (A szigorúbb szabályozás ellenére sem csökkent az átverések száma.)

Új módszer, hogy váratlanul becsengetnek és termékbemutatót tartanak, illetve előre megszervezik ezeket lakásokban - ismertette Kiss Anita. A szóvivő felhívta a figyelmet egy másik módszerre is: vannak olyan vállalkozások, amelyek a korábban megvásárolt termékek visszavételét ajánlják fel újabb összeg ellenében. A fogyasztóvédelmi hatósághoz eljutott esetekben a vállalkozás eltűnt a termékkel és nem adta vissza a pénzt, ami már csalás, rendőrségi ügy - közölte.

A fogyasztóvédelmi hatóság továbbra is azt javasolja, hogy a termékbemutatókon a helyszínen senki ne írjon alá semmit, az egészségügyi vizsgálatokkal összekötött bemutatókon kínált termékek esetében pedig érdemes a vásárlás előtt a háziorvossal beszélni - hangsúlyozta az NFH szóvivője.

Fontos tudni, hogy nem minden termékbemutató csalás, helyesen használva jó marketingeszköz lehet!

A GVH joggyakorlatában leggyakrabban üdülési jogok, orvostechnikai eszközök népszerűsítése volt e termékbemutatók, illetve az értékesítések tárgya. A GVH-hoz és az Irodahálózathoz beérkező panaszokból, valamint a fogyasztók által az Irodahálózat országos roadshow-ján elmondottakból kiderült, hogy visszásságok tapasztalhatók különböző matracok, alvásszettek, edénykészletek és légtisztító készülékek népszerűsítésével összefüggésben. Az ajánlatok elsődleges címzettjei a nyugdíjasok vagy olyan sérülékeny fogyasztók, akiket egészségi állapotuk, életkoruk vagy nehéz anyagi helyzetük miatt könnyebben befolyásolnak a hirdetések. Gyakran fordul elő, hogy a termékbemutatókon egy pénzügyi intézet áruhitelt ajánl, ami szintén a megtévesztő szóbeli tájékoztatásokon alapuló értékesítést mozdítja elő.

Így verhetnek át minket az üdülési joggal
Az üdülési jog jelentése és jellemzői széles körben ismertté váltak a fogyasztók körében, azonban az értékesítéskor elhangzó megtévesztő tájékoztatások több problémát is okoznak – derül ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jelentéséből.

Véleményvezér

Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo