Szintet ugranak a kkv-k

Látványosan megugrott a hazai vállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek több mint fele, 57 százaléka tervez valamilyen fejlesztést. Az iparban és a középvállalkozásoknál ennél is jobb az arány, ugyanis a cégek több mint 70 százaléka készül beruházni – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A célokat tekintve a gépek, berendezések korszerűsítése áll az élen, amelyet az informatikai fejlesztések követnek, de az autókereskedők is örülhetnek, mivel rég nem látott mértékben készülnek a vállalkozások a céges autók cseréjére.

Kép: MTI

A KSH legfrissebb adata szerint a nemzetgazdasági beruházások volumene 2017 II. negyedévében 27 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakának eredményét, az év első felében pedig összességében 25 százalékkal nőtt a beruházási teljesítmény. A hazai vállalkozások egy évre előremutató várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index felmérés eredménye szerint a folytatás is ígéretesnek tűnik, mivel látványosan megugrott a cégek beruházási hajlandósága az év elejéhez képest.

„A vállalkozások 57 százaléka készül fejleszteni a következő egy év során, ami mindenképpen figyelemre méltó, 15 százalékpontos ugrás az előző negyedévhez képest. Azonban azt is látni kell, hogy az elmúlt években nagyon ingadozott a cégek beruházási szándéka. Nagy kérdés tehát, hogy tartható lesz-e a mostani, kedvező irány” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

A növekedés csapdái
A növekedés öröm, siker, de gond és veszély is egyszerre. Nagyot lehet ugrani, de nagyot lehet bukni is, ha nem tudjuk a növekedést folyamatosan menedzselni. A növekedés tempójának követése nem csak a gyorsan növekvő cégek kihívása! A Piac & Profit konferenciáján szakemberek osztották meg a résztvevőkkel a legújabb szemléleteket, gyakorlatokat, módszereket.
Megújulhatnak a céges autók

A célokat tekintve kissé átrendeződött a toplista az év elejéhez képest. A gépek, berendezések korszerűsítése (26 százalék) fél év elteltével újra az első helyre került, miközben a többnyire élen szereplő informatikai beruházások (23 százalék) most a második helyre csúsztak vissza. A gépjárműpark korszerűsítése stabilan tartja harmadik helyét, fontos azonban, hogy több mint duplájára nőtt az ebben gondolkodó kkv-k aránya (22 százalék). Úgy tűnik tehát, hogy örülhetnek az autókereskedők, mivel nagy megújulás várható a céges flottákban.

 Az ipari cégek húzhatják a beruházásokat

A megnövekedett beruházási szándék minden szektorban tetten érhető, de az iparban és a kereskedelemben nőtt a leglátványosabban – előbbinél 50 százalékról 72 százalékra, utóbbinál 31 százalékról 54 százalékra. A szolgáltató szektorban is jelentősen, 43-ról 52 százalékra nőtt a beruházási szándék, míg a mezőgazdasági szektornál alig változott ez az arány (47 százalékról 48 százalékra). Míg az ipari és a mezőgazdasági cégek a gépek, berendezések korszerűsítésére koncentrálnak, addig a kereskedelemben a gépjárművek, a szolgáltató szektorban pedig az informatikai fejlesztések élveznek elsőbbséget.

 

 

 

 

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo