A brit hagyományokat az intelligens autóipari technológiákkal és korszerű formanyelvvel ötvöző Morris Garages, azaz MG márka küldetése, hogy a legfejlettebb technológiák a lehető legszélesebb vásárlói réteg számára váljanak elérhetővé.
Ennek a törekvésnek ékes bizonyítéka, hogy az MG modellek világszerte gyorsan növekvő népszerűségnek örvendenek a fogyasztók körében.
Az MG közelmúltja
Az MG 2021-ben a világ 5 kontinensén éves szinten 470 000 autót értékesített és 6 országban található gyártóüzeme. A Morris Garrages márka napjainkra nemcsak a brit, hanem a globális autóipar történetében is ikonikussá vált. 2017-ben az MG a leggyorsabban növekvő márka az Egyesült Királyságban, Thaiföldön, Chilében és Ausztráliában. 2018-ban világszerte 323 kereskedésből álló hálózattal rendelkezett. 2018 az MG számára mérföldkőnek számító év az értékesítési sikerek terén: Dél-Amerikában 64 százalékos, az Egyesült Királyságban 104 százalékos, Ázsiában 107 százalékos, a Közel-Keleten 534 százalékos és Óceániában 708 százalékos növekedést ért el. 2019-ben az MG globális értékesítési volumene 139 000 autóra nőtt. Ugyanebben az évben az MG a Fülöp-szigeteken elnyerte "Az év áttörő márkája" címet. 2020-ban a chilei szaksajtó által szervezett "Best 2020 Awards" díjátadón elnyerte a "Legjobb márka" címet. 2021-ben az MG elektromos modelljei meghódítják Nyugat-Európát.
Európai szárnyalás
Az MG az utóbbi évek egyik legdinamikusabban fejlődő autómárkája. Az Egyesült Királyságon kívüli európai terjeszkedését 2019 végén kezdte meg a hollandiai székhelyű MG Motor Europe létrehozásával. A márka modelljeit jelenleg az Egyesült Királyságon kívül 17 nyugat-európai országban forgalmazzák (Németország, Svédország, Norvégia, Belgium, Hollandia, Dánia, Izland, Írország, Luxemburg, Franciaország, Spanyolország, Olaszország, Portugália, Ausztria, Málta, Finnország és Svájc). Mára több mint 400 MG márkakereskedés és szervizpont működik Nyugat-Európában, és az értékesítés növekedési üteme is figyelemreméltó: 2019-hez képest 2021-ben a chiphiány és a koronavírus-járvány ellenére is több mint három és félszeresére növelte eladásait. A márka B-szegmensbe tartozó kompakt elektromos SUV modelljét, az MG ZS EV-t gyorsan megszerette a piac és a fogyasztók, hiszen kimagasló helyezéseket ért el az értékesítési eredményei alapján: Svédországban 2021-es bevezetésekor az ország második legnagyobb példányszámban eladott autója lett, ezzel eladási rekordot döntött; Hollandiában a TOP 10-be került az elektromos járművek szegmensében; Norvégiában összességében 2021-ben a 8. legkelendőbb autó volt, az EV-piacon pedig a 7. legnépszerűbb elektromos autó – 4,85 százalékos piaci részesedéssel.
Belgiumban 2021-ben „Az év családi autójának" választották az elektromos kategóriában. A siker az innovatív, megbízható technológiára épülő, a bizonyítottan európai mércével is kiváló minőségű, az alternatív hajtásláncokat előtérbe helyező modellpalettának, illetve a minden modellhez biztosított 7 éves garanciának is köszönhető. A nyugat-európai eredményeket fenntartva az MG 2022-ben Közép-Kelet-Európa meghódítását tűzte ki célul.
Az MG Magyarországon
Az MG márka expanziós stratégiájának részeként a közép-kelet-európai terjeszkedés egyik első lépése az, hogy – a Duna Autó csoporttal kötött együttműködési megállapodás részeként – a régióban az elsők között Magyarországon kezdi forgalmazni autóit. Az MG magyarországi indulásakor hat különböző modellel képviselteti magát, melyek együtt teljes mértékben lefedik a mai kor igényeit: benzines, plug-in hibrid, illetve teljesen elektromos hajtáslánccal szereltek. Mivel az MG elkötelezett a környezetvédelem és a fenntarthatóság irányában, ezért a modellkínálat a jövőben elsődlegesen teljesen elektromos meghajtású járművekkel fog bővülni. A magyarországi érékesítés a 3. negyedévben indul: a fejlett ellátási láncra épülő, rendkívül hatékony tervezési-gyártási folyamat eredménye, hogy az MG márka az autóipar jelentős részét sújtó chiphiány ellenére is képes a tervezett volumen legyártására. Ezt a biztos hátteret a márka tulajdonosa, a SAIC Motor Corporation szavatolja, amely Kínában a legnagyobb, globálisan pedig a 8. legjelentősebb járműgyártó vállalat. Ilyen alapokra építkezve, a Duna Autó több mint 30 éves kereskedelmi tapasztalatát felhasználva, minden bizonnyal nagymértékben járul majd hozzá az MG további európai sikereihez.