Tényleg az ügyfelek fizették meg a cégek megnőtt költségeit

Az ifo adatai szerint Németországban a gazdaság egészére vonatkozó áremelési-várakozások februárban 29,1 pontra csökkentek a januári 35,2 pont után. Ez volt zsinórban az ötödik visszaesést mutató hónap.

Februárban jelentősen kevesebb német vállalat tervezett áremelést a következő három hónapban, mint egy hónappal korábban - derült ki az ifo német gazdaságkutató intézet szerdán közzétett felmérésének adataiból.   

Az indikátor azt mutatja meg, hogy a vállalatok mekkora része tervez áremelést a következő három hónapban. Úgy számítják ki, hogy az árcsökkentést tervező vállalatok százalékos arányát kivonják az áremelésre készülő vállalatok százalékos arányából.

„A cégek a megnövekedett költségek nagy részét már áthárították ügyfeleikre, miközben a gazdaság szinte minden szektorában csökken a kereslet. Ennek enyhítenie kell az inflációs nyomást a következő hónapokban” – mondta Timo Wollmershäuser, az ifo vezető közgazdásza.

"Az árvárakozások a kiskereskedelemben még mindig lényegesen magasabbak, mint a gazdaság más ágazataiban” – tette hozzá Timo Wollmershäuser.

A szórakoztatóelektronikai ágazatban a januári 52,5 pontról 72,7 pontra emelkedett az indikátor februárban. Az írószerüzletek és az élelmiszer-kiskereskedők vásárlói azonban kevesebb áremelésre számíthatnak a következő három hónapban.

A szolgáltatószektorban is az árvárakozások csökkenése látható, bár az indikátorok még mindig magas szinten állnak: az utazásszervezőknél februárban 63,2 pontra esett vissza a mutató a januári 70,2 után, a vendéglátóiparban ugyanakkor 52,7 pontra esett az előző havi 56,6 pontról.

A feldolgozóiparban lényegesen kevesebb vállalat tervez áremelést. A vegyiparban és a papíriparban a cégek többsége már az eladási árak csökkenését feltételezi. Az italgyártók mutatója jelentősen, 56,1 pontra csökkent februárban a januári 71,8 pont után.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo