Ez a szolgáltatás még nem működik élesben, de addig is, új „házhozszállítást” vezetett be a nagy amerikai áruházlánc. Nem házhoz, autóhoz kézbesíti a rendelést. Az Egyesült Államok egyik legnagyobb szupermarket-hálózata ezzel az újítással akar új vásárlókat hódítani – és takarékoskodni.
A hálózat boltjai eddig is szállítottak lakásra megrendeléseket, ám az új rendszer azon alapul, hogy az amerikaiak – különösen, akik kertvárosokban, kis településeken élnek – amúgy is szinte állandóan autóban, úton vannak. Ha pedig így gyorsabb a bevásárlás, szívesen odamennek és megállnak pár percre a parkolóban, ahol – ingyenesen – kiszolgálják őket. Nem is akárhogyan: esőben két alkalmazott jön a kocsihoz, az egyik rakodik, a másik az ernyőt tartja, hogy ne legyen vizes az áru... Ráadásul anyák napján, gyereknapon még kis meglepetéseket is elrejtenek a papírzsákokban a törzsvevőknek.
A rendelést interneten kell feladni, s a bolt jelzi, melyik órában lehet azért odahajtani. A vevő kijelölt, szabad parkolóhelyre érkezik, a kamera felismeri a rendszámát és néhány percen belül megjelennek az alkalmazottak. Azok egyébként a mobiljuk segítségével gyorsan tudják összeállítani a rendelést, mert a program jelzi, mik a legrövidebb utak, amit a polcok hosszú sorai között ehhez meg kell tenniük.
Egy sor, a boltokból kiszállító cég is versenyben van és vannak városok, ahol az Ubert bízta meg a Walmart a házhoz szállítással. Az óriáscég teszteli azt a fajta házhoz szállítást is, amikor alkalmazottjuk a vevő hűtőszekrényébe pakolja a megrendelt élelmiszereket akkor is, amikor senki nincs otthon. Az ügyfél házi biztonsági kameráján, mobilja révén figyelemmel kísérheti, mikor megy és jön a bolt embere.
(N.Y.Times)