Tényleg az ügyfelek fizették meg a cégek megnőtt költségeit

Az ifo adatai szerint Németországban a gazdaság egészére vonatkozó áremelési-várakozások februárban 29,1 pontra csökkentek a januári 35,2 pont után. Ez volt zsinórban az ötödik visszaesést mutató hónap.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Februárban jelentősen kevesebb német vállalat tervezett áremelést a következő három hónapban, mint egy hónappal korábban - derült ki az ifo német gazdaságkutató intézet szerdán közzétett felmérésének adataiból.   

Az indikátor azt mutatja meg, hogy a vállalatok mekkora része tervez áremelést a következő három hónapban. Úgy számítják ki, hogy az árcsökkentést tervező vállalatok százalékos arányát kivonják az áremelésre készülő vállalatok százalékos arányából.

„A cégek a megnövekedett költségek nagy részét már áthárították ügyfeleikre, miközben a gazdaság szinte minden szektorában csökken a kereslet. Ennek enyhítenie kell az inflációs nyomást a következő hónapokban” – mondta Timo Wollmershäuser, az ifo vezető közgazdásza.

"Az árvárakozások a kiskereskedelemben még mindig lényegesen magasabbak, mint a gazdaság más ágazataiban” – tette hozzá Timo Wollmershäuser.

A szórakoztatóelektronikai ágazatban a januári 52,5 pontról 72,7 pontra emelkedett az indikátor februárban. Az írószerüzletek és az élelmiszer-kiskereskedők vásárlói azonban kevesebb áremelésre számíthatnak a következő három hónapban.

A szolgáltatószektorban is az árvárakozások csökkenése látható, bár az indikátorok még mindig magas szinten állnak: az utazásszervezőknél februárban 63,2 pontra esett vissza a mutató a januári 70,2 után, a vendéglátóiparban ugyanakkor 52,7 pontra esett az előző havi 56,6 pontról.

A feldolgozóiparban lényegesen kevesebb vállalat tervez áremelést. A vegyiparban és a papíriparban a cégek többsége már az eladási árak csökkenését feltételezi. Az italgyártók mutatója jelentősen, 56,1 pontra csökkent februárban a januári 71,8 pont után.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo